بازدید 3098

دغدغه‌کمیسیون‌فرهنگی درمورد مجوز اکران‌فیلم‌ها

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز بعد از ظهر این کمیسیون از دغدغه کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد صدور مجوز اکران برای برخی فیلم‌های سینمایی که با ارزش‌های دینی فاصله دارد خبر داد.
کد خبر: ۴۹۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 19 April 2015
 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز بعد از ظهر این کمیسیون از دغدغه کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد صدور مجوز اکران برای برخی فیلم‌های سینمایی که با ارزش‌های دینی فاصله دارد خبر داد.

حجت الاسلام سید علی طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ وقتی در مورد برخی فیلم‌هایی که مجوز اکران از وزارت ارشاد می گیرند در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد البته این موضوع بارها هم در دولت فعلی و هم در دولت گذشته در حضور وزیر و معاونان مطرح شده و همواره دغدغه ما بوده اما کماکان این دغدغه باقی است.

وی افزود: بحث ما این بود که چرا وزارت ارشاد اقدام اساسی در این زمینه نمی کند یا ما نتیجه‌ای از اقدامات احتمالی وزارت ارشاد را شاهد نیستیم البته فیلم‌های خوبی هم مجوز اکران گرفته اند که قابل تقدیر است اما اگر در بین 10 فیلم تنها یک فیلم با ارزش‌ها مغایرت داشته باشد این در تراز انقلاب و نظام اسلامی نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:‌ انتظار ما این است که وزارت ارشاد و معاونت مربوطه اقدامی کنند تا شاهد فیلم‌ها و تئاترهایی که با ارزش‌های ما فاصله دارد و یا سیاه‌نمایی می‌کند نباشیم.

وی همچنین از حضور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی خبر داد و با اشاره به ارائه گزارش عملکرد وی افزود: نمایندگان هم مسائلی را در این زمینه مطرح کردند اما آن چه ریاست سازمان و ارتباطات بر آن تاکید داشت این بود که این سازمان طی سال های اخیر از نظر بودجه دچار مشکل شده چرا که هزینه های این سازمان در خارج از کشور به دلار، یورو و ارزهای خارجی است در حالی که این سازمان بودجه خود را به ریال دریافت می کند و با توجه به بالارفتن قیمت ارز بودجه این سازمان تغییر چندانی نداشته است.

طاهری با بیان این که در بودجه 94 اعتبار قابل توجهی به وزارت خارجه برای مباحث فرهنگی پیش‌بینی شده اظهار کرد:‌ تقریبا یک سوم بودجه وزارت خارجه بودجه فرهنگی است بنابراین ما از دولت انتظار داریم یا به عنوان متمم بودجه در سال جاری و یا در بودجه 95 به نحوی عمل کنند که بودجه فرهنگی وزارت خارجه به سازمان فرهنگ و ارتباطات منتقل شود تا شاهد مشکلات کمتری برای این سازمان باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی