بازدید 4223
۱

حذف نشدن یارانه پردرآمد‌ها ربطی به مجلس ندارد، این کار دولت است!

اینکه مجلس بودجه را دیر یا زود به دولت‌ داده، ‌ربطی به آیین نامه اجرایی ندارد و این کار باید به وسیله دولت انجام شود. اگر دولت می‌تواند یارانه‌های ثروتمندان را قطع کند و‌‌ این کار را نمی‌کند، یعنی نمی‌خواهد انجام شود. وزیر در این جلسه گفت: ما در حال حذف پنج گروه هستیم، حال آنکه رسانه‌ها اعلام کردند‌، وزیر گفته پنج دهک و نوبخت این اشتباه رسانه‌ها را اصلاح کرده و افزوده ما پنج دهک را حذف نمی‌کنیم.
کد خبر: ۴۹۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 22 April 2015
حذف یارانه افراد پر درآمدحذف یارانه افراد پر درآمد از سوی دولت به مرحله عملیاتی رسیده؛ اما اخبار ضد و نقیضی در این زمینه است، مبنی بر اینکه هم‌اکنون پنج گروه ‌از لیست یارانه بگیران حذف شده‌اند، ولی دولت همچنان در حال تکذیب این خبر است، به گونه‌ای که معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، در این خبر اعلام شده بود ‌پزشکان، مالکان خودروهای لوکس، صاحبان صرافی، اعضای هیأت مدیره بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی و افراد مقیم خارج از کشور، از دریافت یارانه فروردین‌ماه حذف شده‌اند. حتی شنیده‌ها حاکی از آن است، کسانی که به سفر خارجی نیز رفته‌اند، در دایره حذف یارانه قرار دارند.

اما روز سه‌شنبه محمدباقر نوبخت‌‌ در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره خبر برخی رسانه‌ها، مبنی بر حذف پنج گروه یارانه‌بگیر اظهار داشت: روز گذشته، برخی ‌رسانه‌ها این کشف جدید خود را رسانه‌ای کردند؛ بنابراین، من احساس می‌کنم این داستان هیچ‌ گاه فراموش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در تبصره ۲۱ قانون بودجه ۹۴ چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص شده است، گفت: شناخت خانوار‌ها نیاز به دقت بیشتری داشت و پایگاه‌های اطلاعاتی ما کامل نیست. ما به حقوق شهروندی و آرامش خانوار‌ها بسیار توجه داریم. وی همچنین در جایی از سخنان خود، مجلس را مخاطب قرار داده و اظهار داشته به دلیل اینکه مجلس بودجه را دیر داده، ما نتوانستیم آیین‌نامه حذف یارانه این ‌افراد را بموقع ارایه دهیم‌.

غلام‌رضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌و‌گو با تابناک درباره گفته‌های روز گذشته سخنگوی دولت اظهار داشت: دیروز نوبخت به کمیسیون آمد‌ و در این باره با وی بحث‌هایی ‌شد. باید گفت، اینکه مجلس بودجه را دیر یا زود به دولت‌ داده، ‌ربطی به آیین نامه اجرایی ندارد و این کار باید به وسیله دولت انجام شود. اگر دولت می‌تواند یارانه‌های ثروتمندان را قطع کند و‌‌ این کار را نمی‌کند، یعنی نمی‌خواهد انجام شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا صحبت‌های دولت در این باره شفاف نیست و سخنان ضد و نقیض‌ زیاد است گفت: من دیروز در جلسه‌ای ‌با حضور وزیر اقتصاد و نوبخت ‌‌حاضر بودم، ولی فکر می‌کنم رسانه‌ها مقداری در این باره  مطالب را درست منتقل نمی‌کنند. وزیر در این جلسه گفت: ما در حال حذف پنج گروه هستیم، حال آنکه رسانه‌ها اعلام کردند‌، وزیر گفته پنج دهک و نوبخت این اشتباه رسانه‌ها را اصلاح کرده و افزوده ما پنج دهک را حذف نمی‌کنیم.

این نماینده با بیان اینکه این‌ها بازی با کلمات است، گفت: پنج دهک یعنی نصف جمعیت؛ بنابراین، هر دو یک حرف را زده‌اند؛ اما اطلاع‌رسانی به گونه‌ای بوده که درست منتقل نشده است.

این نماینده مجلس گفت: به هر حال دولت در حال حذف ‌برخی ‌ثروتمندان است و فعلا افراد خارج از کشور در اولویت قرار گرفته‌اند و دولت در حال شناسایی این پنج گروهی است که اعلام شده؛ این‌ها به طور کلی در اختیار دولت است و ‌به هر نحو ممکن باید این کار را انجام دهد.

این نماینده مجلس در مورد حذف کسانی که سفر خارج از کشور داشته‌اند نیز گفت: ما سازوکار این را نمی‌دانیم و معلوم نیست، دولت چگونه این‌ها را تشخیص می‌دهد؛ اما دولت می‌تواند تشخیص دهد‌ هر که درآمد بیشتری دارد‌ می‌تواند حذف کند.

وی در کسری بودجه دولت نیز گفت: اگر دولت یارانه ثروتمندان را قطع نکند با کسری بودجه مواجه خواهد شد و ممکن است دست‌کم ۳۰۰۰ میلیارد ‌کسری داشته باشد؛ بنابراین، دولت باید این را اجرا ‌یا با افزایش قیمت‌ها آن را جبران کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار