بازدید 73018

ادامه «چالش روسری پوشیدن» وزیر خارجه استرالیا در تهران

«جولی بیشاب»، وزیر خارجه استرلیا پیش از آمدن به ایران، حتی از برخی ایرانیان این توصیه را دریافت کرد که به هنگام دیدار از ایران و در دیدار با مقامات ایرانی روسری نپوشد؛ اما وی به تهران آمد، روسری هم پوشید و به منتقدانش در ایران و استرالیا هم پاسخ داد.
کد خبر: ۴۹۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 19 April 2015
همه ماجرا از یک روسری شروع شد؛ روسری که وزیر خارجه استرالیا در هنگام دیدار از تهران به سر کرد؛ ‌روسری که به سنت ایرانی مقامات خانم خارجی بر اساس پروتکل‌ها در هنگام دیدار با مقام‌های ایرانی می‌پوشند.

به گزارش «تابناک»، «جولی بیشاب»، وزیر امور خارجه استرالیا پیش از آمدن به ایران، حتی از برخی ایرانیان این توصیه را دریافت کرد که به هنگام آمدن به ‌ایران و در دیدار با مقامات ایرانی روسری نپوشد تا بدین وسیله به اصطلاح از حقوق زنان ایرانی حمایت کند، ولی ایران برای خانم وزیر خارجه مهم‌تر از آن بود که با نپوشیدن یک روسری از آن بگذرد.

بر پایه این گزارش، حاشیه‌های روسری پوشیدن خانم وزیر خارجه، البته به پیش از سفر او به تهران ختم نشد و پس از بازگشت وی از تهران هم موضوع روسری برای برخی داغ بود و مجددا خانم وزیر خارجه را برخی با چالش روسری روبه رو ساختند، اما جولی بیشاب پاسخ قانع کننده‌ای برای آنان داشت.

وزیر خارجه استرالیا در پاسخ به کسانی که منتقد روسری پوشیدن وی در هنگام دیدار از تهران بودند، انتقاد آنان را بی‌جا دانست‌ و‌ گفت: این نخستین بازدید ما پس از دوازده سال از ایران بود و من نمی‌خواهم آخرین دیدار باشد؛ بنابراین، اگر فردی از من بخواهد برای دیدار مجدد رئیس جمهور ایران روسری بر سر کنم، من این کار دو‌باره انجام می‌دهم.

اما مهم‌تر از مسأله روسری مذاکراتی بود که وی در تهران داشت. خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه استرالیایی «سیدنی مورنینگ هرالد» درباره مذاکراتی که وی در تهران انجام داد، نوشت: پس از ماه دسامبر گذشته که هارون مونس، پناهنده ایرانی گروگانگیری در سیدنی را انجام داد، تبادل اطلاعات بین ایران و استرالیا فوری‌تر شد. وی گفت: اشتراک گذاری اطلاعات با ایران مزایای عمده‌ای از جمله پیگیری استرالیایی‌هایی که با داعش همکاری دارند ‌به دنبال دارد.

وزیر امور خارجه استرالیا همچنین ادعا کرد، نیروهای نظامی زیادی از ایران در عراق حضور دارند و در حال کار با نیروهای امنیتی هستند. آن‌ها در حال انجام عملیات در تکریت و جاهای دیگر و همه جا هستند.

بیشاپ توافق برای اشتراک‌گذاری اطلاعات را امر فوق‌العاده‌ای دانست و گفت: ایران اطلاعات زیادی از جمله در مورد نقش ابوبکر الغدادی رهبر داعش در رژیم سابق عراق و دوره صدام حسین دارد.

وی پیش بینی کرد، نتایج عملی همکاری با ایران در ماه‌های آینده به دست آید و افزود: من پیش بینی می‌کنم سازمان‌های اطلاعاتی استرالیا، فرصت برای کار بیشتر و نزدیکی داشته باشند.

روزنامه استرالیایی با اشاره به اینکه بیشاپ در دیدار ۳۶ ساعته از ایران با روحانی و دیگر اعضای اصلی رهبری ایران ملاقات کرد، نوشت: وزیر خارجه استرالیا معتقد است اعتماد به نفس زیادی برای یک توافق هسته‌ای وجود دارد.

بیشاپ درباره تأثیر مناسبات استرالیا با رژیم صهیونیستی بر روابط با ایران‌ گفت: ایران بزرگ‌ترین جامعه یهودی در خاورمیانه و خارج از اسرائیل را دارد و حدود ۲۰ هزار یهودی در ایران زندگی می‌کنند. وی گفت از اینکه ایران موافقت کرده، ‌هیأتی را برای مذاکره با مقامات استرالیا در خصوص بازگشت پناهجویان ایرانی اعزام کند، خوشحال است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها