بازدید 1708

استانی شدن پل ارتباطی میان نظام و مردم را قطع می‌کند

کد خبر: ۴۹۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 22 April 2015
نمایندگان مخالفت طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اتفاق نظر دارند که این طرح باعث قطع شدن دسترسی مردم به مسئولان نظام و در واقع قطع پل ارتباطی میان مردم و نظام می‌شود.

به گزارش خانه ملت،‌ مهدی دواتگری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 2 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در مخالفت این طرح گفت: قطعاً طرح مذکور جامع و کامل نیست و یقیناً تبعات بسیاری به دنبال دارد. از طرف دیگر با توجه به اینکه در شرایط کنونی ما احزاب فعال در کشور نداریم، اجرای این طرح موجب می‌شود که مردم نامزدهای استان خود را به هیچ وجه نشناسند.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی نماینده، پل ارتباط مردم و نظام است و با تصویب این طرح این پل ارتباطی قطع می‌شود. از طرف دیگر با اجرای طرح مذکور نماینده مناطق محروم و روستاها به مقامات دولتی دیگر دسترسی نداشته و حقوق مردم در روستاها و شهرها تضییع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استانی شدن انتخابات مجلس هزینه بالایی را برای نامزدهای انتخاباتی به دنبال دارد، گفت: نامزدهای انتخاباتی برای انجام تبلیغات با اجرای این طرح مجبور هستند که متکی به صاحبان قدرت و ثروت شوند. از طرف دیگر اجرای این طرح موجب تضعیف مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

در نشست امروز همچنین سیدشکرخدا موسوی در مخالفت با طرح مذکور گف: با توجه به مشکلات کنونی کشور مانند بیکاری و معیشت مردم، این طرح در اولویت کشور و مجلس نیست، از طرف دیگر با اجرای طرح مذکور مشارکت مردم در انتخابات کم می‌شود، همچنین اجرای این طرح موجب قطع شدن رابطه نمایندگان مجلس با مردم به‌عنوان حاکمیت کشور می‌شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر این طرح موجب می‌شود تا صاحبان ثروت و قدرت به جایگاه قدرت در مجلس برسند.

همچنین در این نشست محمدرضا سادات ابراهیمی در مخالفت با این طرح گفت: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس مردم شهرهای کوچک و محروم فراموش می‌شوند و جا برای افراد قدرتمند و ثروتمند و ورود پول‌های کثیف به این عرصه باز می‌شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس نهم با بیان اینکه افتخار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به مردمی بودن آن است، ادامه داد: اجرای طرح مذکور موجب قطع ارتباط مردم و نظام می‌شود. از طرف دیگر در شرایط کنونی نیز نمایندگان مجلس موضوعات کلان و مهم کشور را دنبال می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار