بازدید 3884

روزنامه اماراتی:احتمال مي رود هر لحظه مداخله زميني در يمن آغاز شود

روزنامه اماراتی با بیان این که جنگ یمن در محدوده کنونی خود باقی می ماند و هیچ پیامد منطقه ای نخواهد داشت تصریح کرد: احتمال می رود هر لحظه مداخله زمینی آغاز شود .
کد خبر: ۴۹۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 21 April 2015
روزنامه اماراتی با بیان این که جنگ یمن در محدوده کنونی خود باقی می ماند و هیچ پیامد منطقه ای نخواهد داشت تصریح کرد: احتمال می رود هر لحظه مداخله زمینی آغاز شود .

روزنامه الخلیج در شماره امروز خود در مقاله ای با عنوان «جنگ زمینی آخرین راه حل است» به قلم حافظ برغوثی نوشت اقدامات عربستان سعودی در یمن ناشی از علاقه عربستان به جنگ یا در واکنش به ناسپاسی علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن نیست بلکه به این علت است که حوثی ها به یکی از ابزارهای ایران تبدیل شده اند. به نظر می رسد، پس از سازماندهی نیروهای رئیس جمهور مشروع یمن و نیروهای قبایل طرفدار وی، جنگ زمینی آخرین راه است، زیرا با مرور زمان نیروهای قبایل به جناح مشروعیت پیوسته اند و پس از حملات هوایی موازنه قدرت به نفع عبدربه منصور هادی شده است و نیروهای حوثی (جنبش انصار الله) و نیروهای هم پیمان طرفدار علی عبد الله صالح پراکنده شده اند. از این رو هر لحظه احتمال می رود حمله زمینی آغاز شود.

نویسنده این مقاله بر این باور است که آمریکایی ها درباره وقوع حمله زمینی هشدار می دهند تا اوضاع منطقه وخیم نشود، اوضاع همچنان تحت سیطره این کشور بماند و فرصت برای گسترش نفوذ گروه های تندرو در سوریه و عراق فراهم نشود. در همین حال، آمریکا می خواهد کشورهای عربی ضعیف و ناتوان بمانند و از سیاست های آمریکا پیروی کنند. از سوی دیگر، عربستان سعودی میانجی گری برخی کشورها بین ایران و عربستان را رد کرد چون معتقد است این میانجی ها با سیاست های توسعه طلبانه ایران هم‌راستا است و به مداخله ایران در امور یمن مشروعیت می بخشد.

اوضاع یمن مربوط به کشورهای عربی است و هیچ طرف خارجی حق ندارد در این مسئله مداخله کند. در مقابل، مصر منتظر است دیدگاه گسترده تری مطرح شود تا جنگ مهار، و گفتگو بین طرفهای یمنی بدون مداخله خارجی آغاز شود. مصر همچنین خود را در عرصه سیاسی و نظامی فعال می بیند از این رو نیروهای واکنش سریع را برای احتمال وقوع جنگ زمینی آماده می کند، به ویژه این که ترکیه از عرصه یمن خارج شده است و این خروج به خروج گروه اخوان المسلمین از عرصه یمن منجر می شود. البته تحولات میدانی تایید کرد که این گروه هیچ تاثیری ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر