بازدید 37920

موضع ناجوانمردانه جنبش «فتح» در قبال تفاهم هسته‌ای لوزان

طی هفته‌های گذشته و پس از دستیابی ایران و گروه ۱+ ۵ به تفاهم هسته‌ای در لوزان، مقامات دولتی و همچنین شخصیت‌های گوناگونی از دولت‌های مختلف درباره آن ‌موضع گیری کرده‌اند. در این میان، اظهارات یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان درباره تفاهم لوزان، خود را در قالب یک موضع‌گیری ناجوانمردانه علیه ایران نشان داده است.
کد خبر: ۴۹۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 20 April 2015
موضع ناجوانمردانه جنبش «فتح» در قبال تفاهم هسته‌ای لوزانطی هفته‌های گذشته و پس از دستیابی ایران و گروه ۱+ ۵ به تفاهم هسته‌ای در لوزان، مقامات دولتی و همچنین شخصیت‌های گوناگونی از دولت‌های مختلف درباره آن ‌موضع گیری کرده‌اند. در این میان، اظهارات یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان درباره تفاهم لوزان، خود را در قالب یک موضع‌گیری ناجوانمردانه علیه ایران نشان داده است.

به گزارش «تابناک»، سایت تحلیلی «المانیتور» در مطلبی به بررسی مواضع تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تفاهم هسته‌ای ایران پرداخته و می‌نویسد، فلسطینی‌ها خود را در این ماجرا بازنده احساس می‌کنند. یک مقام تشکیلات خودگردان در این زمینه مدعی شده، ایرانی‌ها توانسته‌اند با زرنگی، آمریکایی‌ها را به پذیرش تفاهم هسته‌ای متقاعد کند.

این مقام فلسطینی افزوده است: «اوباما مصمم به دستیابی به توافقی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است تا آن را به عنوان میراث خود ثبت کند. از نظر آمریکایی‌ها، تشکیل یک دولت فلسطینی‌ها، کمتر از جلوگیری از هسته‌ای شدن یک کشور مسلمان، افتخارآمیز است».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفته: «آن‌ها (آمریکایی‌ها) با پدرخوانده حماس به توافق رسیدند؛ اما با فتح، نه. ما ایرانی‌ها را خوب می‌شناسیم. آن‌ها در مرحله اجرای توافق نیز در مقابل آمریکایی‌ها زیرکی به خرج خواهند داد و اگر به نفعشان باشد،‌ مخفیانه ‌سلاح هسته‌ای نیز خواهند ساخت».

این مقام که اشاره‌ای به نام وی نشده، اضافه کرده، بزرگ‌ترین ناامیدی برای فلسطینی‌ها این است که از اکنون تا سال ۲۰۱۵، جامعه بین المللی تقریباً‌ انحصاری بر ‌نهایی کردن توافق با ایران، تلاش‌های داخلی ایران و آمریکا برای به تصویب رساندن این توافق و نیز آغاز اجرایی شدن آن تمرکز خواهد کرد.

با این حال، وی به جنبه مثبتی نیز در این روند از منظر تشکیلات خودگردان فلسطینی اشاره کرده و می‌گوید: «این نخستین بار در ‌چندین دهه است که لابی اسرائیل در واشنگتن شکست خورده است. روابط آمریکا و رژیم اسرائیل هیچ گاه تا این حد بد نبوده و ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد تا بار دیگر موضوع دولت فلسطینی را در مرکز توجه قرار دهیم».

به گفته وی، در مرحله نخست تشکیلات خودگردان به مذاکره با وزارت خارجه آمریکا خواهد پرداخت تا آمریکایی‌ها را متقاعد کند که توافق بر سر موضوع فلسطین باید به عنوان مکمل توافق با ایران نگریسته شود، نه مغایر آن، زیرا افکار عمومی در جهان عرب به تشکیل دولت فلسطینی علاقه بیشتری دارد تا به هژمونی ایران در منطقه.

در همین حال، فلسطین با آمریکایی‌ها، روس‌ها، چینی‌ها و اروپایی‌ها نیز وارد مذاکره خواهد شد تا آن‌ها را متقاعد کند ‌سیستمی مشابه گروه ۱+ ۵ را برای حل و فصل منازعه فلسطین ـ اسرائیل نیز به کار ببرند. به موازات این امر، فلسطینی‌ها اقدام به هماهنگ کردن کامل این سیاست‌ها با مصر، اردن و عربستان سعودی نیز خواهند کرد.

این موضع گیری و اظهارات درباره تفاهم هسته‌ای لوزان، در حالی از سوی یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان مطرح می‌شود که این تشکیلات حدود یک ماه پیش و در آغاز تجاوز عربستان سعودی و متحدانش به یمن نیز حمایت خود را از آن اعلام کرده بود؛ بنابراین، به نظر می‌رسد تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش دارد با نزدیک‌تر کردن هر چه بیشتر خود به کشورهای عضو محور عربستان در منطقه، خط سیر جدیدی ‌برای راهبردهای منطقه‌ای و بین المللی خود تعریف کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲۸
انتشار یافته: ۱۷
یعنی هنوز اینها رو نشناختین؟؟؟؟
آمریکا اگه به ایران داره امتیاز میده اگه 6 تا ابر قدرت دنیا یه ور میز میشینن و ایران یه ور به خاطر قدرتی که ایران با جانفشانی مردمش بدست آورده . جنبش فتح چرا خودشو با ایران مقایسه میکنه ؟!!
همانطور که بارها گفته شده ,هر دولتی ,گروه سیاسی و .....
فقط به منافع خود فکر میکند .
فلسطینها میترسند که با کم شدن تنش میان ایران و امریکا
ایران با روی وزن سیاسی آنها کمتر حساب کند و طبیعتا
از لحاظ ملی و تسلیحاتی کمتر حمایت کند
به همین علت سیاست حالا که من غرق میشوم تورا هم
با خود خواهم برد را پیش گرفتند.
آرمان فلسطین برای ما مهم است ولی آنها همیشه
با کارت ما با عربستان اسرائل و امریکا بازی کردهاند .
جالب است بدانید در رای گیریهای سازمان ملل آنها همیشه
طرف عربستان و امارات هستند.(خلیج فارس و جزایر سه گانه ایرانی)
ایران به خاطر شما با اسرائیل و دنیا در افتاد اما حالا دارید میگید که بهتر ایرانیا زیر تحریم ها له بشند تا شما بتونید به ظاهر کشور باشید؟!!
این عجیب نیست ، نه فقط فتح بلکه دیگر فلسطینیان چون حماس منافع ملی و قومی اعراب را بر همه چیز ترجیح می دهند.
یکی نیست به اینها بگوید که اگر کمکهای ایران نبود در مقابل اسراییل ،عربستان بی غیرت چه غلطی میتوانست برایتان بکند!!!
ناراحتی ندارد،از ماست که بر ماست
معلوم نیست کی به کیه.
فقط دلم واسه خودم میسوزه.
هرکه به فکر خویشه
شاید خبرنگار المانیتور بوده جای فلسطینی ها صحبت کرده!
فکر کنم تو این دنیا فقط تنها کشوری که راضی به حل مساله هسته ای ایران باشه فقط آمریکاست که فعلا منافعش تو ایران کور شده بقیه کشورها دوست و دشمن چشم دیدن توافق رو ندارند یکی ناراحت ورود ایران به بازار نفته یکی میگه نکنه منابع مالی دیگه قطع بشه اون یکی می گه فردا این جنسهای بنجل که همه رو به زور تحریم به ایران می فروشیم کی باید ببره خلاصه اگه کسی می تونه راهنمایی کنه آیا کشوری خوشحال می شه؟
ما هم مسئولین تشکیلات خود گردان را خوب می شناسیم آنها معمولا" نمک می خورند و نمکدان می شکنند البته جزایش را هم می کشند ما ملت ایران بر تاریخ انقلابمان و سیاست های عزت مدارانه مدیران عاقل ارشد کشور رهبری رهبر معظم انقلاب ( هم امام رحمه الله علیه و هم حضرت آیت الله خامنه ای حفظ الله ) ؛ افتخار می کنیم
یک سوتفاهم بزرگ در ذهن اکثر اعراب وجود دارد که فکر میکنند ایران بدنبال احیای امپراطوری فارس است. اما نمیدانم ایران علی رغم اینکه در عمل از اعراب حمایتهای پرهزینه ای کرده چرا یک بار این کج فهمی شان را بدون تعارف و رودربایستی(بطوری که بفهمند) رفع نمیکند؟
حل قاطعانه این سو تفاهم، بسیاری از فجایع خاورمیانه را متوقف میکند.
از ماست که برماست بشکنه این دست که نمک نداره البته موضع ایران در مورد فلسطین حول محور نوار غزه بوده هست و خواهد بود ولی این خودگردان هم باید بدونه تنش بین روابط و آمریکا و اسرائیل که بنظرم غیر واقعی هستش و امکان نداره آمریکا از کمک به اسرائیل دست برداره ولی همین اختلاف لفظی بین این دو محور شرارت هم مدیون ایرانه.
ما هنوز می گوییم فلسطین باید آزاد شود و جلوی دست درازی کفار به ممالک اسلامی گرفته شود. چون اگر اینها از کشتار همسایگان ما فارغشوند، به سراغ ما خواهند آمد.
نمك خوردن و نمكدان شكستن
موضع ایران در قبال فلسطین راه بردی و وظیفه اصلی و دینی همه مسلمان ها در حال حاضر هست. ولی در نهایت "خدا سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمیده تا خودشون نخواهند"
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها