بازدید 18736

آیا آیت‌الله جوادی‌آملی فتوای جهاد داده‌است؟

فرزند آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی تاکید کرد: آنچه این مفسر قرآن درباره آل‌سعود و نجات حرمین شریفین گفته‌اند، در فضای علمی عنوان شده است.
کد خبر: ۴۹۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 20 April 2015
فرزند آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی تاکید کرد: آنچه این مفسر قرآن درباره آل‌سعود و نجات حرمین شریفین گفته‌اند، در فضای علمی عنوان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ جوادی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: آنچه آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی درباره نجات مکه و مدینه از دست آل سعود به عنوان جهاد اکبر معرفی کرده‌اند، در فضایی علمی و در درس تفسیر مطرح شده است.

وی ادامه داد: اقتضائات مباحث علمی یک طور است و مسایل فقهی و اجتماعی به گونه‌ای دیگر است و باید میان این دو تفاوت قائل شویم.

واعظ جوادی گفت: ایشان در بحث درس تفسیر خود در چند روز گذشته به اقتضاء بحث فرمودند که حرمین شریفین را خداوند برای به جا آوردن حج و عبادت مسلمین اراده کرده است و تولیت آن هم باید با ولی الهی و افراد متقی باشد و قداست و امنیت حرم حفظ شود.

فرزند آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: ایشان کتابی با عنوان قداست و امنیت حرم دارند و این مسئله را به صورت بسیار گسترده‌ای بحث و بررسی کرده‌اند.

مراد آیت‌الله جوادی، فتوای جهاد به معنای مصطلح نبود

وی افزود: بحث ایشان درباره آزادسازی حرمین شریفین از دست آل سعود در اقتضائات علمی عنوان شده و مراد ایشان بحث جهاد به معنای مصطلح شرعی نبوده است.

وی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران که نظام اسلامی وجود دارد و رهبری و ولی فقیه آن را اداره می‌کند، چنین موضوعاتی باید از آن جایگاه دیده شود.

یادآور می‌شود، آیت‌الله العظمی جوادی آملی چند روز قبل در درس تفسیر در مسجد اعظم تاکید کرد: امروز حرمین شریفین در اسارت آل سعود است و نجات این مکان‌های شریف از دست آنان جهاد اکبر برای تمامی ملت‌های مسلمان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان