بازدید 8168

وام 80 میلیونی مسکن منتفی شد

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اعلام اینکه سال گذشته بالغ بر 341 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به سال 92، 44.5 درصد افزایش داشته است، گفت: پرداخت وام 80 میلیونی منتفی شد.
کد خبر: ۴۹۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 21 April 2015
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اعلام اینکه سال گذشته بالغ بر 341 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به سال 92، 44.5 درصد افزایش داشته است، گفت: پرداخت وام 80 میلیونی منتفی شد.

به گزارش میزان، علی اصغر میرمحمدصادقی صبح امروز (سه شنبه) در نشستی با خبرنگاران در ساختمان بانک مرکزی افزود: 60.7 درصد این تسهیلات به سرمایه در گردش در بخش های مختلف اختصاص یافته که با بخش صنعت با 81 سهم از جذب این منابع بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی به برنامه های بانک مرکزی در بخش مسکن هم اشاره کرد و با اشاره به افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن برای نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها به صدمیلیون تومان برای هر فرد گفت: بانک مرکزی پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن از 35 میلیون تومان به 60 میلیون تومان را به شورای پول و اعتبار داده است اما ابهامات در طرح بانک مسکن در این زمینه وجود دارد که مکاتبات لازم برای رفع این ابهامات انجام شده است.

وی همچنین گفت: بانک مرکزی پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن قضات به صدمیلیون تومان برای هر فرد را به شورای پول و اعتبار داده است.

وام 80 میلیونی از دستور کار خارج شد

میرمحمدصادقی با اشاره به نامه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به بانک مرکزی در خصوص طرح وام 80 میلیونی خرید خانه گفت: بانک مرکزی با این طرح مخالف بوده و پرداخت وام 80 میلیون تومانی از دستور کار خارج شده است.

وی در بخش دیگری در این نشست به موضوع مطالبات معوق بانک ها اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آماری که به دست ما رسیده است مبلغ مطالبات معوق بانک ها در حال حاضر 92 هزار و 900 میلیارد تومان است.

میرمحمدصادقی با اشاره به اینکه بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات بنگاه های کوچک و متوسط را در اولویت قرار داده است، گفت: تلاش ما این است که بنگاه های بزرگ برای تامین مالی به سمت استفاده از ابزارهای دیگر از جمله رفتن به سراغ بازار سرمایه متمایل شوند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به طرح های اعتباری بانک مرکزی در بخش توسعه روابط اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها گفت: یکی از طرح های ما فاینانس چین بوده که 12 طرح دولتی و 7 طرح غیردولتی از این طریق تامین اعتبار شده و بانک مرکزی اعتبار ریالی این بخش را که حدود 400 هزار میلیارد ریال است برعهده گرفته است.

اوراق مشارکت روی دست بانک ها ماند

میرمحمدصادقی با اشاره به اینکه به دلیل مطالبات سنگین بخش دولتی به بانک ها آنها مایل به عاملیت فروش اوراق مشارکت دولتی نبودند گفت: سال گذشته حدود 32 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت صادر شد که متاسفانه فروش خوبی نداشت و عمده این اوراق روی دست بانک مرکزی ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر