بازدید 5562

آمادگی سپاه برای مقابله با تهدیدات دریایی

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سناریوهای محتمل زیادی را در مقیاس های گوناگون تمرینات آمادگی رزمی و دفاعی در نظر گرفتیم و الگوهای آماده سازی خود را بررسی کردیم.
کد خبر: ۴۹۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 20 April 2015
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سناریوهای محتمل زیادی را در مقیاس های گوناگون تمرینات آمادگی رزمی و دفاعی در نظر گرفتیم و الگوهای آماده سازی خود را بررسی کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در اجتماع مردم آبادان در مسجد امام موسی کاظم(ع) این شهر، گفت: برای دفع هر تهدید نظامی علیه حوزه امنیتی جمهوری اسلامی ایران آماده‌ایم.

فدوی در سخنان خود با اشاره به زیاده خواهی برخی از کشورهای منطقه و شکل دادن به بدعتی خطرناک در مناسبات منطقه‌ای، اظهار داشت: ما بر اساس راهبردهای امنیتی و دفاعی، توانمندی‌های لازم برای دفع تهدیدات گوناگون در حوزه دریایی و ژئوپلتیکی حوزه خلیج فارس و شعاع پیرامونی آن را فراهم ساخته‌ایم.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه با بهره‌مندی از سطح قابل اتکایی از توانمندی‌های نظامی و دفاعی، تابع محض منویات ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) است و بازویی قدرتمند برای نظام و انقلاب اسلامی است و خود را سرباز و تابع سیاست ها و راهبردهای کلان نظام می داند.

فدوی اظهار داشت: ظرفیت قابل اتکایی که فرزندان این ملت در نیروی دریایی سپاه فراهم کرده اند، متعلق به انقلاب اسلامی است و هر جا که نظام اسلامی نیاز بداند، این ظرفیت با عنایت خدا به بهترین شکل ممکن فعال خواهد شد.

وی افزود: ما پیش از این هم سناریوهای محتمل زیادی را در مقیاس های گوناگون تمرینات آمادگی رزمی و دفاعی در نظر گرفتیم و الگوهای آماده سازی خود را بررسی کردیم که آخرین آن تمرینات دفاعی در برابر تهدید مقیاس های درشت و تهدیدات احتمالی از ناحیه رزم‌ناوها و ناوهای بزرگ و همچنین سطوح مختلف تقابل در حوزه های ساحل به دریا، دریا به ساحل، هوا به دریا، سطح به هوا و همچنین زیر سطحی را تمرین کردیم که نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) جلوه ای از تجمیع تمرینات رزمی و دفاعی بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: ما در طی سال های پس از دفاع مقدس تا به امروز، حتی یک روز را نیز در بالا بردن استطاعت و تقویت قوای دفاعی خود از دست نداده‌ایم.

وی افزود: ما در شرایطی توانستیم هیمنه بزرگ ترین قدرت های متخاطم و زیاده خواه جهانی را در هم بشکنیم که از کمترین امکانات و ابزارها برخوردار بودیم و امروز وضعیت متفاوت از گذشته است و نیروی مؤمن، متعهد و انقلابی ما، به ادوات و ابزارهای مناسب دفاعی نیز مجهز شده است و تلفیق نیروی ایمانی و اعتقادی و اداوت و ابزارهای قدرتمند دفاعی و بعضا بومی شده، قدرت قابل اتکا و قابل اعتنایی را در سطح منطقه ای و جهانی فراهم آورده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار