بازدید 2719
با حضور عبداللهیان

بررسی وضعیت یمن در کمیسیون امنیت مجلس

وضعیت یمن با حضور امیر عبدالهیان در کمیسیون امنیت مجلس بررسی شد.
کد خبر: ۴۹۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 19 April 2015
وضعیت یمن با حضور امیر عبدالهیان در کمیسیون امنیت مجلس بررسی شد.

به گزارش ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: در ابتدای جلسه بروجردی رئیس کمیسیون گزارشی از سفر اخیر هیات پارلمانی به روسیه و جمهوری تاتارستان به اعضاء کمیسیون ارائه کرد.

وی ادامه داد: بروجردی در جلسه امروز گفت که روابط با روسیه به عنوان یکی از همسایگان کشور ما و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل از اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و گام‌های جدید این کشور مبنی بر دادن سامانه دفاعی S300 و فعال کردن قرارداد نفتی توسط این کشور که در بالاترین سطح بطور رسمی اعلام شد قابل تقدیر است.

نماینده مردم ورامین در مجلس همچنین اظهار کرد: بروجردی در ادامه به اهمیت رابطه با جمهوری تاتارستان که اخیراً رئیس جمهور این کشور به ایران سفر کرده بود، اشاره کرد و گفت که روابط تجاری و اقتصادی در کنار گسترش رابطه با روسیه تقویت شود.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این جلسه سه محور اصلی مذاکره در سفر روسیه را روابط دو جانبه، بحران‌های منطقه‌ای بویژه بحران یمن و روند مذاکرات هسته‌ای برشمرد و بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر روابط با روسیه تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت همچنین تصریح کرد: در جلسه امروز امیر عبدالهیان معاون وزیر امورخارجه آخرین تحولات یمن را تشریح و اقدام عربستان را یک اشتباه استراتژیک توصیف کرد. در ادامه نیز اعضای کمیسیون ضمن محکوم کردن این اقدام ضد قانونی، ضد اسلامی و ضد انسانی عربستان و محاصره هوایی و مرزی یک کشور مستقل اسلامی بر شکست عربستان در این جنگ تاکید و اعلام کردند که عربستان با هدف بازگرداندن چند روزه رئیس جمهور فراری یمن حمله را آغاز کرد ولی بعد از 20 روز به هیچکدام از هدف‌های خود نرسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، ادامه داد: در نشست امروز اعضاء کمیسیون همچنین حمایت همه جانبه خود را با ملت مظلوم یمن اعلام و بر ضرورت کمک رسانی هر چه سریعتر انسانی اعم از موادغذایی و دارویی توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند. همچنین از تصمیم مجلس پاکستان مبنی بر ترجیح منافع ملی پاکستان بر منافع عربستان و عدم ورود در این کشتار وحشیانه مردم مظلوم یمن تقدیر و تمجید شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر