بازدید 16049
اسامی بدست آمده از گوشی عزت الدوری

جزئیات تحویل جسد عزت الدوری

عضو دفتر سیاسی و سخنگوی کتائب حزب الله روز دوشنبه در جریان تحویل جسد منتسب به عزت الدوری معاون صدام حسین به دولت عراق، به خبرنگار ایرنا گفت: براساس تحقیقات به عمل آمده، اطلاعات دقیق و گواهی اهالی منطقه، جسد متعلق به عزت الدوری است.
کد خبر: ۴۹۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 20 April 2015
عضو دفتر سیاسی و سخنگوی کتائب حزب الله روز دوشنبه در جریان تحویل جسد منتسب به عزت الدوری معاون صدام حسین به دولت عراق، به خبرنگار ایرنا گفت: براساس تحقیقات به عمل آمده، اطلاعات دقیق و گواهی اهالی منطقه، جسد متعلق به عزت الدوری است.

به گزارش ایرنا، جاسم الجزایری گفت ما از خیلی پیشترها در تعقیب او بودیم و سرانجام به هلاکت رسید.

وی در بیان علل تحویل جسد در حضور ناظران، مقامات و مردم به دولت عراق گفت: ما الحشد الشعبی هستیم و نیرویی پیچیده و مرموز نیستیم و اهل پنهان کاری هم نمی باشیم. به همین دلیل از مردم درخواست کردیم حضور داشته باشند تا فردا کسی اتهام زنی نکند.

الجزایری گفت، ما پیرو علی (ع) هستیم و تربیت شده مکتب اهل بیت که برای جنازه حرمت قائل هستیم.

بنابراین برای اینکه فردا کسی مدعی نشود از شخصیت های سیاسی و احزاب و مردم درخواست کردیم که در هنگام تحویل جسد حضور داشته باشند.

عضو دفتر سیاسی کتائب حزب الله در خصوص اوضاع الانبار و سرنوشت حضور الحشد الشعبی در عملیات پاکسازی این استان گفت: اخیرا یک گروه و جریان از اهالی و عشایر الانبار در نشستی درخواست کردند که در عملیات الانبار مشارکت کنیم و ما نیز اعلام آمادگی کردیم. وی در عین حال گفت ما در انتظار موافقت و درخواست دولت می مانیم.

الجزایری، گفت برخی ها که متاسفانه خائن هستند، تمایلی به حضور الحشد الشعبی در الانبار ندارند.

وی در خصوص نتایج برخی تحقیقات به عمل آمده از لوازم، از جمله تلفن همراه عزت الدوری، گفت در گوشی الدوری اسامی افرادی بود که اخیرا با وی تماس داشتند و برخی از آنان در دولت مسوولیت دارند.

این عضو کتائب حزب الله گفت، من اسامی آنان را فاش نمی کنم، اما ما کلیه مستندات و اسامی این افراد را به دولت تحویل داده ایم و این به عهده دولت است که تصمیم بگیرد، اسامی را فاش کند یا نکند.

جسد منتسب به الدوری که در جریان عملیات آزادی تکریت گفته می شد، در این شهر و در محاصره قرار داشته، غروب دوشنبه در مراسمی با حضور جمعیت کثیری از اهالی بغداد و شخصیت های سیاسی از جمله نمایندگان پارلمان تحویل وزارت حقوق بشر شد.

رسانه های عراقی روز جمعه گذشته به نقل از رائد الجبوری استاندار صلاح الدین خبر دادند که عزت الدوری نفر دوم رژیم بعث در زمان صدام حسین، در منطقه میدان نفتی علاس در سلسله ارتفاعات حمرین به هلاکت رسیده است.

نماینده وزارت حقوق بشر عراق روز دوشنبه هنگام تحویل گرفتن جسد به خبرنگار ایرنا گفته بود که تحقیقات و کار آزمایش دی ان ای جسد به زودی آغاز می شود و نتایج آن به اطلاع مردم عراق خواهد رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل