بازدید 155052

شیوه جرم‌گیری دندان در منزل

می خواهیم روشی جالب و مفید را برای جرم گیری دندان هایتان در منزل به شما در چند مرحله آموزش دهیم با ما همراه باشید.
کد خبر: ۴۹۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰ 23 April 2015
می خواهیم روشی جالب و مفید را برای جرم گیری دندان هایتان در منزل به شما در چند مرحله آموزش دهیم با ما همراه باشید.
 
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، دهان خود را با شوینده‌ی ضدعفونی‌کننده بشویید و این کار را یک روز در میان تکرار کنید تا تشکیل جرم‌ها را کنترل نمایید.

با گذر زمان مقداری جرم روی دندان‌ها ایجاد می‌شود، و اگر این جرم‌ها کنترل نشوند می‌توانند موجب بیماری پریودنتال (بیماری بافت‌های نگه‌دارنده‌ی دندان‌ها) شوند. باوجودی که بهترین روش برای از بین بردن جرم‌ دندان‌ها رفتن به دندانپزشکی و تمیز کردن حرفه‌ای است،

وسایل لازم برای جرم گیری :
جوش‌شیرین
نمک
آب
یک فنجان
مسواک
هیدروژن پراکسید
دنتال پیک (وسیله‌ای نوک‌تیز مخصوص دندانپزشکی)
شوینده‌ی ضدعفونی‌کننده‌ی دهان

مرحله اول :
یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با نصف قاشق چای‌خوری نمک در یک فنجان کوچک ترکیب کنید. مسواک خود را با آب گرم خیس کنید و آن را در این ترکیب فروببرید.

مرحله دوم :
باقدرت و انرژی این ترکیب را روی دندان‌های خود بمالید. در فواصل معین آب دهان خود را خالی کرده و مسواک را دوباره در ترکیب فروببرید. برای پنج دقیقه به مالیدن این ترکیب بر روی دندان ‌های خود ادامه دهید.

مرحله سوم :
به‌اندازه‌ی یک در شیشه از هیدروژن پراکسید را با نصف فنجان آب گرم ترکیب کنید. برای یک دقیقه این محلول را غرغره کنید، سپس آب دهان خود را خالی کرده و با نصف فنجان آب سرد دهانتان را بشویید.

مرحله چهارم :
با استفاده از یک جرم‌گیر حرفه‌ای دندان (دنتال پیک)، جرم‌های زرد را از روی دندان‌ های خود بخراشید. مراقب باشید لثه‌ها را نخراشید، زیرا این کار موجب سوزش و ناراحتی شده و احتمال آسیب وجود دارد. مراحل ذکرشده در بالا جرم‌ها را نرم کرده و باعث می‌شود آن‌ها به‌راحتی از روی دندان‌ها پاک شوند.

مرحله پنجم :
دهان خود را با شوینده‌ی ضدعفونی‌کننده بشویید و این کار را یک روز در میان تکرار کنید تا تشکیل جرم‌ها را کنترل نمایید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۲
انتشار یافته: ۱۳
خیلی روش خطرناکی رو اموزش دادید
عزيز من اگه كسي اين كار رو كرد و آسيب ديد كي جواب گو است آب اكسيژنه حداقل هشت مدل داره هشتاد درصد ، شصت درصد ، پنجاه درصد ، سي و پنج درصد ، شش در صد ، سه و نيم در صد و... كي پاسخ گو است اگه يكي پنجاه درصدش رو استفاده كرد به جاي شش درصد كه احتمالا منظور نويسنده بوده
واقعا ممنون بسیار آموزنده بود
این کار اصلا توصیه نمیشه خیلی ضرر داره و لسه ها رو نابود میکنه
چقدر سخت!
دوست عزیز...عکسی که شما در بالای صفحه گذاشتین دارای جرم نیست...رنگ دندان زرد هست که وقتی کار بلیچینگ(سفیدسازی با مواد شیمیایی که مواد رنگی دندان رو از بین میبره) انجام شد به صورت شکل پایین در میاد...
جرم دندان چیز دیگه ای هست...بهتره عکس مربوط به جرم دندان گذاشته بشه تا کسی گمراه نشه ...با تشکر...
به جاي روش بالا مي توان از دهانشويه نانوسيل nanosil استفاده كرد كه حاوي پراكسيد هيدروژن نيز هست و سفيد كننده دندانها است. اين دهانشويه ساخت ايران است و بسيار موثر
عجب مقاله خطرناکی. نویسنده محترم، جرم گیری کاری تخصصی هست و مهم ترین قست زیر لثه ها هست. با این خود درمانی خطرناک هم بیماران از جرم گیری اصولی توسط دندان پزشک محروم میشن هم به لثه هاشون آسیب میزنن. مثله اینه که داوی فشار تجویز کنین.
حالا میشه بگید این هیدروژن پر اکسید رو از کجا باید تهیه کنیم؟
بعنوان یک دندانپزشک شدیدا خوانندگان را ازین کار منع میکنم چون باعث ایجاد خراشهای عمیق رود مینا و انساج دندان شده و عود تغییر رنگ را باعث میشود در ضمن جرم سنگ های اهکی ریزی است که پای دندانها ومجاورت لثه ایجاد میشود .برای برداشت رنگیزه هایی که باعث تغییر رنگ میشود میشود بطور محدود از خمیر دندانهای سفید کننده معتبر و یا خمیر دندان مخصوص سیگاریها برای دوره ای کوتاه و محدود استفاده کرد
پراکسید هیدروژن یک ماده خورنده و سوزاننده و خطرناک است.این که باید پراکسید هیدروژن رو قرقره کنیم بعید میدونم.یه بررسی بکنید .خیلی خطرناکه.
هیدروژن پراکسید یا همان آب اکسیژنه در این ترکیب حتما باید آب اکسیژنه 5 درصد باشد چون در صورت بیشتر بودن درصد بسیار سوزاننده و مخرب خواهد بود.
یه چیزی بگید که خطرنداشته باشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان