بازدید 10879

آیا روحانی هم قرار است به سنت احمدی‌نژاد پاداش بدهد؟

عملکرد رک و صریح محمود گودرزی در وزارت ورزش، موجب شده ‌این روز‌ها محبوبیت دولت روحانی تهدیدهای زیادی را تحمل کند؛ شاید پس از ماجرای وضعیت اسفبار پرسپولیس و مواضع وزارت ورزش در ماجرای کی‌روش و هم‌اکنون پاداش ندادن به قهرمان‌های محبوب کشتی،‌ ضربه‌های مهمی به این محبوبیت بزند.
کد خبر: ۴۹۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 21 April 2015
آیا روحانی هم قرار است به سنت احمدی‌نژاد پاداش بدهد؟‌این روز‌ها پاداش تیم ملی کشتی آزاد ایران به چالش بزرگ ورزش کشورمان بدل شده است. افتخارآفرینی همیشگی کشتی‌گیران ایرانی کشورمان در کنار بی‌توجهی به این رشته و دیگر رشته‌های المپیکی و مدال‌آور در قیاس با رشته‌های پرهزینه‌ای مانند فوتبال، موجب شده تا بسیاری از دوستداران ورزش و تیم ملی کشتی کشورمان، این روز‌ها منتظر قدردانی مبسوطی از آن‌ها باشند.

به گزارش «تابناک»، چندین و چند مسأله موجب شده تا قدردانی شایسته‌‌ از تیم ملی کشتی کشورمان به موضوع مهمی تبدیل شود؛ نخست اینکه در سال‌های گذشته، به دلیل هزینه‌های شدید و میلیاردی در فوتبال، فضای ضدفوتبالی در کشورمان شکل گرفته و بسیاری از مردم خواستار هزینه کردن بودجه ورزشی در رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری هستند و این مسأله وقتی بیشتر به چشم می‌آید که فوتبالی‌ها نتوانسته‌اند در این سال‌ها مقام چشمگیری کسب کنند؛ اما در مقابل کشتی‌گیران با ثبت پیروزی‌های درخشانی مانند آنچه در لس‌آنجلس آمریکا را شکست دادند، نه تنها ‌قهرمانی جهان را به ارمغان ‌آوردند که حتی با پیروزی برابر رقیبی چون آمریکا، شادی عمومی را هم با خود به همراه آوردند.

از سوی دیگر، چندی پیش، تقدیر وزارت ورزش و جوانان از قهرمانان بازی‌های آسیایی موجب شد تا مربیان تیم ملی کشتی نسبت به کم بودن پاداششان در قیاس با ورزشکاران اعتراض‌ و حتی ادعا کنند که پاداششان را پس خواهند داد. آن‌ها چندین و چند بار در مصاحبه‌هایی اعتراضشان به این مسأله را اعلام کردند و حتی به وزیر هم نامه نوشتند. در مقابل اما این سجادی، معاون وزیر بود که به این موضع‌گیری‌ها واکنش نشان داد و اعلام کرد، پاداش‌ها مطابق آیین‌نامه پرداخت شده است.

اکنون گویا همین آیین‌نامه هم اعلام می‌کند که قهرمانی در جام‌جهانی کشتی هیچ پاداشی ‌ندارد و به ظاهر بنا بر این آیین‌نامه، جلوی نام جام جهانی لس‌آنجلس و در بخش پاداش، کلمه «تعلق نمی‌گیرد» ثبت شده است، ‌حال آنکه معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در زمان بازگشت تیم ملی در فرودگاه اعلام کرد، «قهرمانان کشتی طبق آیین‌نامه پاداش می‌گیرند‌».

اما نکته وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم یکی دو ماه پیش، وقتی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان‌ ‌در تهران قهرمان شد، علاوه بر دریافت جوایز دلاری به دیدار رئیس‌جمهور این کشور هم رفتند و همین ‌موجب شد تا این توقع برای کستی‌گیران کشورمان هم ایجاد شود که در صورت قهرمانی در آمریکا، بتوانند به دیدار رئیس‌جمهور بروند تا هم کسب روحیه کنند و هم مشکلاتی را که با سازمان ورزش و خصوصا وزارت ورزش دارند، به گوش رئیس‌جمهور برسانند. هادی عامل، گزارشگر کشتی هم چندین بار به این مسأله در جریان گزارش بازی فینال برابر آمریکا ‌اشاره کرد.

با توجه به زاویه‌ای که فدراسیون کشتی و رئیس آن با وزارت ورزش دارد، به نظر می‌رسد کشتی‌گیران می‌خواهند به واسطه دیدار با رئیس‌جمهور مشکل خود را راحت‌تر حل کنند؛ اما اینکه کشتی‌گیران در دیدار با رئیس‌جمهور تا چه حد موفق خواهند بود، کمی جای سؤال دارد. در زمان رئیس‌جمهور سابق، حمید سوریان توانسته بود به واسطه قهرمانی‌هایش از محمود احمدی‌نژاد سه مجوز ویژه واردات خودروهای خارجی دریافت کند. این مسأله در آن زمام کم‌کم به گونه‌ای ‌عادت تبدیل شد و قهرمانان زیادی به دلیل موفقیت‌هایشان، موفق به دریافت مجوز واردات خودروی لوکس شدند؛ البته این موضوع با توجه به محدویت‌های ورود خودروهای لوکس برای این قهرمانان سود میلیاردی ‌دشت، ولی در دولت جدید، وزارت ورزش با بستن این قبیل پاداش‌ها و البته برای پرداخت پاداش‌هایی دیگر، آیین‌نامه‌ای مصوب کرد که هم‌اکنون ممکن است بند مسابقات جام‌جهانی کشتی‌اش ‌به پاشنه آشیل محبوبیت دولت تبدیل شود.

در پایان باید گفت، عملکرد رک و صریح محمود گودرزی در وزارت ورزش، موجب شده ‌این روز‌ها محبوبیت دولت روحانی تهدیدهای زیادی را تحمل کند؛ شاید پس از ماجرای وضعیت اسفبار پرسپولیس و مواضع وزارت ورزش در ماجرای کی‌روش و هم‌اکنون پاداش ندادن به قهرمان‌های محبوب کشتی،  ضربه‌های مهمی به این محبوبیت بزند. باید دید آیا حسن روحانی در برابر این مسأله به راه‌حل احمدی‌نژاد متوسل می‌شود و با دادن پاداش‌هایی همچون مجوز واردات خودروی لوکس به آن‌ها، دل مردم و قهرمانان را به دست می‌آورد؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل