بازدید 4886

دزديدن كودك ١٠ ساله و درخواست ٥٠٠ ميليون توماني

کد خبر: ۴۹۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 23 April 2015
پرونده آدم‌ربايي فردي كه با همدستي دو نفر ديگر، برادرزن ١٠ ساله خود را ربود و درخواست ٥٠٠ ميليون تومان پول داشت پس از پنج روز با دستگيري آدم ربايان بسته شد.

به گزارش اعتماد، رسيدگي به اين پرونده از ساعت ٦ عصر ٢٣ فروردين امسال با مراجعه مردي ميانسال به پليس آگاهي شهرستان قرچك تهران كليد خورد. او كه فرزند ١٠ ساله‌اش به دست افراد ناشناسي ربوده شده بود به كارآگاهان گفت: محمد ١٠ساله من امروز در حال بازي در كوچه بود كه بعد از مدتي متوجه شدم خبري از او نيست. تعدادي از همسايه‌ها ديده بودند كه عده‌اي او را به زور سوار يك ماشين كرده و با خود برده‌اند. در حالي كه مي‌خواستم خود را به كلانتري برسانم، ناگهان فردي از تلفن عمومي با من تماس گرفت و گفت كه اگر مي‌خواهيد بار ديگر پسرتان را ببينيد بايد ٥٠٠ ميليون تومان بدهيد.

با ثبت شكايت پدر كودك، پرونده‌اي با موضوع «آدم‌ربايي» تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي قرچك رسيدگي به آن را آغاز كردند. آنها در نخستين گام به بررسي شماره تماس آدم‌ربا پرداخته و موفق شدند محل تلفن عمومي را شناسايي كنند. با كشف اين سرنخ، سريعا تيمي از كارآگاهان به محل مورد نظر اعزام شدند تا دوربين‌هاي مداربسته منطقه را بازرسي كنند. در بازرسي تصاوير دوربين‌ها اطلاعات مهمي به دست آمد. ماموران موفق شده بودند مشخصات يك دستگاه پرايد را كه در روز حادثه چندين بار در محل پرسه زده بود شناسايي و چهره فردي را كه با پدر گروگان تماس گرفته بود مشخص كنند.

همزمان در تحقيقات ميداني كارآگاهان مشخص شد كه تعدادي از اهالي محل، خودروي پرايد با مشخصات كشف شده را هنگام ربوده شدن محمد در كوچه ديده‌اند. آنها به ماموران گفتند كه هنگام ربوده شدن محمد، دو نفر در پرايد بودند. با به دست آمدن اين اطلاعات، ذهن ماموران بر شناسايي هويت صاحب پرايد متمركز شد و در جريان آن شماره پلاك خودرو كشف و در ادامه محل زندگي صاحب آن در ساختماني مسكوني در پرند شناسايي شد. با اين حال هنگام بازرسي نامحسوس خانه، اثري از پرايد نبود، موضوعي كه باعث شد تا كنترل نامحسوس خانه در دستور كار كارآگاهان قرار گيرد.

تحقيقات كارآگاهان ادامه داشت تا اينكه سرانجام شاه‌كليد پرونده به دست آمد؛ شاكي در تماسي تلفني به كارآگاهان گفت كه دامادش (شوهر دختر ناتني) پس از سال‌ها به خانه‌اش آمده و پيشنهاد داده است پولي را كه آدم‌ربايان از او خواسته‌اند به شكل وجه نقد در اختيارشان بگذارد و به پليس هم در اين مورد خبري ندهند، چون ممكن است آدم‌ربايان به محمد آسيب بزنند. شاكي به ماموران گفت كه دامادش حاضر بود براي تامين ٥٠٠ ميليون تومان پول درخواستي آدم‌ربايان، مبلغي هم از برادرش بگيرد و در اختيار آنها قرار دهد.

با اطلاع پليس از اين موضوع به سرعت تصوير فردي كه روز آدم‌ربايي با شاكي تماس گرفته بود، به او نشان داده شد كه با اين كار پرده از راز اين پرونده فرو افتاد؛ داماد شاكي همان آدم‌ربايي بود كه پيش از اين، از باجه تلفن همگاني با پدرزنش تماس گرفته بود. به اين ترتيب و پس از تاييد چهره، داماد شاكي به عنوان راننده خودروي آدم‌ربايان از سوي تعدادي از اهالي محل شناسايي شد و در پي آن دستور دستگيري او به عنوان يكي از آدم ربايان صادر شد.

همزمان در تحقيقات نامحسوس ماموران مشخص شد كه پاتوق متهم در باغي در حوالي روستاي جيتو در پاكدشت است و او به طور مداوم به آنجا رفت و آمد دارد. در حالي كه تيمي از كارآگاهان پاتوق متهم را زيرنظر داشتند، روز ٢٧ فروردين يكي از آدم ربايان در سه مرحله و از طريق يك كيوسك تلفن عمومي در تهرانپارس با شاكي تماس گرفت و قرار گذاشت تا محمد را تحويل دهد و ٥٠٠ ميليون تومان را بگيرد اما پليس كه با بازرسي دوربين‌هاي مداربسته كيوسك موفق به شناسايي چهره او شده بود، با حضور شاكي در محل قرار مخالفت كرد كه به اين ترتيب آدم‌ربا از محل قرار به سمت خانه‌اش در پرند رفت. او كه تحت تعقيب نامحسوس ماموران قرار داشت، هنگام ورود به پاركينگ خانه‌اش در عملياتي ضربتي دستگير شد. آدم‌ربا كه شوكه شده بود بلافاصله به ماموران گفت كه محمد ١٠ ساله را در يكي از واحدهاي مسكن مهر پاكدشت نگه داشته و داماد شاكي او را به گروگان گرفته است. به اين ترتيب تيمي از كارآگاهان وارد عمل شده و پس از محاصره خانه متهم سوم او را دستگير و محمد ١٠ساله را از دست آدم ربايان نجات دادند.

با دستگيري متهمان و تحويل گروگان به خانواده‌اش، بازجويي از آدم ربايان آغاز شد. داماد شاكي كه نقشه آدم‌ربايي را كشيده بود، به كارآگاهان گفت: پدرزنم چند وقت پيش به من قول خريد يك آپارتمان داده بود اما به قولش وفا نكرد. او فرد ثروتمندي است و حتي چند وقت پيش زميني ١٨ ميليارد توماني خريده بود. وقتي از كمك مالي او مايوس شدم تصميم گرفتم محمد را بدزدم. به اين ترتيب با همدستي دو نفر ديگر و پس از بررسي كوچه با خودروي پرايدم، لحظه‌اي كه محمد در حال بازي كردن در مقابل خانه شان بود او را دزيدم و به پاكدشت بردم. بعد از آن از كيوسك‌هاي تهرانپارس كه از مخفيگاه دور بود با پدرزنم تماس گرفتم و ٥٠٠ ميليون تومان پول نقد خواستم. ما فقط مي‌خواستيم پول بگيريم تا مشكلات مالي‌مان حل شود و قصد ديگري نداشتيم.

سردار سيروس فتحي، فرمانده انتظامي شرق استان تهران با اعلام اين خبر از ارسال پرونده به دادسرا و تحويل متهمان به زندان خبر داد.

جزييات آدم‌ربايي


داماد، برادر زن ١٠ ساله‌اش را با همدستي دو نفر ديگر دزديد. آدم‌ربايان كه سه نفر بودند ٥٠٠ ميليون تومان پول مي‌خواستند.با شكايت پدر كودك رسيدگي به پرونده در پليس آگاهي قرچك آغاز شد.پس از چهار روز در چند عمليات، آدم ربايان دستگير شدند و كودك ١٠ ساله سالم از چنگال آدم‌ربايان نجات يافت.داماد انگيزه آدم‌ربايي را نخريدن يك باب آپارتمان از سوي پدرزنش اعلام كرد.با اعتراف آدم‌ربايان، پرونده آدم‌ربايي بسته شد و متهمان به زندان افتادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار