بازدید 11990
۱

انهدام 98 درصد تسليحات شيميايي سوريه

این اولین بار در تاریخ خواهد بود که گروهی از تسلیحات کشتار جمعی به طور کامل نابود می شود. البته ماموریت ما در اینجا به پایان نمی رسد و ما همچنان تلاش می کنیم مانع ظهور دوباره تسلیحات شیمیایی شویم و این کار نیاز به عزم مداوم کشورهای عضو دارد.
کد خبر: ۴۹۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 21 April 2015
رئیس سازمان منع تسلیحات شیمیایی تاکید کرد نود و هشت درصد از تسلیحات شیمیایی سوریه منهدم شده است.

به گزارش «تابناک»؛ اوزومجو رئیس سازمان منع تسلیحات شیمیایی در کنفرانسی خبری گفت در هجده سال گذشته ما شاهد نابودی هشتاد و هفت درصد کل تسلیحات شیمیایی اعلام شده در جهان بوده ایم که معادل شصت و سه هزار تن از کل هفتاد و دو هزار تن تسلیحات شیمیایی موجود در جهان بوده است. از جمله تسلیحات شیمیایی که در این مدت نابود شده است، نود و هشت درصد کل تسلیحات شیمیایی اعلام شده سوریه بوده است. در سالهای آینده انتظار می رود همه تسلیحات شیمیایی در جهان نابود شود.

این اولین بار در تاریخ خواهد بود که گروهی از تسلیحات کشتار جمعی به طور کامل نابود می شود. البته ماموریت ما در اینجا به پایان نمی رسد و ما همچنان تلاش می کنیم مانع ظهور دوباره تسلیحات شیمیایی شویم و این کار نیاز به عزم مداوم کشورهای عضو دارد.

هنوز ماموریت ما در سوریه ادامه دارد و کارشناسان ما سرگرم مساعدت با مقامات سوریه هستند تا بتوانند کار اعلام تسلیحات شیمیایی و تاسیسات تولید آنها را به طور کامل انجام دهند. ما همچنین سرگرم بررسی اطلاعاتی هستیم که درباره ادعای اخیر مبنی بر استفاده از گاز کلر در سوریه است.

رئیس این سازمان در پاسخ به سوالی درباره گزارش مقامات عراقی مبنی بر استفاده داعش از گاز کلر در عراق گفت مقامات عراقی به ما گزارش دادند گروه موسوم به دولت اسلامی از تسلیحات شیمیایی علیه نظامیان عراقی استفاده کرده اند. برخی از نظامیان عراقی مصدوم شده اند. البته ما هنوز نتوانسته ایم صحت وقوع چنین حمله ای را تایید کنیم اما گزارشهایی را از تلاش این گروه برای دستیابی به سلاحهای شیمیایی دریافت کرده ایم.

ما درباره این گزارشها نگران هستیم. ما از همه اعضا خواسته ایم تلاش کنند تا این تسلیحات به دست بازیگران غیردولتی و مجرمان و گروههای تبهکار نیفتد. درباره گاز کلر باید بگویم این گاز در صنایع شیمیایی استفاده گسترده ای دارد و در عین حال گازی سمی است که می تواند به افراد آسیب بزند.

زمانی که از گاز کلر علیه افراد استفاده شود سلاح شیمیایی محسوب می شود. بنابراین استفاده از آن علیه انسانها کاملا ممنوع است. البته راستی آزمایی استفاده از این گاز بسیار دشوار است زیرا به سرعت بخار می شود. به همین علت اطلاعاتی که ما به دست آورده ایم در مصاحبه با قربانیان و شاهدان و آزمایش اجساد بوده است که نشان می دهد در جنگ سوریه بارها از گاز کلر استفاده شده است.

اما این خارج از وظایف گروه تحقیقاتی ما بود که معلوم کند چه طرفی از گاز کلر استفاده کرده است. در واقع آنها نتوانستند مشخص کنند کدام طرف عامل این حملات شیمیایی است. در هر حال هر طرفی که از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده باشد باید به شدت مجازات شود و عواقب آن را ببیند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی