بازدید 3323

دیدار مقام عالی امنیتی افغانستان با شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: گسترش ناامنی و ترور، سیاست دیرینه برخی قدرت‌ها برای استهلاک ظرفیت‌های ملی و جایگاه منطقه‌ای کشورهای اسلامی بوده است.
کد خبر: ۴۹۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 20 April 2015
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: گسترش ناامنی و ترور، سیاست دیرینه برخی قدرت‌ها برای استهلاک ظرفیت‌های ملی و جایگاه منطقه‌ای کشورهای اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان صبح امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار، با تبریک به مناسبت رای اعتماد پارلمان افغانستان و تکمیل کابینه دولت وحدت ملی، آن را سرآغازی برای حرکت پرشتاب در راستای تعاملات و همکاری های گسترده میان دو کشور در زمینه مقابله با تهدیدات مشترک، مسائل اقتصادی، حمل و نقل و مهاجرین توصیف کرد.

وی همچنین با ابراز تاسف نسبت به کشته و زخمی شدن ده‌ها شهروند این کشور در عملیات تروریستی اخیر، گسترش ناامنی و ترور را سیاست دیرینه برخی قدرت ها برای استهلاک ظرفیت های ملی و جایگاه منطقه ای کشورهای اسلامی خواند و افزود: تروریسم همواره ابزاری به منظور توجیه دخالت های نظامی، سیاسی و اقتصادی توسط برخی کشورها بوده است.

نماینده مقام معظم رهبری، امنیت مرزی میان دو کشور را عامل اساسی در توسعه زیربنایی و اقتصادی مناطق مرزی، افزایش مبادلات تجاری و کاهش قاچاق مواد مخدر دانست و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری مشترک در این زمینه و بومی‌سازی امنیت، راهکار موثری خواهد بود.

شمخانی ادامه داد: گسترش جنگ در کشورهای منطقه، تهدیدی علیه امنیت، ثبات و منافع بلندمدت همه کشورهاست؛ بنابراین توقف فوری حملات هوایی و دریایی علیه مردم بی‌دفاع یمن ضروری است.

وی افزود: حملات هوایی تاکنون زیرساخت ها، بیمارستان ها و خانه های مردم غیرنظامی را تخریب کرده است و این در حالی است که هیچ حمله ای تاکنون به پایگاه های القاعده که تهدید اصلی یمن و منطقه هستند، انجام نشده است.

حنیف اتمر: برای توسعه روابط با همسایه قدرتمند خود مصمم هستیم

در این دیدار، «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز، سفر رییس جمهور این کشور به جمهوری اسلامی ایران را سرآغاز فصل تازه ای در روابط میان ایران و افغانستان عنوان کرد و اظهار داشت: دولت جدید افغانستان مصمم است ضمن توسعه روابط همه جانبه با همسایه قدرتمند خود، از تجربه های ارزنده جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم و حل و فصل مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی استفاده کند.

وی با موثر دانستن اقدامات ایران در مبارزه با مواد مخدر، خواستار گسترش همکاری‌ها میان کشورهای همسایه افغانستان برای ریشه‌کن کردن تولید و قاچاق مواد افیونی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار