بازدید 22256

هشت هدفی که از تجاوز عربستان به یمن محقق نشد

در ساعات اخیر منابع عربی تصریح کردند: عربستانی‌ها در آغاز ‌تجاوز نظامی خود به یمن اعلام کردند ‌در پی تحقق هشت شرط و هدف هستند و تنها با تحقق این شروط حملات خود ضد یمن را متوقف می‌کنند...
کد خبر: ۴۹۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 22 April 2015
بسیاری از ناظران منطقه، ۲۷ روز حمله هوایی عربستان سعودی‌ به یک کشور مسلمان و عرب منطقه را به حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان در جنگ سی و سه روزه و حمله این رژیم به باریکه غزه در جنگ بیست و دو روز مقایسه می‌کنند؛ حملاتی که اساسا زیر ساخت‌های یمن و غیر نظامیان را مورد اصابت قرار داد.

به گزارش «تابناک»، این تجاوز سعودی‌ها به یک کشور مسلمان عرب منطقه ـ‌که از‌‌‌ همان ابتدا مشخص بود با ناپختگی و هیجانات سران تازه سعودی برنامه ریزی شد ـ‌به دنبال تحقق اهدافی بود که هیچ یک از آن‌ها تا امروز که رسما اعلام توقف این حملات شده، محقق نشده است، به گونه‌ای که خود تحلیلگران عرب هم از ناکامی سعودی‌ها در تحقق این اهداف سخن می‌گویند.

بر پایه این گزارش، در ساعات اخیر منابع عربی تصریح کردند: عربستانی‌ها ابتدای تجاوز نظامی خود به یمن اعلام کردند که در پی تحقق هشت شرط و هدف هستند و تنها با تحقق این شروط، حملات خود ضد یمن را متوقف می‌کنند؛ اما نه تنها هیچ یک از شرایط محقق نشد که عربستان دست از پا دراز‌تر و با شکست ناچار شد عملیات یمن را متوقف کند.
 
خبرگزاری‌ها به نقل از مجتهد فعال سیاسی عربستانی در صفحه شخصی خود، مطلبی را در این خصوص بازنشر کردند و نوشتند این هشت شرط و هدف عربستان از تجاوز نظامی به یمن عبارت بود از؛
 
۱ـ عقب نشینی نیروهای گروه انصارالله از صنعا و همه شهرهای یمن و تحویل ‌دادن همه سلاح‌های سنگین، نیمه سنگین و سبک خود بدون قید و شرط و تشکیل کمیته ملی برای تحویل گرفتن این سلاح‌ها و خلع سلاح کامل انصارالله.
 
۲ـ پس از عقب نشینی انصارالله، نیروهای نظامی منتخب‌ یک ماه کنترل صنعا را در دست می‌گیرند و پس از آن شهر‌ها را تحویل ارتشی می‌دهند که عبدربه منصور هادی پس از یک ماه آن را تشکیل می‌دهد.
 
۳ـ عبدربه منصور هادی، ‌ رئیس جمهوری مستعفی‌ و کابینه‌اش باید به صنعا باز‌گردند و فعالیت‌ها و کارهای خود را در این شهر دنبال کنند.
 
۴ـ طرح ابتکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص یمن تغییر می‌یابد، مصونیت قضایی از علی عبدالله صالح رئیس جمهوری برکنار شده یمن و خانواده‌اش برداشته می‌شود و آن‌ها از هرگونه فعالیت سیاسی و همچنین مسافرت منع می‌شوند، اموالشان ضبط ‌و به خرانه دولت برگردانده می‌شود.
 
۵ـ اگر حزب کنگره ملی به گفت‌و‌گو‌ها بازگردد، برای اعلام حسن نیتش باید رئیس جدید برای خود معرفی کند.
 
۶ـ گروه انصارالله اگر بخواهند هرگونه فعالیت سیاسی در دولت و حکومت داشته باشند، باید خود را یک حزب سیاسی بداند و معرفی کند.
 
۷ـ نتایج کنفرانس گفت‌و‌گوی یمنی‌ها بار دیگر مورد قبول قرار گرفته و طی شش ماه با نظارت دولت به اجرا درمی آید.
 
۸ـ همه عزل و نصب‌های انجام شده در مدت اخیر توسط گروه انصارالله لغو شود.
 
هم‌اکنون نه تنها هیچ یک از این هشت شرط محقق نشده است، بلکه نیروهای جنبش انصارالله و ارتش یمن، نفوذ و کنترل خود را بر یمن گسترش داده‌اند و در کنار نیروهای مردمی، در حال برنامه ریزی برای آینده یمن هستند.
تردیدی نیست ‌به دلیل شکست سعودی‌ها در تحقق اهداف هشت گانه خود در یمن، در ساعات و روزهای آینده آنان خواهند کوشید تا با تبلیغات رسانه‌ای، خود را پیروز این تجاوز بدانند و در این باره اخبار و تحلیل‌های جهت‌داری برای توجیه این شکست در فضای رسانه‌ای منطقه تولید و منتشر کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل