بازدید 2131

عربستان باید به یمن غرامت پرداخت کند

کد خبر: ۴۹۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 23 April 2015
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مقاومت مردم یمن باعث عقب‌نشینی عربستان شد، گفت که در شرایط فعلی باید مجامع بین‌المللی موضوع دریافت غرامت از عربستان را دنبال کنند.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: عربستان و رژیم آل سعود بعد از شنیدن صدای پای انقلاب از کشور یمن احساس کرد که در یمن، انقلاب مردم‌سالاری در حال وقوع است که بنیان حکومت مرتجع طایفه‌سالار و موروثی‌اش را به لرزه در می‌آورد؛ به همین جهت حمله نظامی به یمن را به طور وحشیانه و سراسیمه انجام داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حمله وحشیانه عربستان به یمن، زنان و کودکان و مردان بی‌گناه و بی‌پناه به خاک و خون کشیده شدند، گفت: در این بین صبر و مقاومت و اراده ملی مردم یمن به عربستان این پیام را داد که با تجاوز و بمباران و کشتار نمی‌توان جلوی حرکت ملت یمن را گرفت و حتما مردم یمن در آینده پیروز خواهند شد؛ چنانکه یمن به گورستان عربستان تبدیل شد.

وی افزود: بر همین اساس عربستان آتش‌بس داد و گفت که می‌خواهد مسیر سیاسی را طی کند تا شاید در این مسیر بتواند اهداف و منافعش را تا حدودی به دست آورد. عربستان به خوبی فهمید که از طریق جنگ نه‌تنها منافعی عایدش نمی‌شود بلکه موجودیتش نیز به خطر می‌افتد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی، جامعه بین‌المللی یعنی کشورهای منطقه، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی باید راه‌حل سیاسی را به عنوان تنها راه حل اختلافات بین عربستان و یمن دنبال کنند، خاطرنشان کرد: باید این راه دنبال شود تا دیگر آل‌سعود از تهاجم نظامی برای تامین اهدافش استفاده نکند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نهادهای بین‌المللی باید از عربستان غرامت بگیرند و نسبت به بازسازی خرابی‌ها و ویرانی‌ها در یمن ورود پیدا کنند. این موضوع جدا از کمک‌های بین‌المللی برای بازگرداندن زیرساخت‌های تخریب‌شده یمن به جایگاه اولیه‌ آن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل