بازدید 26066
در کشمکش نهادهای نظارتی دریافتیم که؛

بعد از سال‌ها بوفالوخواری، تازه شستمان خبردار شده!

باید نظارت دقیقی روی گوشت‌های بوفالو ‌شود و مسئولان باید فقط مراقب باشند ‌این بوفالو‌ها به بیماری‌ها و امراض مختلف مبتلا نشده باشند. در شرایطی که بین این سه سازمان ناظر، وحدت رویه‌ای وجود ندارد و موضع آن‌ها درباره سلامت گوشت‌ها و سلامت بسیاری از محصولات غذایی دیگر، گاهی از زمین تا آسمان فرق دارد!
کد خبر: ۴۹۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 20 April 2015
در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، تازه خبردار شده‌ایم ‌سال‌ها چیزی می‌خوردیم که نمی‌دانستیم چیست و از کجا آمده، ولی مسئولان از جزئیاتش آگاه بودند؛ مسئولانی که برخی‌شان رفته و جای خود را به افراد جدیدی سپرده‌اند که به جای نقد جدی مطلب، نظریات و فرضیاتشان را مطرح می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، هفته گذشته ادعایی در رسانه‌های هندی مبنی بر قرار گرفتن گوشت بوفالو هندی در ردیف تجارت‌های ترجیحی به کشورمان منتشر شد که حالا به یکی از سوژه‌های مهم خبری برای هموطنانمان تبدیل شده و آنقدر آب و تاب یافته که در قامت یک دغدغه خود را نشان داده و واکنش‌های بسیاری به همراه داشته است.

مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، نخستین مسئولی بود که در این باره مورد پرسش قرار گرفت و با تأییدِ تلویحی خبر ارسال پیشنهاد کشورمان برای برقراری تجارت ترجیحی با هند، گفت: در گذشته واردات این محصول به صورت محدود آن هم برای فرآورده‌های گوشتی حرارت‌ دیده مانند سوسیس و کالباس مجوز داشته است؛ اما برای گسترش واردات این محصول در دراز‌مدت و در قالب تجارت ترجیحی، باید طی جلسات متعدد با مسئولان دامپزشکی هندوستان به توافقاتی مشترک برسیم.

وی در ادامه افزود: در جلسات مشترکی که با هندی‌ها برگزار خواهیم کرد، باید به مفاد مهم در توافق نامه مشترک مانند چگونگی تولید و ذبح بهداشتی و شرعی برای تأمین گوشت سالم به تفاهم برسیم. همچنین از سلامت تولید این محصول در هندوستان اطمینان حاصل کنیم.

بدین ترتیب نخستین ابهامات ماجرا در سخنان این مسئول آشکار شد؛ چگونه تاکنون از واردات گوشت بوفالوی هندی به کشورمان بی‌اطلاع بودیم؟ اگر این واردات مسبوق به سابقه است، ‌چه دلیلی دارد که درباره ذبح بهداشتی و شرعی آن تحقیق کنیم؟ آیا تمامی واردات این محصول تا به امروز، بدون داشتن تأییدیه‌های بهداشتی و شرعی بوده؟

از اینجا به بعد بود که واردات گوشت بوفالو به کشور به خبری پر سر و صدا تبدیل ‌و موافقان و مخالفان، سریع مقابل یکدیگر صف آرایی کرده و شلیک ابهامات به سمت یکدیگر، آغاز شد؛ ابهاماتی مانند عرضه این گوشت در جامعه (نه به صورت حرارت دیده و در فراورده‌هایی مانند سوسیس)، چرب بودن این نوع گوشت، آلوده بودنش به انگلی خاص و... .

جالب اینکه این ابهامات، اغلب از طرف نهادهایی مطرح می‌شدند که در موضوع سلامت مواد غذایی در کشور، همگی مسئول به شمار می‌آیند؛ سه سازمان ناظر بر سلامت مواد غذایی کشور، یعنی: سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی.

البته شاید مهم‌ترین اشکال، همین تعدد سازمان‌های نظارتی در عرصه سلامت مواد غذایی باشد که قدرت تصمیم گیری را از همه این نهاد‌ها می‌گیرد و اجرای تصیماتشان را به پروژه‌ای فرسایشی و آسیب پذیر تبدیل می‌کند، تا آنجا که وزیر بهداشت به دور از محافظه‌کاری درباره آن می‌گوید: در بحث نظارت داخلی در حوزه غذا به شدت ضعیفیم.

مثال بارز این ناهماهنگی و ضعف نظارت‌ها را هم می‌توان در واردات گوشت‌های بوفالو پیدا کرد. روز گذشته، رئیس سازمان غذا و دارو پرده دیگری از نظارت‌های «به‌ شدت ضعیف» در حوزه غذا را رونمایی کرد و گفت: ما از سازمان دامپزشکی این سؤال را داریم که اگر گوشت بوفالوی هندی مورد تأیید است، چرا فقط باید در سوسیس و کالباس مصرف شود؟

گفته می‌شود، ‌چربی گوشت‌های بوفالوی هندی که اخیراً وارد شده است، بیش‌ از حد مجاز است و مصرف مداوم آن به سلامت انسان ضربه می‌زند.

جالب اینکه به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، بیش از ۹۰ درصد گوشت مصرفی را خودمان تولید می‌کنیم و حالا در این شرایط این پرسش پیش می‌آید ‌چرا باید برای این سهم ۱۰ درصدی از واردات، فرآورده‌های گوشتی مسأله‌دار وارد کنیم.

در حوزه سلامت گوشت هم سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی، هر سه به نوعی مسئول نظارت بر سلامت فرآورده‌های غذایی مشتق شده از گوشت هستند، اما در این حوزه هم بین این سازمان‌ها در زمینه واردات گوشت سالم اختلاف نظر وجود دارد و مثلاً سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، نسبت به سلامت گوشت‌های وارداتی از سوی سازمان نظام دامپزشکی، ابراز تردید کرده است.

این فقدان هماهنگی در حالی اتفاق می‌افتد که حداقل انتظار می‌رود در جایی که پای جان و سلامت مردم در میان است، وحدت رویه‌ای بین سازمان‌های مسئول وجود داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو، مسئولیت واردات این گوشت‌ها را سازمان دامپزشکی می‌داند و تأکید کرده ‌که اگر این سازمان گوشت وارداتی را تأیید کند، ما به آن اطمینان داریم که همه مسائل سلامتی را رعایت کرده است.

این حرف مبهم رسول دیناروند، این پرسش را پیش می‌آورد که آخرش این گوشت‌های وارداتی سالم هستند یا خیر؟

محمد هاشمی، سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با جام‌جم توضیح می‌دهد که مسئولیت نظارت بر فرآورده‌های خام گوشتی با ما نیست و اگر رئیس این سازمان هم این جمله را مطرح کردند، صرفاً از این جهت بوده است که خواسته‌اند هر گونه ابهامی در این زمینه برطرف شود و در واقع، رئیس سازمان غذا و دارو، فقط طرح مسأله کردند و ما خودمان هم منتظر جواب از سوی نظام دامپزشکی هستیم.

این مقام مسئول درباره این‌ه بالاخره سلامت گوشت‌های بوفالو مورد تأیید این سازمان هست یا خیر و چرا بین سازمان غذا و دارو و نظام دامپزشکی، هماهنگی وجود ندارد، تأکید می‌کند ‌قانون چنین وظیفه‌ای ‌به ما محول نکرده ‌و ما فقط درباره سلامت مواد گوشتی و به طور کلی مواد غذایی حرف می‌زنیم که بسته‌بندی و فرآوری شده باشد، نه درباره سلامت گوشت‌های خام.

سازمان استاندارد: ما هم بی‌خبریم


یک ضلع دیگر از این مثلث نظارت بر مواد غذایی به سازمان ملی استاندارد ایران برمی‌گردد.

امیدعلی مسعودی، مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران و مشاور عالی این سازمان هم درباره سلامت گوشت‌های وارداتی بوفالو ی‌گوید: ما هم مثل سازمان غذا و دارو فقط متولی سلامت فرآورده‌هایی هستیم که فرآوری شده باشد و مسئولیت تأیید گوشت‌های وارداتی خام با ما نیست.

این مقام مسئول درباره این‌که با این حساب، تفاوت وظایف سازمان شما با سازمان غذا و دارو چیست، عنوان می‌کند که ما کف و حداقل کیفیت مواد غذایی را رصد می‌کنیم و تأیید ما به این معنی است که مصرف آن محصول مشکل سلامت ندارد، اما سازمان غذا و دارو، حداکثر کیفیت محصولات را می‌سنجد.

یعنی سازمان غذا و دارو می‌تواند از توزیع یک محصول کم‌کیفیت که مورد تأیید سازمان ملی استاندارد هم باشد، جلوگیری کند.

نظام دامپزشکی: گوشت بوفالو سالم است


هم سازمان غذا و دارو و هم سازمان ملی استاندارد، وظیفه نظارت بر گوشت‌های وارداتی را در حیطه وظایف سازمان نظام دامپزشکی می‌دانند.

با وجود اینکه در سال‌های اخیر، بحث‌های زیادی درباره سلامت گوشت‌های آغشته به مواد رادیواکتیو، مرغ‌های حاوی سرب و ده‌ها محصول گوشتی مشکوک دیگر مورد تردید کار‌شناسان قرار گرفته، ‌تقریباً در همه موارد، سازمان دامپزشکی اعلام کرده ‌که سلامت گوشت‌های توزیع شده در بازار مشکلی ندارد.

این بار هم یک مقام مسئول در سازمان نظام دامپزشکی که نمی‌خواهد نامش فاش شود، به جام‌جم می‌گوید: سلامت گوشت‌های بوفالویی که وارد شده، اصلاً مشکلی ندارد و هر حرف و حدیثی درباره ناسالم بودن آن صحت ندارد.

این مقام مسئول خاطرنشان می‌کند که همین الان هم مردم بومی از گوشت‌های گاومیش در استان‌های آذربایجان غربی و خوزستان استفاده می‌کنند که این گاومیش‌های ایرانی در حقیقت‌‌ همان بوفالوهای هندی هستند که به صورت گله‌ای زندگی می‌کنند.

وی بر این باور است که چربی بالای این محصولات دامی و خطر ناسالم بودن آن برای مصرف‌کننده هم صحت ندارد و مردم با اطمینان می‌توانند از محصولات مشتق شده از این گوشت‌ها استفاده کنند.

تنها نکته‌ای که این مقام مسئول معتقد است باید در واردات گوشت‌های بوفالو دقت شود، بحث سلامت کامل این بوفالوهاست. به گفته وی، باید نظارت دقیقی روی گوشت‌های بوفالو انجام شود و مسئولان باید فقط مراقب باشند که این بوفالو‌ها به بیماری‌ها و امراض مختلف مبتلا نشده باشند. در شرایطی که بین این سه سازمان ناظر، وحدت رویه‌ای وجود ندارد و موضع آن‌ها درباره سلامت گوشت‌ها و سلامت بسیاری از محصولات غذایی دیگر، گاهی از زمین تا آسمان فرق دارد، بنابراین تا وقتی مسئولان سازمان دامپزشکی، سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد با یکدیگر جلسات مشترکی نداشته باشند و موازی کاری در بین آن‌ها به حداقل نرسد، تا آن زمان باید به رسانه‌ها و مردم حق داد که نسبت به سلامت گوشت‌های وارداتی و سایر محصولات غذایی دیگر، مشکوک باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۹۱
متاسفم برای وزارت بهداشت این کشور که تنها دغدغه اش پخش شدن سریال طنز از صدا و سیماست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
کسانی که مدام غذا از رستوران ها و فست فودها می گیرند باید بیشتر توجه کنند چون گوشت مصرفی تهیه غذاها و رستوران ها (به جز تعداد معدودی که در عین حال قیمت غذایشان نجومی است) تماما از گوشت های یخ زده وارداتی استفاده می کنند.
با اینکه این عزیزان بصورت کلی خرید می کنند حتی شخصا به چشم خودم دیدم که یک تهیه غذا در محله ... از یک نفر حتی دو بسته گوشت یخ زده که تقریبا یخش هم آب شده بود خریداری کرد.
بگو چقدر ملت دوست دارن شاخ شونه بکشن واسه همدیگه...
I'm a buffalo.....
...ما که الحمدالله نه سوسیس خورداهه نه کالباس خریداهه...خبر هم نداشتیم که توش بوفالوو هندی بوداهه....حالا هم که فهمیدیم تفاوتی نه کرتاههههه.......آآآآآآآ جانی جانا منا چوبی آآآآآآآآ.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
خخخخخخخخخخخ
خیلی قشنگ بود
اول هر چیز رو باید ببینی مثلا این اقای دامپزشک از گوشت بوفالو خودش و خانوادش مصرف میکنن؟؟؟؟من که فکر کنم عمرا
دیشب میگفت گوشت انگل داره ولی انگلش مضر برای انسان نیست؟؟//
تفاوتی بین گوشت بوفالو و گوشت گاو نیست. در خیلی از نقاط ایران متنند خوزستان بوفالو وجود دارد و مردم فرقی بیت بوفالو و گاو قائل نیستند چون بوفالو هم نوعی گاو است.
پاسخ ها
دزفولی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
اون گاومیشه و فقط هم از شیرش استفاده میشه که از شیر گاو خیلی بهتره چون بدن گاومیش در مقال بیماری مقاومتره
سليمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
مجيد دلبندم اوني كه شما ميگين گاوميشه نه بوفالو.
مملکته داریم؟!
تازه فهمیدید!!!
گوشتی که در دانشگاه‌ها به عنوان غذا به دانشجویان می‌دهند، گوشت بوفالو هست
بسیاری از گوشت‌های چرخ کرده آماده، گوشت بوفالو هستند
سوسی و کالباس که دیگه حرفش رو نزن
این نوع گوشت از نظر مزه و بو کاملاً قابل شناسایی هست
بی خود جو نده .
بوفالو در اصل همان گاو میش های خودمونه .
هم شیر و ماستش بسیار خوشمزه است هم گوشتش .
آن گروه یا فرد که این نوع گوشت را وارد میکرده آیا خودش نمیدانست چه چیزی به خورد مردم میدهد ؟
دولت یا وزارت بهداشت نباید نظارت داشته باشه ؟
بیچاره مردم ایران گیر چه کسانی افتاده اند
ولش کن تقصیر خودمان است خداوند فانونی دارد که میگوید هر بلائی سرتان باید بدانید خودتان لیافت همینها را داشته اید ..بدیم همه بد خداوند هم اینگونه افراد را بانی نان و روزی ما کرده بر سرمان حاکم
اصلاح باید از تک تک خودمان شروع شود
سازمان استاندارد که کلا از هر چی در این مملکت میگدرد بی خبر است گناهی ندارد
یاد اون تمساح ها افتادم که بوفالوهارو موقع عبور از رودخانه میخوردن.
الان یعنی ما با تمساح هیچ فرقی نداریم آ
پس فکر کردین این گوشتای منجمد برزیلی چی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
اونها برزیلی بودن البته
محمد ایلامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
گوشتهای برزیلی گوشت سالم و بهداشتی گوساله نر است و بسیار با کیفیت . بنده خودم 3 ماه در برزیل ناظر کشتارگاه بودم به شما اطمینان میدهم گوشت منجمد برزیلی رابا خیال راحت میل نمایید
گاوميش البته

بوفالو مال آمريكاي شماليه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
عزيزم اوني که تو آمريکاي شمالي هست به «بايسن» معروف هست.
اه حالم بهم خورد
بوفالو نه گاومیش های پیر
با سلام
تمامی محصولات کارخانه‌ای از جمله سوسیس و کالباس انواع لبنیات کارخانه ای، رب، سس، انواع روغن مایع و سرخ کردنی و. . . آشغال محض میباشد. بنده زیاد در این کارخانه ها رفت و آمد دارم میگم. تو رو به خدا نخورید سرطان میگیرید. تابناک لطفا منتشر کن. اگر لابی کارخانه های غذایی بذارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
یه جور میگی انگار حق انتخاب دیگه هم داریم!
وقتی وزیر بهداشت از خوردن کالباس و سوسیس اجتناب می کنه، حساب کار دست تون بیاد!
گاومیش هم همان بوفالو است که گوشتش به مراتب از گوشت گاو سالمتر است و اوصولا نسبت به گاو به ندرت بیمار می شود. چرا این قدر بزرگش میکنید. من از نزدیک با پرورش گاو و گاومیش آشنایی دارم.
پ ن پ. انتظار داشتی برات بره بیارم.
بوفالو بخورین از سرتون هم زیادیه. شانس آوردین زرافه ندادم به خوردتون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
:))))
زرافه رو خوب اومدی
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
از کجا معلوم مثل اروپا اسب هم توشون نیست؟
بایدوزارت بهداشت هم نظر بدهد ممکن است ازباقیمانده محصول برنجهای آلوده تغذیه شده باشندوگوشتهای بوفالوها آلودگی برنجها ی آلوده را هم داشته باشند.
... یعنی بدون اینکه ما بدانیم سالها داریم گوشت گاوهای وحشی رو میخوریم . اون هم بصورت ذبح غیر شرعی.
اینم چند روز تیتر خبرها میشه بعد هم از یاد همه میره ودر اخر سر هم میگن اسامی متخلفها روی میز ماست اگر اجازه بدن اسامی متخلفین را اعلام میکنیم هیچ وقت هم اعلام نمیشه افکار عمومی هم حافضه ضعیفی داره چند وقته دیگه هم یه پرونده تخلف دیگه رونمایی میشه واین داستان ادامه دارد
وزارت جهاد کلا ب زیر نظر وزارت بهداشت قرار بگیرد ووزیر جهاد معاون وزیر بهداشت ودرمان گردد.
واقعا براتون متاسفم که بعد از یک عمر هنوز عرضه راه اندازی یک دامداری مدرنیزه با گاوهای گوشتی و شیرده سالم و پروار را ندارید برید ببینید استرالیا چه می کنه شماها که شمال را دارید با منابع غذایی خیلی کارها می توانید بکنید خنده دار است ما در گوشت اینقدر کمبود داریم مگه ایران کشوری کویری است ؟ با این همه سرسبزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
جالب اینجاست که همه پروار بند ها دارن ضرر میدن و مجبورن جمع کنن
اولا "بوفالو" نیست و گاومیش هست. دوما، مگر گوشت گاومیش چه اشکالی دارد؟
ببخشید بوفالو با گاو چه فرقی دارد؟
عجب......
گوشت و شیر گاومیش که به نام غربی بوفالو در این خبر آمده از دیر باز در کشور ما مصرف داشته به ویژه در ناحیه خوزستان.
من همیشه آرزوم بود که بوفالو بخورم.
امیدوارم در خبرهای بعدی متوجه بشم که کرگدن و فیل و شیر و پلنگ هم خورده ام.
لطفا رسیدگی نمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
aali neveshti
اول اینکه بو فالو نه بلکه اسمش در ایران به گاومیش معروف است . ودر خوزستان وارومیه هم پرورش دادهمی شود وشیرش و گوشتش به مراتب سالمتر وبا کیفیت تر از گاو است. مخصوصا شیرش بعضی از بچه های دامدار از پستان گاومیش شیر مستقیم می خورند نه تب مالت دارد نه جنون گاوی دارد وسرشیرش که اگر نخوردهاید نصف عمرت بر فناست
فرداگوشت سگ راهم واردمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
گوشت گربه رو که تو سوسیس کالباس زدن خوردیم هیچی نشد!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
نه لازم نيست مثل اين كه تو شيراز دارن توليد ميكنن
چرا اینقدر موضوع را کش میدین گوشت بوفالو یا گاومیش از گوشت گاو سلامتر و مغذی تره چرا که گاومیش به صرف طبیعت گرما دائم در آب هست مردم خوزستان و اردبیل و استانهای شمال غربی سالهای مدیدی هست که با این حیوان مفید سروکار دارن هرکی اردبیل و خوزستان بوده حتما طعم سرشیر خوشمزه گاومیش رو شنیده یا چشیده
تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نبوده فقط هر روز یک خبر جدید در مورد اثرات آن بر زندگی روزمره می شنویم . گوشت گندیده هندی حق مسلم ماست !!!
تا زمانی که متاسفانه پولهای ما در چین و هند و روسیه گیر است همین آش و همین کاسه است و بایستی هر جنس بنجلی دارند ما بخریم و جیکمان هم در نیاید. نمونه اش کنجد ها هندی که به هر نانوایی بروید به وفور کیسه های 50 کیلویی کنجد را می بینید !!!
گفتند شما آنقدر عزيز هستيد كه گوشت يخي نبايد بخوريد ولي حالا آنقدر ذليل شده ايد كه گاوميش پير هندي هم از سرتان زياد است.
یک مقام بالاتر به رییس سازمان دامپزشکی
بدهید تا اینبار گوشت خوک را هم تایید کند!!!!!
آخر سر هم مدعی میشوند گوشت بفالو بهتربن گوشت دنیاست و کلی هم منت سر ما دارند مسئولین .این پنهان کردن نبوده نخواستن ریا بهمون این خدمتو کردن
ما به اینا میگیم گاومیش.
به نظر من اگر این بوفالوها وحشی بوده باشند و توسط هندی ها شکار و به ایران صادر شده باشند واردات آنها بسیار کار خوب و نکویی بوده و مسوولان مربوطه تشویق هم باید شوند
بوفالو ها زنده از گمرك ميرجاوه وارد كشور مي شوند.جاده هاي زاهدان پر شده از تريلي هايي كه بوفالو ها رو اين طرف و اون طرف مي برند.به نظرم از نظر شرعي مشكلي ندارن چون بعضي هارو همينجا ذبح مي كنن.
متاسقانه اكثر مسولين و تاجران فقط و فقط،بفكر كسب درآمد هستند،و سلامتي مردم حتي ذره اي اهميت ندارد. البته اين بي تفاوتي همه جا در همه شغلها هست. خدا بداد ما برسه.
فعلا در کیش کوسه خوردن هم رایج است
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
آقا کوسه دیگه خداییش خیلی خوشمزه ست...هیچ اشکال شرعی هم نداره
چه اشکالی دارد ؟ برای ما که بوده . برای سوسیس و کالباس بوده . پس اشکالی ندارد!
تاحالا چه گذشته براین مردم بیچاره یواش یواش صداش در میاد ...
باسلام
من به شخصه از بوفالو خیلی خوشم میاد هرموقع که برنامه های مستند تلوزیون رو میدیدم پیش خودم میگفتم چه مزه ای میده از گوشت بوفالو کباب درست کنی من به شخصه احساس میکنم گوشت این حیوان لذیذ تر از از گوشت گاو باشه
معمولا اداره غذا و دارو مسئول رسیدگی به امور دارو و غذا میباشد متاسفانه بعد یک سری تغییرات غیر کارشناسانه سازمان دامپزشکی مسئول رسیدگی و صدور مجوز برای اموری شده است ک تخصص انرا ندارد مسلما همین مجوز واردات گوشت و دارو که سازمان دامپزشکی صادر میکند
نگران نباشید رئیس سازمان استاندارد فردا میگوید من گوشت بوفالو نمی خورم همانگونه که در مورد شیر و ماست پرچرب ( روغن پالم ) گفته بود.
من شکایت میکنم
سال 72 بود خبردار شدیم به هر کدام از اعضای تعاونی مصرف یکی از ارگان ها که کارمندش بودیم چند کیلو گوشت می دهند (نگفته بودند گوشت چه بود). ما این گوشت را خریده و به خوابگاه آوردیم که بعد از مدت ها محرومیت از گوشت قرمز دلی از عزا در بیاوریم. در همین اوان یکی دیگر از همکاران که فوق دیپلم دامپزشکی بودند سررسیدند. چنان دادی به سرمان زد که گویی گوشت خوک می خوریم. بعد حالی مان کرد که قضیه چیست (ندانستن درد بزرگی است). بعد دیدیم این گوشت های بوفالوی هندی آکنده از انگل های بی شکل و قواره ولی جانداری است که زهردار است. البته هند امروز با هند آن زمان شاید فاصله داشته باشد و گوشت ها را تمیز کرده باشند و گرنه مجبور خواهیم شد در داخل کشور تطهیرشان کنیم.
افشا شدن چنین موارد غیر بهداشتی شک برانگیزه ؟!! روغن پالم بعد گوشت بوفالو حالا حالا ها خبرهای بیشتری در راهه ...؟!! احتمالا" پورسانت برخی از افراد داده نشته و گرنه این جور موارد افشا نمی شدند.
خدا لعنتتون کنه که با جان مردم خودتون بازی میکنید .... با جان هموطنانتون ....اینجا دیگه بحث اسراییل و آمریکا نیست ....بحث هموطنه
اگه علم نداری یا به هر دلیل لیاقت پست و مقامتو نداری که حقوقت حرامه ..... انسان باشید
اگر در چین بود با مسببین این قضیه چه میکردند انها شوخی با حق الناس ندارند
بوفالو یا همان گاومیش گوشتش شبیه به گوشت گاو و کمی باکیفیتتر است. همه ما هم در دانشگاهها و ادارات گوشت بوفالوی هندی و آمریکایی را خورده‌ایم. منتها چون در هند مردم از گوشت آن استفاده نمی‌کنند (فقط شیر می‌گیرند) و در هنگام پیری آن را میفروشند احتمال بیماری و آلودگی انگلی آن وجود دارد. که این را باید سازمان دامپزشکی نظارت داشته باشد.
:D مصرف گوشت بوفالو در صنایع غذایی کاملا بی ضرره !!! برای مصرف روزانه هم تا جایی که بنده اطلاعات دارم و حافظه یاری میده مشکلی نداره! حالا این سر و طدا واسه چیه نمیدونم !!!!
اولش برنج هندی حالا بوفالوی هندی! وای خدا کم کم لهجمونم هندی میشه. یکی اون ساری رو واسم بیاره. شما جایی رو میشناسید پره ی بینی سوراخ کنه؟
دریکی ازکارخانه های معروف کنسرو وکمپوت بودم،سوال کردم کنسرو قورمه سبزی دارید؟گفتند چون گوشت برزیلی که همان گوشت بوفالوی هندی است و دولت اعلام کرده بود قیمتش کیلویی ۱۴هزارتومان است را باید کیلویی۲۴هزارتومان بخریم،برای همین صرف نمیکندتولیدکنیم.پیداکنیدپرتقال فروش را!!!
میگم چرا چند وقته هی با داداشم دعوا میگیرم، نگو از اثرات جانبی مصرف گوشت بوفالو بود. الانم یه مدته میخوام همرو لگد بزنم، احتمالاً ...
باید دید که چه کسی ذینفع است
همچین میگین بوفالو فکر کردم چه موجودیه! همون گاومیشه دیگه؛ منتها باید نظارت باشه مثل همه مواد غذایی که وارد کشور میشه؛
منافع شخصی بعضیها به همه چیز ارجح است
من به این نتیجه رسیدم از حشرات تغذیه کنم بسیار سالم تر خواهد بود.چون حشره انگل نداره ولی این بوفالوهای عزیز سرشار از انواع انگلهای شناخته و ناشناخته هستند
همون انگل اسمش سارکوسیسه و نکته اگر خطرناک نیست چرا اسمش انگله؟و چرا قالب گاومیش ها آلوده هستند؟ وعلت دفاع ریس دامپزشکی از واردات اون>بسوزه پدر مافیای واردات که به جان مردم هم...
اینها به چشم ملت رحم نکردند می خواهی به شکم ملت رحم کنند؟؟!!
مشکل اصلی این است که جو جامعه ما طوری شکل گرفته که همه منتظر خبر جدید هستند چه دروغ وچه راست وبدون بررسی ان را ترویج میدهند به همین دلیل برخی میخواهند هرروز بیشتر جلب توجه کنند وخبر های شاخ دار پخش کنند حالا برخی فکر میکنند بوفالو چه موجودی است همان گاو میش است که در جنوب کشور خودمان پرورش داده میشود منتهی مرغوبیت گوشت گاو را ندارد به همین دلیل میگویند بایستی به صورت صنعتی یعنی پس از حرارت بالا مصرف شود ودر خصوص ذبح شرعی هم خیالتان راحت سازوکار دولتی برای این موضوع پیش بینی شده که سیستماتیک انجام میشود
همه فقط بفکر جیبشون هستن الان آقایونی که نونشون توی این رانته به علاوه ی فک و فامیل محترمشون قیمت گوشت رو چنان میبرن بالا و تولید گوشت رو به صفر می رسونن که التماس بوفالو خواری کنیم
مسئولین زحمتکش وزارت بهداشت وسازمان نظارتی مسئول خیلی زحمت میکشید چرا دربازار مواد غذایی فاسد وغیرمجازوسرطان زا به راحتی بخوردمردم مظلوم داده میشود دیروزروغن پالم امروز گوشت کرمداربوفالو فردا..آسوده بخوابید فقط سرماه بیدارشوید حقوق ومزایاتان رابگیرد کسی کارتان ندارد نگران هم نباشید
نظ ما رو هم که هیچوقت درج نکرداهیییی
تابناک جون
هرچی به خوردمان می دهند صدامون در نمیاد من که دیگه سوسیس وکالباس مصرف نمیکنم.بسیاری از امراض ما در عدم تحرک ومصرف مواد غذایی نامرغوبه
سالها ست که گوشت کوسه دلفین و نهنگ های مرده در ساحل را به اسم ماهی تن جنوب میخوریم چه شد؟! اگر کار به گوشت نهنگ های قاتل اسب و گاو و شیر های دریایی و دایناسور تکثیر ژنتیکی شده هم کشید ...باز هم خدا را شکر کرده بخورید لبخند بزنید...
انگل سارکوسیس قابل انتقال از حیوان به انسانه و از سال 72 تا الان این گوشت وارد شده ای وای بر ما و چرا بر روی گوشت نوع و کشور اون قید نمیشده؟!!!!!وضمنا اجازه واردات ظاهرا با اکی وزیر ... بوده
متاسفام که کسی نیست رسیدکی کنه برای نضام سلامت کشور واقعا متاسفام مسعولین برن سریال حاشیه ایراد بگیرند خسته نباشید برادران ما ایرانی هستیم
عشق است گوشت بوفالوی خشمگین !
وقتی آشپز چند تا آش یا شور میشه یا بی مزه . حالا پیدا کنید پرتقال فروش را ..!!؟؟ البته در مملکت ما چیز غریب و عجیبی نیست. خیلی چیزها وارد میشه اتفاقی یه جایی درز میکنه بعد میگن کی بود کی بود کجا بود این مینداز گردن اون و اون یکی گردن اون یکی .... آخرش و هیچی . نقطه سر خط . خدا به داد این مردم برسد از این سوء مدیریتها .
این وظیفه ی خبرنگاران محترم است که در مملکتی که نظارت آن ضعیف است یا تحت شرایط است مو را از ماست بکشند بیرون .
برای تولید هرکیلوگرم گوشت قرمز ۱۷ ال ۱۸ مترمکعب اب در مراحل مختلف اعم از کاشت علوفه و غیره مصرف میشود. بنابراین با واردات گوشت انگار اب مجازی وارد کرده باشیم. واردات گوشت فی نفسه چیز بدی نیست. اما نه از هر جایی و با هر شرایطی
به قول مدیری مشگل از مدیریت راس هرم بیمارستان که.............
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها