بازدید 4748

آخرین گزارش از واژگونی اتوبوس در سوادکوه

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به جزئیات سانحه تصادف روز گذشته اتوبوس در محور سوادکوه اشاره کرد و گفت: کمیسیون ایمنی راه‌ها هفته آینده در این باره جلسه دارد.
کد خبر: ۴۹۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 22 April 2015
مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به جزئیات سانحه تصادف روز گذشته اتوبوس در محور سوادکوه اشاره کرد و گفت: کمیسیون ایمنی راه‌ها هفته آینده در این باره جلسه دارد.

جواد هدایتی در گفتگو با مهر در خصوص سانحه واژگونی اتوبوس در روز گذشته، گفت: اطلاعاتی که تاکنون رسیده مبنی بر این است که عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و احتمال نقص فنی در سیستم ترمز، دلیل وقوع این سانحه بوده است.

وی با بیان اینکه باید زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا دلیل اصلی سانحه مشخص شود، اظهار داشت: احتمال سرعت بالای اتوبوس از طریق دوربین‌های ثبت سرعت در مسیر بررسی می‌شود؛ همچنین اطلاعات مربوط  به اسناد ثبت ساعت اتوبوس، جی پی اس و دیگر موارد مورد نیاز جمع آوری می ‌شود و پس از گزارش کلی، کمیسیون ایمنی راه ها تشکیل جلسه می‌دهد.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون ایمنی راه ها در هفته آینده برای بررسی این سانحه، افزود: تاکنون عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه برای ما محرز شده است اما اینکه دلیل این موضوع چیست باید تیم بررسی سانحه نظر قطعی را اعلام کند.

هدایتی تصریح کرد: نقص فنی باید از سوی کارشناسان و عوامل کارخانه سازنده مورد بررسی قرار گیرد تا موضوع نقص فنی در ترمز وسیله نقلیه هم برای ما محرز شود اما اینکه راننده به هر دلیلی کنترل وسیله را از دست داده، مشخص شده است.

وی در خصوص معاینه فنی این اتوبوس، بیان کرد: اتوبوس معاینه فنی معتبر داشته و از دوره ۶ ماهه یکهفته تا ۱۰ روز باقی مانده است اما فقط داشتن معاینه فنی نشانه نبود نقص در وسیله نقلیه نیست و نیاز به چک از سوی مالک دارد تا حداقل، سرمایه گذاری انجام شده از سوی مالک از بین نرود.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: ممکن است عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت بالا بوده باشد بنابراین ما منتظر تهیه گزارش دوربین‌ها و تیم فنی هستیم.

صبح روز گذشته یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در منطقه سوادکوه و در تنگه ابوالقیسی سقوط کرد که تاکنون ۱۱ نفر از مسافران این اتوبوس جان خود را از دست دادند. اما این خبر اولیه سانحه بود؛ زیرا پس از مدتی مشخص شد پرواز مشهد - ساری هواپیمایی ماهان؛ وقتی هواپیما در فرودگاه ساری به دلیل بدی آب و هوا امکان فرود نداشت، در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

پس از آن، شرکت هواپیمایی ماهان برای مسافران این پرواز دو دستگاه اتوبوس در نظرگرفت تا مسافران را به مقصد ساری برساند اما در میانه راه یکی از اتوبوس‌ها به دلیل نقص فنی واژگون شده و در دره سقوط کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار