بازدید 1532

بيش از 30 درصد جوانان در کشورهاي عربي بيکارند

« میزان بیکاری در میان جوانان عرب پایین تر از 30 سال سن، به دلیل ناآرامی های موجود در کشورهای عربی و فقدان سرمایه گذاری هایی که شمار کارفرمایان را افزایش دهد، به بیش از 30 درصد رسیده است ».
کد خبر: ۴۹۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸ 19 April 2015
یک مقام عرب روز یکشنبه اعلام کرد بیش از 30 درصد جوانان کشورهای عربی به دلیل بحران های موجود در کشورشان بیکار هستند.

این مقام عرب فقدان سرمایه گذاری در زمینه ایجاد اشتغال را نیز یکی از علت های بیکاری بیش از 30 درصد جوانان کشورهای عربی عنوان کرد.

احمد محمد لقمان، مدیرکل سازمان کار عربی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد « میزان بیکاری در میان جوانان عرب پایین تر از 30 سال سن، به دلیل ناآرامی های موجود در کشورهای عربی و فقدان سرمایه گذاری هایی که شمار کارفرمایان را افزایش دهد، به بیش از 30 درصد رسیده است ».

وی افزود شمار زیادی از افراد تحصیل کرده در کشورهای عربی موفق نمی شوند شغلی به دست آورند زیرا تخصص های آنها در بخش های خصوصی متقاضی ندارد.

لقمان در حاشیه کنفرانسی درباره بازار کار که در کویت در برگزار شده است، گفت « به دلیل ناآرامی های موجود در بسیاری از کشورهای عربی، شمار افراد بیکار در این کشورها از سال 2011 به میزان دو میلیون نفر افزایش یافته و در مجموع به 20 میلیون نفر رسیده است ».

لقمان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس اعلام کرد میزان بیکاری در کشورهای عربی در سال 2014 به 17 درصد رسیده بود که این رقم سه برابر میزان بیکاری در جهان است».

وی بدون اینکه ارقامی ارائه کند، گفت «شمار افراد بیکار به طور قطع باز هم امسال و سال آینده افزایش خواهد یافت ».

گی رایدر، مدیرکل سازمان بین المللی کار، نیز هشدار داد تداوم بیکاری جوانان ثبات منطقه را تهدید می کند.

رایدر اعلام کرد « کشورهای عربی برای پاسخگویی به بحران شدید بیکاری باید به تلاشی فوری و اجتناب ناپذیر اقدام کنند ».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کویت، رایدر افزود « قرار ندادن فرصت های اشتغال مناسب در اختیار جوانان تهدیدی بالقوه برای ثبات و امنیت جوامع ما است ».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار