بازدید 5971
زیاده‌خواهی وزیر انرژی آمریکا

آمریکا:لزوم دسترسی به همه سایت‌های ایران

وزیر انرژی آمریکا در اظهاراتی مدعی دسترسی بدون محدودیت بازرسان آژانس به همه سایت‌های ایران در راستای دستیابی به توافق هسته‌ای شد.
کد خبر: ۴۹۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 20 April 2015
وزیر انرژی آمریکا در اظهاراتی مدعی دسترسی بدون محدودیت بازرسان آژانس به همه سایت‌های ایران در راستای دستیابی به توافق هسته‌ای شد.

 ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و از اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بلومبرگ اظهار کرد: ما انتظار داریم که پس از توافق بتوانیم در هر زمان به هر مکانی در ایران دسترسی داشته باشیم.

او ادامه داد: این بازرسی‌ها بخشی از روند مشخص با بازه زمانی معلوم برای دستیابی به همه سایت‌هایی است که احتمال انجام فعالیت‌های هسته‌ای و مشکوک در آن‌ها وجود دارد.

بنا بر این گزارش، دسترسی به همه سایت‌های ایران مثل برخی از سایت‌های نظامی با توجه به اظهارات رهبری ایران مبنی بر ممنوعیت دسترسی غرب به سایت‌های نظامی ایران یکی از موانع پیش روی دو طرف برای دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای است.

ارنست مونیز هم چنین در واکنش به اظهارات حسین سلامی قائم مقام فرمانده کل سپاه پاسداران در مورد اینکه غرب حتی در رویایش نیز نمی‌تواند به معمولی‌ترین تاسیسات نظامی ایران دسترسی داشته باشد گفت: باید امکان دسترسی به آن سایت‌ها نیز برای بازرسان آژانس وجود داشته باشد.

ایران و کشورهای 1+5 در دو آوریل به چارچوب یک تفاهم اولیه در مورد برنامه هسته‌ای ایران دست یافتند و قرار است تا 30 ژوئن نیز به یک توافق جامع و نهایی دست یابند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل