بازدید 46066
سایه سنگین مرگ، کار خودش را کرد؛

۱۲ مسافر پرواز مشهد-ساری در سقوط به دره جان باختند!

شاید اگر از مسافران هواپیمایی ماهان که شب گذشته مشهد را به مقصد ساری ترک کرده بودند، درباره فردایشان می‌پرسیدیم، هیچ کدامشان باور نمی‌کردند که انتهای پروازشان، به سفری جاده‌ای برسد و سرنوشتشان به یکی از دردناک ترین حادثه‌های جاده ای امروز گره بخورد؛ به حادثه‌ای که اگر مقدمات بروز آن را هم ندید بگیریم، باز آنقدر تلخ هست که مورد توجه قرار گیرد و تاسف بار خوانده شود.
کد خبر: ۴۹۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 21 April 2015
شاید اگر از مسافران هواپیمایی که شب گذشته مشهد را به مقصد ساری ترک کرده بودند، درباره فردایشان می‌پرسیدیم، هیچ کدامشان باور نمی‌کردند که سرنوشتشان به یکی از دردناک ترین حادثه‌های جاده ای امروز گره بخورد!

به گزارش «تابناک»، ساعت 8:10 صبح امروز (سه شنبه) بر اثر واژگونی و سقوط یک دستگاه اتوبوس مسافربری به دره در منطقه سوادکوه تا کنون 12 نفر جان باخته و 18 نفر مصدوم شد‌ه‌اند.

بلافاصله بعد از این واژگونی 10 تیم امدادی از امدادگران هلال احمر شامل 27 نفر به منطقه حادثه واقع در تنگه ابوالقیسی اعزام شدند و اقدامات لازم جهت نجات مسافران را آغاز کردند. همزمان با ایشان، نیروهای اورژانس مازندران نیز راهی منطقه شدند که در نتیجه تلاش این نیروهای امدادی، مصدومان به بیمارستان زیراب منتقل شدند. البته آخرین اخبار حکایت از آن دارد که برخی مسافران به دلیل وخامت حالشان، با کمک بالگرد به بیمارستانی در ساری منتقل شده‌اند.

این در حالی بود که سرهنگ نادر رحمانی، سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، علت تصادف را رعایت نکردن سرعت مطمئنه عنوان کرد و گفت: سرعت زیاد این اتوبوس در سر پیچ، دلیل انحراف آن بوده است؛ توصیه ما به تمام رانندگان وسایل نقلیه این است که با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از عجله و شتاب رانندگی کنند و با همکاری پلیس راه، سلامتی خود و خانواده‌شان را تضمین کنند.

سایه سنگین مرگ، کار خودش را کرد

هنوز از اعلام خبر این رویداد تلخ زمان زیادی نگذشته بود که با رسیدن اطلاعاتی جدید، ماجرا ابعاد جدیدی یافت چراکه معلوم شد مسافران این اتوبوس، افرادی بودند که شب گذشته هواپیمای شرکت ماهان به مقصد ساری را سوار شده بودند!

رضا احمدی، مدیر روابط عمومی اداره‎کل فرودگاه‌های مازندران در این باره به فارس گفت: مسافران حادثه‌دیده محور سوادکوه مسافران پرواز مشهد به ساری بودند که پروازشان به‎دلیل بدی آب و هوا در ساری به زمین ننشست و با تشخیص خلبان در فرودگاه ثانویه که فرودگاه مهرآباد بود به سرانجام رسید و مسافران به سلامت پیاده شدند.

وی افزود: یعنی مسافران پرواز سالم بودند و با توجه به اینکه سلامت مسافران پس از پیاده شدن بر عهده شرکت هواپیمایی است، مابقی مسئولیت نیز بر عهده شرکت هواپیمایی ماهان بوده؛ ظاهراً شرکت هواپیمایی اتوبوسی برای این گروه مسافران تهیه و آنها را راهی استان مازندران می‌‌کند که از تعداد مسافران پرواز اطلاع دقیقی در دست نیست.

بدین ترتیب اگر بدی آب و هوا با تصمیمات عجیب و غریب همراه نشد و به مانند حادثه چند سال پیش فرودگاه ارومیه، نشستن هواپیما در فرودگاه به هر نرخی (ولو جان باختن همه مسافران و خدمه) انجام نشد، تخطی راننده اتوبوس از سرعت مطمئنه در مسیری کوهستانی نگذاشت که سایه مرگ از سر مسافران دور شود.

این در حالی است که هنوز از تعداد سرنشینان اتوبوس اطلاعی در دست نیست چراکه به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه، «ممکن است اتوبوس در بین راه نیز مسافر سوار کرده باشد، ولی حضور 30 کشته و مصدوم در این حادثه تأییدشده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸۷
انتشار یافته: ۳۶
بالاخره ده نفر یا یازده نفر؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
اون ده تيم امداديه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
فعلا 12 نفر. سواد داری که! تازه ممکنه اضافه هم بشه با توجه به حال مصدومان
آقا همه مردن! بیشتر از سی نفر، اتویوس شده اندازه پراید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
چرا حرف مفت میزنی؟؟؟؟؟ حالا اتوبوس شده اندازه پراید قرار نیست همه مرده باشن که!
عجب حکایتی شده
زمین و هوا و دریا نداره
همچنان عجل در پی ما میتازد.
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
اجل
مرمر بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
اخیرا" اجل یه مشت همکار و دستیار هم پیدا کرده...راننده های بی فکر....شرکت هوایی بی فکر که به جای نگه داشتن مسافرها در هتل و فرستادنشون با پروازی مطمئن در وقتی مناسب اونا رو سوار اتوبوس کرده که مبادا پول خرج کنه........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
نظر مرمر خانم هزاران لایک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
لطفا جریمه ها رو 20 برابر کنید و رانندگان وسایل نقلیه عمومی رو جریمه نکنید ، برای همیشه از این کار محروم کنید که برن شغل دیگه
آقا راننده مست دیوانه خواب آلوده..... نباید این جاده های اصلی کشور فنسی آهنی خاکریزی داشته باشند تا اتوبوس و هر خودروی دیگری سقوط نکنند
وضع جاده های ایران تاسف باره
پاسخ ها
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
فرقی نمیکنه اون موقع هم این راننده های اتوبوس ها که هممون وضعیتشون را می دونیم می کوبند به گاردریل
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
بابا فرقی نمیکنه! گارد ریل تا حدی جواب میده! وقتی این راننده نسبتا محترم اینقدر سرعت داشته که چپ کرده توقع داری جلشو بگیره گارد ریل 70 سانت ارتفاع داره ولی اتوبوس 3 متره. هرجور حساب کنی هر گارد ریلی باشه نمیتونه جمع کنه داستانو.
تنها راه اینه که برخورد قاطع با راننده ها بشه واقعا توشون ادم مورد اطمینان کمه.
تا کی باید جان مردم رو بدیم دست راننده هایی که عموما از حداقل استانداردهای رانندگی بهره مند نیستند. راننده ها حتما باید از تست سلامت روحی روانی و جسمی بدهند چون به گواه من اگر قرار باشد این آزمایش ها برای راننده ها اجباری بشه به گواه من تعداد زیادی از راننده ها متاسفانه مشکل دارند و هیچ گونه برخوردی با آنها نمیشه.
اجل برسه این چیزا حالیش نیست
باور کنید نصف بیشترش بخاطر گوشی های همراهه
روحانی مچکریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
...حادثه مقصر داره
چی ربطی به اقای روحانی داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
شما مچکر باش ولی این موضوع ربطی نداره ..
خدا لعنت کننده راننده های متخلف و بی وجدان رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
خدا لعنت کنه هر که در حق مردم بد میکنه
وضع جاده ها اسف باره!!
چیزی که تو مملکت ما به روزه برگ جریمه های سنگینه! نه بهبود جاده ها
آدم رو یاد سری فیلم های مقصد نهایی میندازه!!
مکررا شاهد بودم که رانندگان یک خط بدون استراحت کافی برای سفر بعدی اعزام شده اند. این موضوع توسط پلیس راه چک نمی شود.
ضمن تاكيد بر رعايت سرعت مطمئنه يادآور ميشويم كيفيت نامطلوب رو سازي آسفالت سطحي جادهها در ايام عيد- بدون تعميرو نگهداري ادارت كل راه- ، بسيار مشهود بود. حتي در بزرگراه ها عليرغم دريافت هزينه عوارضي كنده شدن و ناهموار بودن آسفالت سطحي در بزرگراه و بويژه در هنگام شب بسيار خطرناك و موجب خسارات عمده اي خواهد شد. و به راحتي موجب واژگوني اتوموبيلها و انحراف به چپ و راست ناگهاني -عليرغم رعايت سرعت مطمئنه - خواهد بود.
تقصیر کار هواپیمایی ماهانه.
واقعا بای از وزیر راه قدردانی کرد.در سال همدلی وهم زبانی
وقتی یک جامعه بیسواد باشند، یا معلم ندارد و یا معلم های آن بیسوادند...

وقتی در یک جامعه قانون راهنمایی و رانندگی اجرا نمیشود، یا قانون نیست و یا مجریان آن...!!!
وقتی سرزمین من دارای یکی از بالاترین آمار تلفات جاده ای در دنیاست... خودتان جواب یدید؟
تقصیر راننده است!!!! هیچ کس اجازه نداره انگشت اتهام را به سمت متولی قانون و مجری آن ببره...اگر اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی فرهنگ میشد و نه فقط ترس از پلیس و جریمه... مردم جامعه من هم باسواد بودند!
سواد كوه كوه دشت و......بقيه اش....
سیستم حمل و نقل ایران مضمحل شده
سالی 30000 قتل در جاده ها
300000 مجروح و معلول
خانواده های پریشان شده
آرزوهای بر باد رفته
عزراییل از خودش خجالت کشید و شما نه
مشکل اصلی راننده نیست. مشکل گرانی اتوبوس است و عوارض زیاد گمرکی که برای واردات اتوبوس می گیرند و قیمت زیاد ان. به این علت اتوبوسها 24 ساعت در حرکت هستند تا قسط و هزینه تامین شود و صاحبان اتوبوس هم نمی توانند از دو راننده حرفه ای استفاده کنندو معمولا راننده دوم فقط برای این است که در پلیس راه دفترچه نشان بدهد و در واقع یک نفر رانندگی می کند. این جاده سواد کوه هم حدود بیست ساله که قراره چهار بانده بشه.
آخر از کی تا حالا شرکت هواپیمائی وظیفه گرفتن اتوبوس دارد. بنده خداها چقدر مفت مردن.
درمسیرراههای پرترددوبخصوص شمال پلیس راه بایداتوبوس ووانت راکنترل کنه ولی اکثرا چون رانندگان روزیاد تواین مسیر می بینن آشناهستند به سواریها گیر می دن غافل ازاینکه ممکنه زمانی خطری از طرف هم اونها به مسافر وخانواده خودشون باشه چه کامیونها ووانتهایی که درهمین مسیرها باسرعت غیرمجاز درلاین سرعت بدون توقف پلیستردد کردند
مشکل اصلی : غرور راننده ها+تخلف+موبایل
پلیساهم انگار ساخته شدن فقط بگن تخلف از سرعت مطمئنه!!!!موبایل درصد اصلی تصادفات.
تصادفات تو ایران ازجنگ سوریه و یمن و فلسطین هم بیشتر قربانی میگیره.باید این داستان یکباربرای همیشه حل بشه
دیشب و امروز چقدر فوتی و تصادفای وحشتناک داشتیم...اون از بی ام دبلیو و پورشه اینم از اتوبوس...
رفت و آمد تو جاده های ما بازی مرگ و زندگی شده!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل