بازدید 4080
افتخاری در همایش مذاکرات هسته‌ای سوئیس:

اساس تحریم‌ها متزلزل شده است

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اگر از من بپرسند در این تفاهم‌نامه چه چیز بدست آوردید می‌گویم همه چیز غنی‌سازی و حفظ تأسیسات و اگر بپرسند چه چیز از دست دادید می‌گویم واقعا هیچ چیز.
کد خبر: ۴۹۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱ 20 April 2015
عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اگر از من بپرسند در این تفاهم‌نامه چه چیز بدست آوردید می‌گویم همه چیز غنی‌سازی و حفظ تأسیسات و اگر بپرسند چه چیز از دست دادید می‌گویم واقعا هیچ چیز.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "قاسم افتخاری" با حضور در همایش مذاکرات هسته‌ای سوئیس که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد در موافقت با بیانیه سوئیس گفت: مهارت دیپلمات‌های ایرانی به نحوی است که همه چیز را به سود ما حل کرده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی تهران افزود:‌ انها حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناختند این موضوع پیامدهایی هم داشته است اولین پیامد سست کردن شش قطعنامه معروف شورای امنیت است که می‌خواستند غنی سازی را متوقف کنند.

وی اضافه کرد: وقتی پذیرفتند که شما می‌توانید غنی‌سازی کنید پس این قطعنامه‌ها منتفی است اهمیت این موضوع بسیار زیاد است.


افتخاری گفت: در این چارچوب می‌بینیم که دستاوردها بسیار زیادند و این ‌ها چیزهایی بود که در گذشته نمی‌توانستیم تصور کنیم.


این عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی تهران بیان داشت: در قسمت اقتصادی ما برد اقتصادی بالایی خواهیم داشت و می‌توانیم در بازارهای جهانی نفت و رادیو اکتیو وارد شویم.


افتخاری تصریح کرد: ایران توانسته موفقیت استثنایی در NPT پیدا کند هیچ کشوری از امضا کنندگان NPT نتوانسته است.

وی ادامه داد: موقعیت ما موقعیت استثنایی است که به عنوان عضو MPT باقی ماندیم و حق غنی‌سازی داریم.


افتخاری ادامه داد: قبلا کره شمالی عضو معاهده بود و می‌خواست اورانیوم غنی کند ولی در آخر مجبور شد یکی را انتخاب کند چون نمی‌توانست هم عضو MPT باقی بماند و هم کارش را انجام دهد.

افتخاری با اشاره به لغو تحریم‌ها گفت: وقتی که شورای امنیت خودش قبول می‌کند که غنی‌سازی حق شماست 6 مصوبه کنار می‌رود که اساسا بنیاد حقوقی تمام تحریم‌ها را سست می‌کند و نمی‌تواند ادعا کند در چارچوب قوانین بین‌المللی عمل می‌کنیم.

این عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی تهران تأکید کرد: کل اساس تحریم‌ها متزلزل شده‌ است تأسیسات هسته‌ای ما دست نخورده باقی مانده آب سنگین اراک با کمی تغییر حفظ می‌شود و سر جایش است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر از من بپرسند در این تفاهم‌نامه چه چیز بدست آوردید می‌گویم همه چیز غنی سازی حفظ تأسیسات و اگر بپرسند چه چیز از دست دادید واقعا هیچ چیز.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان