بازدید 58484
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

توصیه محرمانه زنگنه به خبرنگاران در ۹دی/ مذاکرات ایران و آمریکا در جاده مخصوص/ خبری که کیهان خودش مطرح و تکذیب کرد/ احمدی‌نژاد با یک حرف نفت را گران کرد؛ شما چه کردید؟ /نظر رهبر انقلاب درباره افخم

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «حزب بدل مشارکت کار دست وزیر داد»، «شرف سعدی بر شاعران متملق از نگاه رهبر انقلاب»، «انتشار تصویر بازدید آمریکایی‌‌ها از سفارت سابق آمریکا»،«مشایی کاندیدای مجلس می شود؟» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 21 April 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

خبری که شریعتمداری مطرح و تکذیب کرد


شریعتمداری امروز در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت: «اخیرا، شایعه‌ای در برخی از محافل مطرح شده است که هر چند رهبر معظم انقلاب بر ضرورت انتشار فکت‌شیت ایرانی تأکید ورزیده‌اند ولی پس از توضیح و درخواست تیم مذاکره‌کننده با عدم انتشار آن موافقت فرموده‌اند! بدیهی است که این نکته نمی‌تواند صحت داشته باشد و به نظر می‌رسد انتشار آن به منظور پیشگیری از درخواست دلسوزان برای انتشار برگه تفسیری بوده است! چرا که اولا به دلایل ذکر شده، انتشار فکت‌شیت ایرانی برای پیشگیری از سوءاستفاده حریف، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و ثانیا؛ حضرت آقا، تاکید فرموده‌اند که هرگز آنچه آشکارا اعلام می‌کنند با آنچه در نهان اعتقاد دارند، تفاوت و دوگانگی ندارد. البته به یقین مسائلی وجود دارد که اعلام علنی آن را به مصلحت نمی‌دانند و این، طبیعی و منطقی و در انطباق با مصالح عالی نظام و مردم نیز هست، اما به فرموده صریح حضرت ایشان، حالت اول، یعنی تفاوت نظر اعلام شده با آنچه در جلسات خصوصی مطرح می‌فرمایند، ناممکن است».

پیروزی احمدی‌نژاد محصول خوش خیالی اصلاح طلبان بود


عطریانفر در گفت‌و‌گویی پیرامون موضوع انتخابات ۹۴ گفت؛ انتخابات یک امر انعطاف ناپذیری نیست و ما نباید منتظر معجزه‌ای باشیم که در ‌‌‌نهایت به نفع یک جریان وارد عرصه شود و صحنه را به نفعش تغییر دهد انتخابات عرصه آزمونی است متکی به فعالیت لحظه به لحظه؛ نگاه به منافع ملی، رنج دیدن‌ها و عقلانیت‌ها و... بنابراین صرف تفاهم لوزان یا هر چیز دیگری از این دست نمی‌تواند بر انتخابات تأثیر داشته باشد. این منطق بر‌تر است که برنده انتخابات ۹۴ خواهد شد. عرصه انتخابات عرصه بازی شطرنج است نه پوکر. جریانی که برنامه، فکر و منطق دارد برنده خواهد شد. هر مقدار هوشمند‌تر و معتدل‌تر باشیم قطعا پیروز انتخابات خواهیم بود. عطریان فر در گفت‌و‌گو با ندای ایرانیان اضافه کرد، هر چقدر خوش خیال‌تر و غره به پیروزی بزرگ گذشته باشیم، قطعا بازنده خواهیم شد. پیروزی احمدی‌نژاد در سال ۸۴ محصول خوش خیالی اصلاح طلبان بود. بی‌تردید هر چقدر ما الفت و همدلی بیشتری داشته باشیم پیروز انتخابات خواهیم شد. احمدی‌نژاد محصول یک جریان سلبی بود. جریان اصلاح طلبی باید از معبر اثبات، خودش را به جامعه بشناساند. اندیشه افراطی برای انتخابات سال ۹۴ هم دشمن اصولگرایی است و هم دشمن اصلاح طلبی.

احمدی‌نژاد با یک حرف نفت را گران کرد؛ شما چه کردید؟


سعید قاسمی در جمع فعالان فرهنگی و مدیران تشکل‌های فرهنگی شهر مشهد خطاب به دولتمردان گفت: با همه انتقاداتی که به احمدی‌نژاد وارد است، اما او با یک حرف در مورد هولوکاست ۲۰ دلار قیمت نفت را افزایش داد؛ با سخنرانی در آمریکا ۲۰ دلار دیگر قیمت نفت را افزایش داد؛ اما ثمره کار شما (دولت یازدهم) که کاهش قیمت نفت شد.

ثروت‌های میلیاردی برخی مدیران از طرح مسکن مهر

حمدقسیم عثمانی در نشست علنی امروز خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز تذکر داد و گفت: مسکن مهر یکی از طرح‌های بسیار خوب بود به خاطر مدیریت و اجرای ناکارامد ثروت‌های میلیاردی را برای مدیران عامل تعاونی‌های مسکن مهر ایجاد کرد که این ثروت‌ها را باید ساکنان محروم مساکن مهر به صورت اقساط بپردازند. دستگاه‌های نظارتی دولت باید رسیدگی به اموال میلیاردی مدیران عامل تعاونی‌های مسکن مهر را سریع در دستور کار قرار دهند و اموال نامشروعی را که در این خصوص به دست آورده‌اند به مالکان مسکن مهر عودت دهند.

کمتر از ۱۰ درصد احزاب کشور فعال هستند

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: متأسفانه یا خوشبختانه، حدود ۲۴۰ حزب ثبت شده در کشور داریم اما ۱۰ درصد آن‌ها نیز فعالی نیستند. اعتقاد دارم در کشوری که هر ساله انتخابات برگزاری می‌شود باید احزاب آن تقویت شود. احزاب باید از سه آفت دوری کنند تا موفق باشند. در گذشته احزاب ما به آفت وابستگی به بیرون، خود محوری و بی‌اخلاقی و همچنین آفت مالی گرفتار شدند. در دوره جدید بازگشایی خانه احزاب، باید توجه داشت، این آفت‌ها گریبان احزاب را نگیرند.

انتشار تصویر بازدید آمریکایی‌‌ها از سفارت سابق آمریکا

بازدید گروه آمریکایی از سفارت سابق آمریکا در شرایطی از سوی منابع داخلی تکذیب شده که در گزارش رسانه‌های فارسی زبان خارجی درباره این اتفاق، عکس این گروه در داخل سفارت آمریکا، در شرایطی که یک ایرانی (احتمالاً راهنما) در کنارشان حضور دارد، در لانه جاسوسی دیده می‌شود؛ تصویری که قطعاً فتوشاپ نیست.

در همین حال شاید یکی از مهم‌ترین سؤالاتی در که در کنار سفر هیأت آمریکایی به ایران ایجاد می‌شود این باشد که این تجار آمریکایی تبار با چه کسانی دیدار کرده‌اند؟ دیدار و استقبالی که آمریکایی‌های با ذوق زدگی آن را روایت می‌کنند‌» مقامات ایرانی با آغوش باز از ما استقبال کردند» ند لامونت که نیویورک تایمز وی را یک متخصص و سرمایه گذار در زمینه دیجیتال و البته سیاستمدار سابق معرفی می‌کند، دیدار‌های هیأت در رستوران مجلل در منطقه الهیه را این گونه روایت می‌کند‌: «روز پنجشنبه در رستورانی لوکس در تهران، کوروش رزاقی، مشاور برجسته اقتصادی در ایران و دیگر سخنرانان در مورد پتانسیل اقتصاد ایران برای سرمایه‌گذاران آمریکایی سخن گفتند. «نصرالله جهانگرد»، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، برای مخاطبان در مورد ظرفیت‌های ایران صحبت کرد.

جهانگرد به زبان انگلیسی گفت: «از جمعیت ٨٠ میلیونی ایران ۴٠ میلیون نفر از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و شبکه‌های ٣G و ۴G به سرعت در ایران در حال توسعه است» نصرالله جهانگرد؛ شخصی که برخی وی را نفر اصلی وزارت ارتباطات بعد از واعظی معرفی می‌کنند، یکی از چهره‌های اصلی دیدار کننده با هیأت تجار آمریکایی بوده است؛ هیأتی که ظاهرا طرف ایرانی بیشتر مایل بوده که محتوای دیدار را محرمانه نگه دارد. البته در گزارش نیویورک تایمز جزئیات بیشتری از افرادی که در جمع آمریکایی‌ها سخنرانی کرده‌اند وجود ندارد.

توصیه محرمانه زنگنه به برخی خبرنگاران در 9دی/ مذاکرات ایران و آمریکا این‌بار در جاده مخصوص کرج/ خبری که کیهان خودش مطرح و خودش تکذیب کرد/ احمدی نژاد با یک حرف نفت را گران کرد؛شما چه کردید؟/نظر رهبر انقلاب درباره مرضیه افخم


حزب بدل مشارکت کار دست وزیر داد 

بعد از اینکه غلامرضا انصاری از صدور مجوز کمیسیون ماده ۱۰ برای حزب اتحاد ملت خبرداد و گفت، به زودی در یک کنفرانس خبری به بیان مانیفست و جزئیات بیشتری از این حزب خواهیم پرداخت، بعضی از نمایندگان مجلس به صدور این مجوز اعتراض کرده‌اند. خلیل عباس زارع‌زاده سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره صدور مجوز به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ـ که به عنوان حزب بدل منحله مشارکت از طرف وزارت کشور مجوز فعالیت اخذ کرده است ـ گفت: تا دقایقی دیگر وزیر کشور جهت پاسخگویی به چند مسأله که مهم‌ترین آن صدور مجوز به این حزب است در کمیسیون شوراهای مجلس حضور خواهد یافت. وی با تأکید بر اینکه هر اقدام علیه قانون محکوم است، گفت: اگر اعضای حزب جدید‌‌ همان اعضای حزب قدیم باشند، خلاف قانون و اصلا تخلف است و دور زدن قانون به حساب می‌آید. باید با چنین اقداماتی برخورد شود.

همچنین سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اخذ مجوز فعالیت برخی از اعضای مؤسس حزب منحله مشارکت با عنوان جدید حزب اتحاد ملت ایران اظهار داشت: حزب منحله مشارکت آثار مخربی را در نظام سیاسی و افکار عمومی ایجاد کرد و از این روی، احیای این حزب با هر عنوان دیگری خلاف منافع ملی و مصالح کشور محسوب می‌شود.

مذاکرات ایران و آمریکا این ‌بار در جاده مخصوص کرج


بار‌ها و بار‌ها برخی مسئولان صنعت خودروسازی ایران از شراکت با یک شریک غیرآسیایی خبر داده بودند. در حالی هیچ گاه این مسئولان از کشور این شریک نامی نبرده و همه چیز را به آینده مذاکرات دو خودروساز، موکول کرده‌اند، که اکنون از آغاز مطالعات امکان‌سنجی خودروسازان آمریکایی در بازار ایران خبر می‌رسد. سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو این خبر را اعلام کرده و گفته که برخی خودروسازان آمریکایی، پیغام‌هایی را برای خودروسازان ایرانی فرستاده‌اند و برخی‌ها را نیز واسطه کرده‌اند که پای مذاکره با خودروسازان ایرانی بنشینند.

محمدرضا نجفی‌منش با بیان اینکه خودروسازان آمریکایی رایزنی‌هایی را با خودروسازان و مسئولان ایرانی برای حضور در بازار خودروی ایران خبر داد و گفت: هر حضوری که باعث ارتقای تکنیک و مجهز شدن خودروسازان ایرانی به تکنولوژی روز شود، بسیار مناسب به نظر می‌رسد و ایران از آن استقبال می‌کند. این در حالی است که قرارداد‌ها باید به سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات بینجامد. عضو شورای سیاستگذاری خودرو افزود: نکاتی در مورد عقد قرارداد با خودروسازان آمریکایی حتما لحاظ خواهد شد که نمونه آن، منافع ملی باید در این قرارداد‌ها لحاظ شود و صنعت داخلی باید در یک قرارداد جوینت ونچر «برد ـ برد»، تولید مشترک با خودروساز آمریکایی داشته و بخشی از تولیدات را صادر کند.

نظر رهبر انقلاب درباره مرضیه افخم


در حاشیه مراسم رونمایی از خاطرات سید محمد صدر، هادی سلیمان‌پور، رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین المللی وزارت امور خارجه در سخنانی اظهار داشت: سال گذشته و در جریان برگزاری سمینار ملی سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشور دیداری میان سفرا و مقام معظم رهبری برگزار شد. بر اساس یک رسم، قبل از حضور رهبر معظم انقلاب در میان سفرا، شورای مدیران وزارت امور خارجه در حیاط پشت حسینیه امام خمینی (ره) به پیشواز رهبر معظم انقلاب رفتند که در آن دیدار دو اتفاق جالب افتاد. نخست اینکه حضرت آقا، خانم مرضیه افخم را با اسم خطاب و با گرمی با ایشان احوالپرسی کردند و ابراز داشتند از اینکه بانویی با حجاب کامل در محافل خبری، دیپلماتیک وارد شده است، ابراز رضایت دارند و در ادامه نیز با چهره‌ای باز به استقبال و احوالپرسی خاص با آقای صدر پرداختند و از آقای ظریف پرسیدند که آقای صدر به وزارت خارجه بازگشته است؟ که آقای ظریف پاسخ مثبت دادند و ایشان نیز با مهربانی فرمودند که بسیار اتفاق خوبی است.

مالیاتی که از جیب مردم درآمد و به جیب دولت نرفت


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اصلاح ساختارهای مالیاتی در کشور گفت: در ‌صورت اجرای نظام جامع مالیاتی، اقدام بزرگی در سیستم مالیاتی کشور انجام می‌شود، زیرا در حال‌ حاضر به‌‌ همان میزان که مالیات پرداخت می‌شود، فرار مالیاتی نیز وجود دارد. سال هاست وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی مشغول پیگیری که این طرح هستند، خوشبختانه با پیشرفتی که داشتیم حدود ۸۰ درصد کار پیش رفته و با توافقی که بین کمیسیون اقتصادی و سازمان امور مالیاتی داشتیم، مقرر شده تا پایان سال ۹۵ طرح جامع مالیاتی در کشور اجرا شود، با این طرح کلیه فرارهای مالیاتی مشخص می‌شود و فقدان اطلاعات برای شناسایی مودیان مالیاتی به خوبی برطرف و فرارکنندگان مالیاتی قابل شناسایی خواهند بود. ایراهیم نکو به سایت «نما» می‌گوید: بر اساس گزارش های مرکز پژوهش های مجلس و دیوان محاسبات که سال گذشته اعلام کرده عدد قابل توجهی از مردم مالیات اخذ شده، این مبلغ به خزانه واریز نشده و این موضوع بدلیل عدم وجود سامانه نظام جامع مالیاتی است.

توصیه محرمانه زنگنه به برخی خبرنگاران در روز ۹ دی


مسعود میر کاظمی اظهار داشت: نسبت به ورود برخی دلال‌ها و متهمان پرونده‌های تخلفات نفتی به وزارت نفت نگرانی‌های شدیدی وجود دارد. ارتباطات بسیار قوی میان مسئولان وزارت نفت و آقازاده‌هایی که پرونده‌های آنان در قوه قضائیه به خاطر تخلفات نفتی باز است، وجود دارد.

نماینده مردم تهران در گفتگو با مهر ادامه داد: به آقای زنگنه تذکر دادم عده‌ای که با آقای بابک زنجانی تبانی کرده بودند و برای مجلس تخلفات آنان مسجل است مرتب در اتاق شما هستند و شما از راهنمایی‌ها و مشورت آنان استفاده می‌کنید و برکناری‌ها در وزارت نفت با پیشنهاد آنان است. اگر دولت قبل در برکناری آنان کوتاهی کرده است، ما از شما می‌خواهیم که این افراد را از وزارت نفت بیرون کنید. اما متأسفانه این افراد از مقربان وزیر بودند تا زمانی که با دستور قوه قضائیه دستگیر شدند. وی با تأکید بر اینکه نباید برخورد با فساد حزبی باشد گفت: برای ما پیگیری در پرونده‌های استات اویل، توتال، کرسنت و بابک زنجانی با هم فرقی نمی‌کند، زیرا ما حزب نیستیم که بخواهیم در قبال فساد هم حزبی‌های خود ساکت باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید با فساد ملی و غیر حزبی برخورد شود گفت: متأسفانه وزیر نفت عده‌ای از خبرنگاران خاص را ۹ دی در وزارت خانه جمع و تأکید کرد که باید درباره بابک زنجانی گزارش هایی نوشته شود و نباید درباره پرونده کرسنت حرفی زده شود. این اقدام انحراف است.

مشایی کاندیدای مجلس می‌شود؟


اسفندیار رحیم مشایی از حوزه انتخابیه تهران به همراه نیکزاد، بقایی و رضا داوری کاندیدای مجلس می‌شوند. سایت گفت‌و‌گو نیوز در مطلبی مدعی شده است اسفندیار رحیم مشایی از حوزه انتخابیه تهران به همراه نیکزاد، بقایی و رضا داوری کاندیدای مجلس می‌شوند.

ادعای صهیونیست‌ها درباره محکومیت جاسوس ایرانی

برخی رسانه‌های خارجی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی از بازداشت یک ایرانی تبار در سرزمین های اشغالی خبر دادند. مقامات رژیم صهیونیستی امروز مدعی شدند یک تبعه بلژیکی ایرانی تبار به هفت سال زندان به جرم جاسوسی برای ایران محکوم شده است. از این مرد ۵۷ ساله با نام «علی منصوری» نام برده که در گذرنامه بلژیکی او نام الکس مانس، ذکر شده است.

آمار مدودوف از زیان تحریم‌ها برای روسیه


دمیتری مدودیف، نخست وزیر روسیه روز سه شنبه گفت، اقتصاد این کشور در پی تحریم‌های غرب، بیش از ۲۶ میلیارد دلار از دست داده است. آقای مدویف افزوده که این ضرر می‌تواند در سال جاری چند برابر افزایش یابد. دمیتری مدودیف در این باره گفته است تأثیر تحریم‌ها مهم بوده و «ما آن را پنهان نمی‌کنیم».

ایران ۳ هواپیمای از رده‌ خارج خرید!


در حالی وزیر راه و شهرسازی چند ماهی است بر ممنوعیت ورود هواپیما با سن بالای ۱۵ سال به ناوگان هوایی تأکید دارد که یک ایرلاین داخلی سه فروند هواپیما بوئینگ ۷۳۷ بیست و چهار ساله خریداری کرده است. بنا به ادعای تسنیم، یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی اخیراً اقدام به خرید سه فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ بیست و چهارساله کرده است. این هواپیما‌ها که از یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی خریداری شده در سال ۱۹۹۱ تولید شده‌اند و کشور فروشنده آن‌ها را به دلیل سن بالا از چرخه حمل‌ونقل مسافر خارج کرده بود.

عقب‌نشینی سامسونگ برای فروش بیشتر در ژاپن


سامسونگ که 25 درصد بازار جهانی تلفن‌های هوشمند را در اختیار دارد، تنها 5درصد بازار ژاپن را به خود اختصاص داده و این سهم در سالهای گذشته، پیوسته در حال کاهش بوده است. در حالی که احساسات بد ژاپنی‌ها نسبت به این برند کره‌ای در این روند مؤثر دانسته می‌شود، سامسونگ دو مــدل گلکسی «S۶» و «ُS۶ edge» خود را در ژاپن با حذف برند این شرکت و با نام اوپراتوری ژاپنی در کره توزیع خواهد کرد تا سهم بازار بیشتری را از دست ندهد.

شرف سعدی بر شاعران متملق از نگاه رهبر انقلاب


رهبر انقلاب در چهارمین روز از آذر ماه سال ۶۳، زمانی که ریاست جمهوری ایران را بر عهده داشتند، در بخشی از پیامی به مناسبت بزرگداشت سعدی شیرازی نوشته‌اند: شرف سعدى بر بسیارى از سرایندگان پارسى از آن است که قدر سخن را نشکسته و آن را دست مایه تقرب و ارتزاق نساخته است. بسى اندک‌اند زبان‌آورانى که گوهر آسمانى سخن را در پاى اهریمنان زمانه نریخته و تیغ ستم را بدان صیقل نداده باشند. سعدى یکى از این نادرگان است که اگر‌ گاه زبان به ستایش گشوده، در ساغر زرین مدح خود جز داروى شفا بخش و‌گاه تلخ پند و اندرز نریخته است.

مهم‌ترین اعضای هیأت مؤسس حزب جنجالی


صدور مجوز تؤسیس حزب «اتحاد ملت ایران» از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در وزارت کشور در حالی با واکنش تند نمایندگان مجلس مواجه شده که خبرگزاری خانه ملت در بهمن ماه پارسال افرادی چون محمد آقایی (مسئول کمیته تشکیلات و عضو مؤسس حزب مشارکت)، حسین خلیلی اردکانی (رئیس شورای منطقه کرج حزب مشارکت)، محمد خلخالی، حیدر زندیه، مژگان اثباتی، علی‌محمد مظفری (عضو هیأت مؤسس حزب مشارکت)، رویا بلوری (عضو شاخه زنان حزب مشارکت)، داوود کریمی دستجردی، سید حسن موسوی‌نژاد (رئیس کمیته اطلاع رسانی حزب مشارکت) وغلامرضا انصاری عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران را به عنوان اعضای هیأت مؤسس حزب اتحاد ملت ایران معرفی کرده بود.

ساخت و ساز برای محل سخنرانی روحانی در شاه‌چراغ


دولت اعتدال در شانزدهمین سفر استانی خود راهی استان فارس می‌شود. به نوشته سایت محلی شیرازه، مسئولین دولتی در استان هم برای استقبال هر چه بهتر سخت به تکاپو افتاده‌اند. قرار است حجت الاسلام روحانی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برای مردم شیراز سخنرانی کند. تصاویر زیر جایی را نشان می‌دهد که باید رئیس جمهور روحانی در آنجا با مردم صحبت کند.



اعتراض به زنده شدن دوباره ماجرای نیروهای شرکتی

در حالی که دستگاه‌های اجرایی دولتی سال هاست با خارج شدن نیروهای بازنشسته و عدم تزریق نیروهای جدید، با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، برنامه ناعادلانه‌ دولت یازدهم با عنوان ساماندهی نیروی انسانی، تصویب و به مرحله اجرا نزدیک می‌شود. به نوشته دولت بهار، دولت دکتر احمدی‌نژاد سال‌ها تلاش کرد تا شرکت‌های واسطه نیروی انسانی را جمع کند که در ‌‌نهایت به بار نشست؛ شرکت هایی که چیزی حدود سه برابر حقوق و مزایای کارکنان را برای ساماندهی آنان در دولت دریافت و یک سوم آن را هزینه کارکنان می‌کردند و بقیه را به جیب می‌زدند. حال دولت یازدهم قصد دارد مجدداً این شرکت‌ها را راه اندازی کند.

پرسش اساسی اینجاست که آیا صرف کم شدن تعداد کارمندان رسمی و قراردادی دولت، به معنای کوچک شدن دولت است؟! هزینه‌ چندین برابر برای شرکت های تأمین کننده نیروی انسانی و تربیت نیروهایی که به علت قرارداد با شرکت ثالث، تعلق سازمانی و تعهد مستقیم به شرکت‌های دولتی ندارند باعث کوچک شدن دولت و تدبیر و امید صورت می‌گیرد؟

ایراد فونت سند هولوکاستی هاشمی


در حالی که روز گذشته برخی از سایت‌ها در واکنش به اظهارات هاشمی رفسنجانی در باره موضع رئیس دولت نهم نسبت به هولوکاست، یکی از اسناد ساواک در این باره را منتشر کردند، سؤالات جدیدی علیه این اقدام در فضای مجازی مطرح شده است. از جمله این سؤالات این است که آیا اساسا فونت مورد استفاده در این نامه در سال ۴۹ وجود داشته است یا خیر؟


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر