بازدید 3024
رئیس‌جمهوری پیش از سفر به اندونزی:

با اراده جدی مذاکرات را دنبال می‌کنیم

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 را « رو به پیشرفت» ارزیابی کرد و گفت: توافق به نفع همه است.
کد خبر: ۴۹۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 21 April 2015
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 را « رو به پیشرفت» ارزیابی کرد و گفت: توافق به نفع همه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح سه شنبه پیش از عزیمت به اندونزی برای شرکت در اجلاس گرامیداشت شصتمین سال تاسیس کنفرانس آسیا – آفریقا در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران افزود: ما با اراده جدی مذاکرات را دنبال می کنیم و امیدواریم که طرف مقابل هم همین اراده را نشان دهد تا دو ماه آینده به توافق کلی و جزیی برسیم.

وی اظهار داشت: این توافق فضایی برای همکاری ایران و کشورهای منطقه و آسیایی به وجود می آورد و در واقع توافقی است که به نفع همه است.

رییس جمهوری درباره سفر خود به اندونزی گفت: اجلاس گرامیداشت شصتمین سال تاسیس جنوب ـ جنوب در سال 1955 است که با حضور 29 کشور در شهر باندونگ اندونزی تشکیل شد و برخی رهبران معروف آن زمان از آسیا و برخی کشورهای اروپایی بودند.

روحانی با بیان این که در این اجلاس تصمیمات مهمی اتخاذ شد که به اصول باندونگ معروف شد و هنوز هم مورد احترام کشورها است اضافه کرد: این گردهمایی، اجلاس سران کشورهای آسیایی و آفریقایی به مناسبت شصتمین سال تاسیس جنوب ـ جنوب است که به دنبال آن اجلاس جنبش عدم تعهد هم متولد شد و فعالیت خود را ادامه می دهد.

وی توضیح داد: شرکت ایران در این اجلاس هم به عنوان یکی از پایه گذاران این حرکت است که دراجلاس شصت سال قبل هم حضور داشت و هم به عنوان رییس جنبش عدم تعهد.

روحانی با اشاره به سخنرانی خود در جلسه عمومی اول گفت: در حاشیه این اجلاس مهم ملاقات با سران برخی کشورها خواهیم داشت. همچنین جلسه ای با علما، متفکران اسلامی، اساتید دانشگاه و جلسه ای نیز با کارآفرینان، تجار و بازرگانان اندونزی برگزار می شود که هر کدام از آنها حائز اهمیت است.

به گفته وی در حاشیه این اجلاس سازمان همکاری کشورهای اسلامی نشستی خواهد داشت که در شرایط کنونی اهمیت بسیاری دارد.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به این که « از لحاظ داخلی، منطقه ای و بین المللی در شرایط حساسی هستیم » افزود: از لحاظ داخلی امسال سال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است، سالی که به دنبال رونق هستیم و از رکود خارج شده ایم.

روحانی تاکید کرد: باید به روابط نزدیک تر با کشورهای مختلف به ویژه آسیا، همسایگان و سایر کشورها برسیم و علاوه بر آن نیاز به جذب سرمایه و تکنولوژی داریم.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: شرایط بین المللی برای ایران روز به روز بهتر می شود و فضا نسبت به گذشته مساعدتر است. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر