بازدید 1922

دولت وزرای ناکار آمد را برکنار کند

کد خبر: ۴۹۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 21 April 2015
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعتراض معلمان به ناکار آمدی وزیر آموزش و پرورش در تحقق وعده هایش است و دولت باید هزینه برکناری وزرای ناکار آمد را پرداخت کند.

به گزارش مهر؛ عبدالوحید فیاضی بی توجهی به آموزش و پرورش را دارای سابقه تاریخی خواند و گفت: حدود ۳ سال پیش سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت با تایید رهبری انقلاب تصویب شد.

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در ۲ سال اخیر نحوه اجرای سند تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور دستخوش سهل انگاری هایی شده است.

وی نیروی انسانی را یکی از مولفه های مهم ارتقای نظام آموزش و پرورش خواند و گفت: باز کردن راه ارتقای معلمان و توجه به همه ارکان تعلیم و تربیت بسیار مهم است که در سند تحول نیز مورد تاکید واقع شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: معلمان معتقدند وزارت آموزش و پرورش نتوانسته است از جایگاه و منزلت معلمان دفاع کرده و نیاز های آنان را بر آورده کند و نظرات آنان را انعکاس دهد، وزیر باید بتواند از حقوق نمایندگان و منزلت اجتماعی آنان در هیات دولت دفاع کند.

وی تاکید کرد: یکی از سئوالات مهم نمایندگان این است که چرا قانون مدیریت خدمات کشوری برای همه دستگاه ها به صورت یکسان اجرایی نمی شود.این قانون باید برای همه دستگاه ها به صورت یکسان اجرایی شود. تفاوت ضرایب حقوق بر اساس یک نظام حقوقی برای دستگاه های مختلف قابل تحمل نیست.

فیاضی گفت:متاسفانه دولت به سراغ وزرایی که در مظان ناکار آمدی هستند نمی رود و در راستای بر کناری آن ها اقدامی نمی کند و تلاش دارد که هزینه برکناری این افراد را به گردن مجلس بیاندازد.

مجلس هم تعهد داده است که با دولت همدل و همزبان باشد و به جریان استیضاح ها ورود پیدا نکند اما این دلیل نمی شود نمایندگان در قبال ناکارآمدی وزرا کوتاه بیایند.

وی ضعف در مدیریت وزارت آموزش و پرورش را اصلی ترین دلیل مشکلات خواند و گفت: اعتراضات معلمان سیاسی نیست زیرا آنان وفادارترین قشر به نظام و رهبری هستند و اعتراض آنان به ناکار آمدی نظام آموزش و پرورش است که متولی اصلی آن وزارت آموزش و پرورش است.

عضو کمیسیون آموزش و پرورش گفت: فانی وزیر آموزش و پرورش در روز رای اعتماد قول داد که منزلت و معیشت فرهنگیان را به سطح قابل قبولی برساند اما متاسفانه نه تنها منزلت فرهنگیان به سطح قابل قبولی نرسیده بلکه افت کرده است و موجب اعتراض شدید نمایندگان شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل