بازدید 4503

کلاهبرداری 28 میلیارد تومانی از یک شرکت

کد خبر: ۴۹۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 23 April 2015
فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری مردی خبر داد که با جعل عنوان و انتساب خود به یکی از مقامات کشور توانسته بود 280 میلیارد ریال کلاهبرداری کند.

به گزارش فرهیختگان، سردار عبدالرضا آقاخانی در این باره گفت: «در پی شکایت مسئولان یکی از شرکت‌های تجاری به پلیس آگاهی مبنی‌بر اینکه فردی با جعل عنوان و انتساب خود به یکی از مقامات کشور و داشتن نفوذ در تامین ارز از آن شرکت کلاهبرداری کرده است موضوع به صورت ویژه و تخصصی در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. در تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این فرد توانسته با سوءاستفاده از نیاز شرکت به ارز برای واردات کالا و با جلب اعتماد مسئولان شرکت از آنها 280 میلیارد ریال دریافت کند.»

او ادامه داد: «پس از آنکه چندین ماه از تاریخ پرداخت وجوه به این فرد گذشت و شرکت ارزی از او دریافت نکرد و مسئولان شرکت فهمیدند که وی تمامی وجوه را به حساب خود واریز کرده است، از او شکایت کردند. سردار آقاخانی گفت: «با شکایت مسئولان شرکت پرونده‌ای ویژه در این باره تشکیل و متهم در یک عملیات ویژه شناسایی و دستگیر شد. این مرد به کلاهبرداری و اغفال مسئولان شرکت اعتراف کرد و با قرار قانونی روانه بازداشتگاه شد.»

فرمانده انتظامی استان اصفهان با هشدار به شرکت‌های تجاری و صاحبان سرمایه از آنها خواست بیشتر هوشیار باشند. وی گفت: «کلاهبرداران افراد باهوش و حرفه‌ای هستند و بیشتر آنها با جعل عنوان و انتساب خود به مقامات و معرفی خود به‌عنوان فرد صاحب‌نفوذ سعی می‌کنند اعتماد فرد مقابل را جلب کنند و در این زمینه با صحنه‌سازی‌های مختلف به‌گونه‌ای وانمود می‌کنند که هیچ مشکلی در کار آنها وجود ندارد.»

 آقاخانی ادامه داد: «توصیه پلیس به صاحبان سرمایه و شرکت‌های تجاری و عموم شهروندان این است که بدون بررسی و تحقیقات کامل و اطمینان از هویت و صداقت افرادی که به آنان مراجعه می‌کنند اقدام به پرداخت وجوه و سرمایه خود به آنان نکنند و در صورت مشکوک شدن در هرمرحله موضوع را با واحد‌های تخصصی پلیس در میان بگذارند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل