بازدید 5871

عمل به وصيت مقتول براي بخشش قاتل

کد خبر: ۴۹۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 22 April 2015
زن ميانسالي كه پسرش هنگام درگيري با دو برادر به قتل رسيده بود در جلسه دادگاه گفت كه مقتول قبل از فوت از او خواسته‌ بود متهم را عفو كند.

به گزارش جوان، 13 شهريورماه سال 88، مأموران پليس از قتل پسري به نام بهادر در يكي از خانه‌هاي ميدان 72 نارمك باخبر و در محل حاضر شدند. مادر مقتول گفت لحظاتي قبل وقتي وارد خانه شدم ديدم كه پسرم با دو نفر از دوستانش كه كمال و جمال نام داشتند و برادر بودند، مشغول كشيدن شيشه است. به رفتارشان اعتراض كردم و از دو برادر خواستم خانه را ترك كنند. وقتي جمع آنها را ترك كردم، صداي مشاجره بلند شد و دو برادر از خانه گريختند. بعد متوجه شدم كه پسرم را به قتل رسانده‌اند. 

بعد از بازداشت، دو متهم به قتل اقرار كردند. كمال گفت وقتي مادر بهادر وارد خانه شد و به رفتار ما اعتراض كرد، بهادر از ما خواست خانه را ترك كنيم كه عصباني شديم. من با چاقو ضربه‌اي به او زدم و بعد فرار كرديم.

پرونده دو متهم بعد از كامل شدن تحقيقات از سوي هيئت قضايي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران بررسي و كمال به قصاص و جمال هم به پنج سال حبس محكوم شد. بعد از تأييد رأي دادگاه در ديوان عالي كشور و انجام تشريفات قانوني براي اجراي حكم، مادر مقتول در دادسرا حاضر و از متهم اعلام گذشت كرد بنابراين كمال روز گذشته براي محاكمه از جنبه عمومي جرم مقابل هيئت قضايي قرار گرفت.

مادر مقتول ابتداي جلسه در جايگاه قرار گرفت و گفت وقتي پسرم را به بيمارستان منتقل كرديم به من گفت كه خون را نبايد با خون شست و اگر من فوت شدم بهتر است كه از كمال اعلام گذشت كنم. من هم بعد از انجام مراحل قانوني محاكمه راهي دادسرا شدم و به وصيت پسرم عمل كردم.

پس از آن كمال در جايگاه قرار گرفت و از دادگاه طلب بخشش كرد. او گفت من به خاطر مصرف شيشه دچار حالات رواني مي‌شوم به طوري كه تا زماني كه مواد مصرف نكنم نمي‌توانم به حمام بروم. متهم گفت مدتي قبل برادرم مشمول عفو و از زندان آزاد شد، من هم وضعيت خوبي ندارم و درخواست گذشت مي‌كنم. قاضي عزيزمحمدي بعد از شور با اعضاي دادگاه رأي به آزادي متهم با احتساب ايام بازداشت داد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
همینجوری که نمیشه آزاد کرد. حداقل 15 سال زندان ببرند. که تو این مدت جامعه از شر امثال این معتاد بیگناه نفسی بکشه.
به این مادر باید تبریک گفت به خاطر تربیت چنین فرزند جوانمرد و فرزانه ای !
بازگشت قهرمانانه ی این عضو شریف صنعت شیشه رو به دامان جامعه تبریک و تهنیت عرض می کنم.
ازادشان کردند تا برن شیشه بکشن و ادم بکشن!
اظهارات مقتول به خاطر توهمات شیشه بوده.
نتيجه اخلاقي : يه رواني معتاد قاتل آزاد شد و به زودي به بزهكارياش ادامه ميده.
که دوباره بره شیشه بکشه بزنه یکی دیگرو نفله کنه...!!! به خاطر این گذشت های بی مورد و احکام عجیب تر دادگاههامون دیگه کشیدن مواد و قتل و .. وقاحتشو از دست داده واقعا متاسفم
روز از نو روزي از نو. شيشه بكش بزن يكي ديگه رو بكش.
پس حق اجتماعی مقتول چی؟
یعنی آزادش کردن دوباره بره شیشه بکشه؟؟؟؟
یعنی دو تا قاتل شیشه ای الان ازاد شدن؟
خاله بازی هم ابنطوری نیست! قاتل از زمان حادثه کمتر از 6 سال در حبس بوده. یعنی حتی محکومیت از لحاظ جنبه عمومی جرم را نیز نکشیده وآزاد می شود. پس حق جامعه چه می شود؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل