بازدید 4944

پیروزی‌های خیره کننده ارتش سوریه در درعا

کد خبر: ۴۹۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 21 April 2015
ارتش سوریه طی عملیات های موفق ضمن آزادسازی مناطق زیادی در حومه درعا توانست ضربات مهلکی به تروریست‌ها و حامیان آنها در اتاق عملیات اردن از جمله آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و سرویس‌های جاسوسی آنها وارد کند.

به گزارش «تابناک»، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ارتش سوریه موفق به تسلط بر مسیکه الشرقیه و الغربیه و الخوابی و اشنان والدلافه و محاصره مناطق ملیحه العطش و بصر الحیریر در حومه درعا به دنبال عملیات نظامی منحصر به فرد شد و بسیاری از تروریستهای تکفیری که در منطقه حضور داشتند را به هلاکت رساند.

در این بیانیه آمده است: اهمیت این دستاورد از آن جهت است که ارتش سوریه جاده و شاهراه حیاتی میان درعا و السویداء را باز و امنیت را در آن برقرار کرد و راه های امداد رسانی به گروه های تروریستی را با بستن بوابه اللجاه که تروریست های و مزدوران از آن برای قاچاق سلاح و مهمات از اردن به سوی صحرای البادیه و غوطه شرق در  حومه دمشق استفاده می کردند را بست.علاوه بر آن این دستاورد ضربه ای مهلک به گروه های تکفیری و تروریست ها در این منطقه بود.

در بیانیه ارتش سوریه آورده شده است: ارتش به عهد خود به ملت درباره ادامه جنگ با تروریست های تکفیری در هر نقطه از سوریه وفا خواهد کرد و نیروهای مسلح سوریه در آمادگی برای نابودی تروریسم و ریشه کنی آن به سر می برد.

از سوی دیگر منابع سوری اعلام کردند: ارتش با این پیروزی حلقه را بر تروریست های مرتبط با اسرائیل تنگ تر کرده است و این پیروزی مقدمه پیروزی های بعدی و جدید خواهد بود و ارتش خواهد توانست که نفوذ خود را در حومه درعا توسعه بخشد و ساکنان را از لوث تروریست های تکفیری که به دنبال بسط افکار وهابی خود که در تضاد با ارزش های انسانی قرار دارد، برهاند.

این درحالی است که گروه های تروریستی در شبکه های اجتماعی به این شکست فاحش در حمه شمال شرقی درعا و هلاکت تعدادی از سرکرده های خود از جمله احمد سلطان المفعلانیف علی منصور عبدو الحریری، طاهر ادیب السعد الدین الحریری و عقله عید الحریری اذعان کردند.

یک منبع نظامی اعلام کرد: ارتش سوریه مراکز تروریست های جبهه النصره و گروه های مسلح دیگر را در مناطق سکاکا و الکرک شرقی واقع در شمال شرق درعا هدف قرار دادند.در مناطق سملین و زمرین و کفر شمس الحراک و رجم الزیتون و کوک الحجر و طفس، داعل و شمال مزرعه البیطار در عتمان در حومه درعا ارتش سوریه دستاوردهای موفق کسب کرد.

به گفته منابع نظامی سوریه ارتش این کشور همچنان به عملیات علیه مراکز دشمن در منطقه درعا مشغول است و در نزدیکی کوره العباسیه در درعا البلد شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد.

در منطقه المزیریب واقع در مرزهای اردن که گذرگاه اصلی قاچاق سلاح و مهمات و نفوذ تروریست هاست نیز ارتش سوریه عملیاتی علیه گروه های تروریستی انجام داد.در مناطق علما، صیدا و النعیمه و کفرشمس و عقربا در حومه درعا نیز ارتش سوریه ضربات مهلکی به تروریست ها وارد کرد و ادوات از جمله خمپاره اندازهای دشمن را نابود کرد.

تحلیل

پیروزی های ارتش سوریه در منطقه جنوب پس از آن رخ می دهد که فهد جاسم الفریج وزیر دفاع این کشور در دیدار با پرسنل نظامی بر مقابله با تروریست ها تاکید کرد و نیروهای مستقر در مناطق جنوبی به ویژه یک پایگاه هوایی نیز بر عزم جدی و استوار خود برای ریشه کنی تروریست ها اصرار کردند.

این دستاوردها از آن حیث اهمیت دارد که اتاق عملیات موجود در اردن با همکاری سرویس های جاسوسی اسرائیل، آمریکا و سعودی ها و قطری ها و فرانسوی ها  و ترکیه مشغول توطئه علیه ارتش و دولت سوریه هستند.

این به موازات اتاق عملیات در شمال و در داخل ترکیه است که اقدام به سرازیر کردن تروریست ها به داخل سوریه می کند و تحرکات گروه های مسلح در ادلب به سبب تحرکات همین اتاق عملیات ترکیه بود.

در مناطق جنوب سوریه به ویژه درعا تروریست های مرتبط با رژیم صهیونیستی از جمله جبهه النصره و شاخه های آن حضور دارند و به این امید خام فعالیت می کنند که بتوانند راهی به سوی دمشق بیابند.

معمولا همزمان با هر تلاشی برای گفتگو تحرکات گروه های تروریستی نیز شدت می یابد.اما پیروزی های ارتش سوریه همواره توطئه را ناکام می گذارد.

در این میان نباید از نقش مزورانه اردن غافل شد که از سویی دم از بی طرفی می زند اما در هر جبهه ای که علیه سوریه تدارک دیده می شود می توان آثار آن را دید.در تحرکات اخیر تروریست ها در جنوب سوریه و همین استان درعا اردنی ها به دستور اربابان آمریکایی و سعودی خود تروریست ها را به داخل سوریه راندند که با هوشیاری ارتش سوریه این تلاش ها خنثی شد.

تداوم عملیات ارتش سوریه در قنیطره

همزمان ارتش سوریه به عملیات در حومه قنیطره نیز علیه تروریست ها ادامه می دهد.به گفته منابع نظامی ارتش سوریه در روستای الحمیدیه در حومه غربی قنیطره که خط امداد رسانی اصلی رژیم صهیونیستی به تروریست های جبهه النصره و گروه های تکفیری محسوب می شود عملیات انجام داد.در روستای الصمدانیه در حومه شمال شرقی قنیطره نیز مراکز سلاح و مهمات گروه های مسلح هدف قرار گرفت.

حومه حمص کانون عملیات ضد تروریست های داعش

در حومه حمص ارتش سوریه مراکز داعش را در الهبره غربی در حومه شرقی حمص هدف قرار داد.منابع نظامی سوری اعلام کردند: ارتش سوریه در رج العالی، رجم القصر و ام الریش تروریست هایی که با یورش به ساکنان این مناطق دست به غارت و چپاول و کشتار می زدند را از دم تیغ گذراندند.

در روستای مسعده در حومه شرقی حمص نیز ارتش سوریه تروریست ها که مزارع را به لانه خود تبدیل کرده بودند هدف قرار داد.در روستای العامریه در 23 کیلومتری شمال شرق حمص و ابو حوادید در مجاورت استان حماه نیز ارتش سوریه مراکز سلاح و مهمات تروریست ها را هدف قرار داد.

منابع نظامی سوری بیان کردند: در الرستن در بیست کیلومتری شمال حمص نیز ارتش سوریه مراکز تروریست های النصره را هدف قرار داد و  برخی از این مزدوران مورد حمایت رژیم های حاشیه خلیج فارس و منطقه را به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد.

ضربات مهلک به تکفیری ها در خان الشیح در حومه دمشق

در منطقه خان الشیح در حومه جنوب غربی دمشق ارتش مراکز تروریست ها جبهه النصره را هدف قرار داد.در مزارع الحسینیه در جنوب خان الشیح نیز ارتش سوریه ضربات مهلکی به تروریست ها وارد کرد.

خان الشیح مرکز و اردوگاه آوارگان فلسطینی است که طی ماه های گذشته بسیاری از ساکنان آن تحت فشار و حملات تروریست ها مجبور به ترک منازل خود شده اند.

عملیات موفق علیه تروریست های حامی ترکیه در حلب

در حلب ارتش سوریه حمله تروریست های جبهه النصره و وابسته به ترکیه را در غرب حلب خنثی کردند.به گفته منابع نظامی ارتش سوریه در محور البحوث العلمیه-المنصوره به مناطق مسکونی در غرب حلب مراکز تروریست ها را هدف قرار داد.

این منابع بیان کردند: در این عملیات ارتش سوریه ده ها تروریست کشته و زخمی شدند و مهمات و ادوات آنها منهدم شد.تروریست ها که اکثر آنها را جبهه النصره و الجبهه الشامیه تشکیل می دهند از روستای المنصوره واقع در غرب حلب و ده کیلومتری آن برای هدف قرار دادن مناطق مسکونی حلب استفاده می کنند و با موشک و خمپاره در راستای اجرای طرح ها نظام اردوغان ضد سوریه حرکت می کنند.

به گفته منابع نظامی ارتش سوریه در منطقه قدیمی حلب و عربید و الجدیده مو قسطل حرامی و بستان القصر و الراشدین در عملیاتی تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد.

در حومه حلب و مناطق العویجه، بعیدین، المناشر، خان العسل و الشیخ لطفی و المنصوره و الشیخ سعید ارتش سوریه مراکز وابسته به تروریست‌ها را هدف قرار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها