بازدید 2821

دستگیری عوامل‌حمله‌انتحاری جلال‌آباد‌افغانستان

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که سازمان دهندگان حمله انتحاری ننگرهار افغانستان که این حمله بیش از 37 کشته و 110 زخمی برجای گذاشت؛ دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۹۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 21 April 2015
اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که سازمان دهندگان حمله انتحاری ننگرهار افغانستان که این حمله بیش از 37 کشته و 110 زخمی برجای گذاشت؛ دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، اداره امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سازمان دهندگان این حمله شش نفر بودند که با مقداری مواد منفجره ، جلیقه انتحاری و لباس نیروهای ارتش بازداشت شدند.

این افراد قصد انجام حمله دیگر در این استان را داشتند که توسط نیروهای امنیتی شناسایی و پیش از هرگونه اقدامی دستگیر شدند.

اداره امینت ملی افغانستان در این بیانیه اعلام کرده است که طراح اصلی این حمله، فردی به نام 'قاری رحمت الله' مشهور به 'قاری عثمان' از منطقه 'جوی 27' شهرستان 'غنی خیل' بازداشت شده است.

همچنین پنج نفر دیگر نیز به اتهام دست داشتن در این حمله دستگیر شدند که دو تن آنها قرار بود حملات انتحاری دیگری انجام دهند.

در این بیانیه 'عبدالباری' مشهور به 'احمدشاه دلاور'از استان میدان وردک و 'شیر افضل'از استان ننگرهار بمب گذاران انتحاری معرفی شده اند.

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که در بین بازداشت شدگان شخصی به نام 'شمشاد' نیز حضور دارند که مهاجمان را از پاکستان به داخل افغانستان آورده است.

حمله انتحاری روز شنبه گذشته در مقابل 'کابل بانک'در 'شهر جلال آباد' در استان ننگرهار افغانستان، خونین ترین حمله ای خوانده شده که داعش در افغانستان انجام داد.

این حمله توسط یک مهاجم انتحاری انجام شد و مسوولیت آن را گروه داعش بر عهده گرفت و گروه طالبان انجام این حمله را به علت کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامیان محکوم کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیق جدی در باره حضور داعش در افغانستان و شد گفت: باید برسی شود که براستی گروه داعش در این کشور حضور دارد و یا افراد طالبان پرچم های خود را سیاه و نام خود را به داعش تغییر داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار