بازدید 9890

نگاه شما: گلایه دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 20 April 2015
رضا غلامحسینی: من یکی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی هستم، یکی از معترضان به ادغام، دلایلی دارم که خواهید خواند، دیگران نیز هر یک دلایلی دارند، که آن ها را نیز اگر گوش شنوایی باشد، خواهد شنید.

من ورودی رشته MBA سال ۹۲ هستم ، در آن سال  گفتند دانشگاه شریف، به دلایلی که صنعتی بودن دانشگاه شریف اعلام شد، ظرفیتش بعد از ۱۰ سال که هر سال ۱۰۰ نفر پذیرش داشته است صفر است. دانشگاهی که اولین دانشگاه دارای MBA در ایران است و البته با کیفیت ترین آنها. و البته جایگزینی هم سطح با دانشگاه شریف نیز ارائه نشد و ما ماندیم و ۷ ماه درس خواندن و هزینه کردن برای کنکور و ظرفیت به شدت کم شده آن هم برای کنکور MBA با رقابتی بسیار سنگین و فشرده.

بعد از روزها اعتراض و استرس و فشار روحی و روانی برای دانشجویان و خانوادهایشان ، دانشگاه شریف ۳۰ نفر اعلام ظرفیت کرد . بعد از روی کار آمدن دولت جدید ۴۰ نفر در ظرفیت تکمیلی به ظرفیت دانشگاه شریف اضافه شد . ۴۰ نفر از دانشگاه تهران به دانشگاه شریف رفتنند و طبیعتا ما باید به دانشگاه تهران میرفتیم ، اما درها بسته بود و هیچگاه ظرفیت خالی شده دانشگاه تهران به ما نرسید، صندلی هایش خالی ماند و ما در دانشگاه علوم اقتصادی ماندیم .

دفترچه دادند، انتخاب رشته کردیم و به هر حال راضی بودیم و به زندگی خود مشغول. حالا بعد از دو سال درس خواندن در این دانشگاه، از ادغام حرف می زنند، روزهاست مسئولان وزارت علوم دو جمله را تکرار می کنند، هر چه می گوییم این دو جمله قطعا محور پاسخ هایشان است. همه دلایل قانونی و منطقی مطرح شده توسط جمع معترضین به کنار این چند سوال ساده و واضح را به من جواب دهید.

می گویند: "مصوبه ادغام دانشگاه علوم اقتصادی برای ده سال پیش است؛”

۱٫ چرا در این ده سال به نام علوم اقتصادی دانشجو گرفتید ؟

۲٫ چرا در این ده سال در دفترچه ذکر نشده بود که ” مصوب شده است علوم اقتصادی با دانشگاهی ادغام شود” ؟ که اگر در دفترچه ذکر می شد بنده به هیچ وجه دانشگاهی که قرار است دیر یا زود نامش محو شود را انتخاب نمی کردم.

می گویند: "دانشگاه خوارزمی دانشگاه خوب و پر سابقه ای است، بسیار دانشگاه خوبی است خیلی هم به نفع شماست”

من دانشگاه پر سابقه خوارزمی را نمی خواهم، از لطف شما بی نهایت سپاسگذارم. چرا در دفترچه ننوشتید که :

دانشگاه علوم اقتصادی ( ۲ سال بعد کلا اسمی از این دانشگاه نخواهید دید)  ۸ نفر

یا؛

دانشگاه علوم اقتصادی ( ۲ سال بعد با دانشگاه خوارزمی ادغام می شود)   ۸ نفر

یا؛

دانشگاه علوم اقتصادی ( ۲ سال بعد مسئولین یادشان خواهد آمد که اینجا دانشگاه نیست، دانشکده است) ۸ نفر
 
چرا این توضیحات در دفترچه نبود ؟؟؟ که اگر بود بنده این دانشگاه را انتخاب نمی کردم، با رتبه ای که داشتم(رتبه هایی بین ۱۰۰ تا ۱۷۰) دست بسته و بی انتخاب نبودم که اینگونه مرا در منگنه و عمل انجام شده قرار داده اید و منت هم دارید بر سر من !!
 
دانشگاه خوب خوارزمی، باشد برای آنها که نام دانشگاه خوارزمی را می بینند و آگاهانه انتخابش می کنند، مبارک آنها باشد.

من در لیست نهایی انتخاب رشته سازمان سنجش انتخاب هایی قبل و بعد از علوم اقتصادی داشتم، که قطعا اگر از این اوضاع فعلی اطلاع داشتم دانشگاه علوم اقتصادی را از لیست انتخاب هایم حذف می کردم و دانشگاه های دیگر را در اولویت های بالاترم قرار میدم.

من طبق قانون، کنکور سازمان سجنش را گذرانده ام، دانشگاه مورد نظرم را انتخاب کردم، و حالا بدون اینکه کسی از من بپرسد راضی هستی یا ناراضی ، بدون احترام به انسانیت و حق انتخاب، حق انتخابی که همه داوطلبین کنکور از آن بر خوردار بودند و هستند و انشالله خواهند بود، می گویند یا مدرک پوسیده علوم اقتصادی را بگیر  یا مدرک خوارزمی …  جدیدا هم که همین حق انتخاب طلایی را نیز از ما گرفته اند و می گویند مدرک دانشگاه علوم اقتصادی می دهیم به شما… این پاسخ وزیر علوم برای من بسیار جالب است که من شهریور سال بعد باید، تاکید می کنم باید، مدرک دانشگاهی را بگیرم که یک سال و نیم قبل نامش از صحنه روزگار محو شده است …

یا مدرک دانشگاهی را بگیرم که از دفترچه سازمان سنجش انتخابش نکردم به زور به من تحمیل شده …

به چه جرمی ؟ من مگر چه خطایی مرتکب شدم ؟ جرمم این بود که خواستم تحصیل کنم ؟ جرمم این بود که کنکور دادم ؟

جرمم این بود برای تحصیل همانند خیلی از دوستانم به خارج از کشور نرفتم ؟ جرمم این بود به مسئولان دولتی کشورم اعتماد کردم ؟

من نه مدرک این را می خواهم نه مدرک آن را ، من حق انتخابم را می خواهم ، من حس انسان های فریب خورده را دارم …  هزاران داوطلب کنکور دیگر در انتخاب دانشگاه خود حق انتخاب داشتند اما من ندارم، چرا ؟؟ این چه کار کارشناسی است ؟ این چه پیشرفتی است ؟ این چه حکمی است ؟

حالا پاسخ این سوال با شما:   آیا در کشوری که خود را مرید حضرت علی (ع) و ائمه معصومین(س) میدانیم، این معنی عدالت است ؟!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۸
واقعا عالی گفتید اشکم در اومد
واقعا واقعا اين حرفا گلومونو سوزوند بش که گفته شد و مسئولین وزارت علوم توجه نکردند
قبل از عید صحبت از ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با یکی از دانشگاههای تهران، امیکبیر و علامه بود. بعضی آقایون چون میدونستن تو دانشگاههای تراز اول کشور پست و مقامی نصیبشان نمیشود در تعطیلات عید و به دور از چشم استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه با دانشگاه خوارزمی ادغام شده و همون روز معاونت مالی-اداری دانشگاه خوارزمی به ایشون داده شده. حال قضاوت با شماست که این ادغام چگونه و با چه هدفی انجام شده.....
منم همدرد شمام. با رتبه 100 اومدم دانشگاه علوم اقتصادی در حالی که میتونستم شبانه تهران یا روزانه خواجه نصیر رو انتخاب کنم (با اطمینان به برند این دانشگاه). حالا ولی من رو میخوان به زور بفرستند دانشگاهی که هیچ پیشینه ای در MBA نداشته.
عرض سلام
این ها همه گوشه ای از بی عدالتی‌هایی هست که به ما دانشجویان روا شده.
به نظرم ادغام تنها دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی که در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت های گسترده ای انجام داده نه تنها ظلم به دانشجو بلکهدر شرایط تحریم اقتصادی ظلم به کشور است......
این فقط شرح حال یکی از دانشجویان است ۱۸۰۰ نفر دیگه دقیقا همین وضعیت رو دارند.
سرنوشت تمام دانشجو های دانشگاه علوم اقتصادی همینطوره، تمام زحمت ها و از همه مهمتر احترام به انتخاب ما پایمال شده. منم به شخصه پشیمونم که چرا مثل دوستام به خارج از کشور برای ادامه تحصیل نرفتم
این درد این روزهای ماست.علاوه بر مشکلات فراوان دیگه باید ببینیم داستان زندگی و آینده ما رو کی می خواد edit کنه.
این درد این روزهای ماست.علاوه بر مشکلات فراوان دیگه باید ببینیم داستان زندگی و آینده ما رو کی می خواد edit کنه.
حرف دل خیلیاست این! دمت گرم
واقعا موضوع جالبیه؛ حالا تکلیف کسانی که قبلا از این دانشگاه مدرک گرفتند چیه؟
ضمن اینکه سال 91 این دانشگاه رسماً دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی شده بود که متاسفانه پشیمون شدن و کنسل شد بعدشم منت گذاشتن که دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی که دیگه پیشوند تخصصی رو جایی ندیدم.
این متن، فوق العاده زیبا و بجا دغدغه های مرا نیز که MBA سال 92 علوم اقتصادی هستم بیان می کند.
این متن، فوق العاده زیبا و بجا دغدغه های مرا نیز که MBA سال 92 علوم اقتصادی هستم بیان می کند.
سخن حق جواب نداره.....
انتخاب ما خوارزمی نه بوده و نه هست
دقیقا...
تنها راه ممکن ادغام علوم اقتصادی با دانشگاهی در شان دانشجوهای اونه و لا غیر !
اصل حرف ما همینه، آقایون مسئولان تو رزهای گذشته اصلا به این پرسش ها جواب نمیدن، و فرار میكنند از جواب دادن، مصاحبه هاشونو بخونید فقط چند جمله رو به صورت هماهنگ همگی تكرار كردند، فقط میخوان ادغام كنن، همین ... با دانشجو مثل میز و صندلی دانشگاه برخورد شده، ما میخوایم بهشون بگیم سخت در اشتباهن.
من دانشجوی دانشگاه علوم اقتصادی ام و این دانشگاه انتخاب من بوده،و انتظار دارن حق من پایمال نشه و به انتخابم احترام گذاشته شه....
برای یکبار هم که شده،مسئولین،به دانشجویان احترام بگذارید،آنهارا نادیده نگیرید...
بی دلیل نیست که ایران رتبه اول صادرات نیروی انسانی ممتاز را در جهان دارد،اگر دانشجو در وطن خود تکیه گاهی نداشته باشد آنرا رها میکند،برای یکبار هم شده تکیه گاه محکمی برای دانشجویان باشید....
فكر میكنید این دانشجویان با این كلاه گشادی كه سرشان رفته دیگر به مسئولان اعتماد میكنن؟ به بچه های خود یاد میدهند كه به دولت اعتماد کنند؟ آقای روحانی قبل از انتخابات مشکل كشور را از بین رفتن اعتماد دولت و ملت عنوان كرده بودند، آیا این كار به بی اعتمادی ملت به دولت دامن نمیزند؟ با این بی اعتمادی آیا میشود به همدلی و همزبانی دولت و ملت امید داشت؟؟!!!
چرا نظرات را منتشر نمی کنید؟؟!!!؟؟
این كار كارشناسی ای كه انجام شده دقیقا در چه زمینه ای بوده؟؟؟
به نظر میرسه از پست و مقام ها و ساختمان ها و حتی میز و صندلی ها در جلساتشون صحبت شده اما در مورد دانشجوها گفتن(با عرض پوزش از دانشجوهای عزیز) بزنین بره ولش كن دانشجو مگه چیزی میفهمه، بعد عید میاد میبینه سردر عوض شده میگه كار تموم شدس و میره پی زندگیش.!!!
من حق انتخابم را مي خواهم
به زور به زور دانشجو رو دارن میفرستن خوارزمی… خب نمیخواد، اگر میدونست قرار دانشگاه با خوارزمی ادغام بشه، اگر بهش گفته بودید ۸ سال پیش مصوب شده این دانشگاه ادغام بشه ، میدونست كه این دانشگاه یا دانشكده رو هواست و خب دیگه این دانشگاه رو انتخاب نمیكرد. رتبه هاشونم كه اكثرا خیلی خوبه مشكلی تو انتخاب نداشتن قطعا گزینه هایی داشتن برای تحصیل.
امیدوارم مسیولین هرچه زودتر به خود بیایند
اختلاف سطح دو دانشگاه، قانونی بودن فرآیند و باقی موضوعات مطروحه حواشی داستان هستن، و اصل موضوع كه تا به حال هیچ كس پاسخگو نبوده و فرار كردن از پاسخ دادن این هست كه، بلاتكلیفیه این دانشگاه یا دانشكده از 10 سال پیش بوده، چرا به دلنشجو اعلام نشده این دانشگاه قرار هست در آینده نامش از محافل علمی ایران حذف بشه؟؟؟ قطعا هیچ عقل سالمی دانشگاهی كه بلاتكلیفه و سرنوشت نا مشخصی داره انتخاب نمیكرد ... حق انتخاب به بچه ها باید برگردونده بشه، 1، 2، 3یا 4 سال درس خوندن دانشجو های فریب خورده، هزینه ای كه كردن، عمری كه گذاشتن باید جبران بشه... باید صراحتاً به این پرسش جواب داده بشه، باقی مسائل حواشی و فرافكنی است.
خدایا قدرت تشخیص حق و ناحق را به من بده، خدایا اگر در تشخیص اشتباه كردم قدرت پذیرش خطایم را به من بده ، و بالاتر از اینها جرات بده حق را به ذیحق برسانم كه شرم آور است اگر ترس از آبرویم یا طمع مال و مقام یا بی پناهی ذیحق باعث شود حقی را بدانم ولی به حقدار نرسانم.
خدایا قدرت تشخیص حق و ناحق را به من بده، خدایا اگر در تشخیص اشتباه كردم قدرت پذیرش خطایم را به من بده ، و بالاتر از اینها جرات بده حق را به ذیحق برسانم كه شرم آور است اگر ترس از آبرویم یا طمع مال و مقام یا بی پناهی ذیحق باعث شود حقی را بدانم ولی به حقدار نرسانم.
چطور این مسولین شبا سرشون رو می گذارن روو بالش؟ مسوولی که تا به امروز برای دانشجویان جانماز اب می کشید الان یادش رفته که خدا از حق خودش می گذره اما از حق الناس نمی گذره
چون یک سری مشکلات از قبل بوده، یه سری ضعف های مدیریتی بوده و یه سری تصمیمات نادرست قلا گرفته شده چرا الان ما باید جواب پس بدیم!!!
این حق قانونی من برا انتخاب بوده و تا آخر از حقم دفاع می کنم.
منم یه سوال دارم.
اقایون می گن شورای گسترش تصمیم گرفته ادغام بشه. خب فرض کنیم باید ادغام صورت بگیره. ایا وزارت خونه حق داره تصمیمی بگیره ک به زیان دو هزار نفر باشه؟ خب اگر قراره ادغام بشه با دانشگاهی ادغام بشه ک ما ضرر نکنیم.
شورا می تونه به سود دو هزار نفر تصمیم بگیره نمی تونه به ضرر دو هزار نفر تصمیم بگیره ک.
من يك جواب براي چراهاي اين دوست عزيز دارم
ما خيلي ديده ايم كه ميايند يك كوچه يا خياباني را آسفالت ميكنند آنهم بعد از تحمل خرابي طولاني مدت، بعد دو هفته يا يك ماه ديگر يك سازمان ديگر ميايد و آنرا ميكند و ...
ميايند يك دانشگاهي را به خاطر افزايش افتخارات يك دانشگاه ديگر ديگر ادغام ميكنند و بعد از مدتي فسخ مينمايند
و خيلي موارد ديگر
دليل تمام اين امور اينست كه يك مديريت لايق وجود ندارد
همه در مقام حرف فرهيخته اند اما با حرف يك شخص با نفوذ يا يك حزب و گروه سياستها كلا عوض ميشود
هر كسي كه تشريف مياورد ميخواهد كلا همه چيز را با سليقه خود مديريت كند

آقايان آنقدر بلند نظر نيستند كه درامور مختلف و اموري كه در آن صاحب نظر نيستند نظر خواهي كنند
گويا مسابقه ابراز خود دارند كه تا به يك مقامي ميرسند سريعتر ميخواهند كاري انجام دهند تا معلوم شودرييس عوض شده و نفر جديد سر كارآمده و صاحب نظر نيز هست

اين كه اين ادغام درست بوده يا نه، نميدانم اما
اين را خوب ميدانم كه يك كشوري با اين عظمت كه يكي از نقاط ضعف اصلي در آن اقتصاد است احتياج به يك دانشگاه تخصصي اقتصاد دارد
شايد بهتر بود به جاي است دست دادن همين اميد كوچك به آن قوت ميبخشيدند و دانشكده ها يا دانشگاههاي نوظهور و و فرمايشي دهه اخير را ادغام ميكردند
خداوند عاقبت همه ما را ختم به خير كند
آیا این معنی عدالت است؟؟؟؟؟
به خدا قسم که ظلم بزرگی به ما شد ولی ما هرگز تسلیم نمی شویم.
احسنت یه غیرتت كه هیچ نظری رو چاپ نكردی، بالای 50 نظر میتونست داشته باشه اما یكیشم چاپ نكردی، چه قدر زیبا به رسالتت عمل میكنی خبرگزاری... چشم امید یه سری دانشجوی مظلوم به كار شماست، شما كه مقالرو چاپ كردی نظراتم بزار
ایا ما باید زیر فساد اداری له بشیم? ایا معاون و سرپرست موقت دانشگاه که بخاطر پست بهتر بدون مشورت با اعصا هیعت علمی کارمندان و مهمتر از همه دانشجویان دست به این اقدام زدن تعریفی از حق الناس ندارن?
واقعا ما در کشوری زندگی می کنیم همه تصمیمات یک شبه است. ایا از وزارتخانه ای که بانی اموزش و پرورش جوانان کشور است نباید انتظار داشت که حداقل در برنامه ریزی برای جوانان که اینده ساز مملکت هستند دقت لازم را مبذول دارند و از تصمیمات خلق الساعه دوری کنند
بنده فارغ التحصیل ام.بی.ای دانشگاه علوم اقتصادی هستم. سال 90 بود که همه اقدامات لازم برای ادغام داشکده علوم اقتصادی با دانشگاه علامه طباطبایی انجام شده بود. حتی چندین جلسه از سوی مسئولین علامه با دانشجویان علوم اقتصادی چه در دانشگاه چه در خوابگاه انجام شد. تقریبا همه چیز نهایی شده بود که رئیس دانشکده وقت به علت اینکه قدرتش از ریاست به مرتبه پایین تر تضعیف نشه و با لابی هایی که در دولت وقت داشت توانست دانشکده علوم اقتصادی را از یک دانشکده به یک دانشگاه ارتقا دهد. آن هم در یک اقدامی یک شبه. طوری که همه دانشجویان انگشت به دهان مانده بودند. حالا هم احتمالا با زد و بند هایی که ریاست دانشگاه انجام داده با داشگاه خوارزمی به این توافق رسیدند.
از سال 89 تا 93 به هیچ وجه بحث ادغام دانشکده با خوارزمی وجود نداشت. و جدی ترین بحث مربوط به ادغام با دانشگاه تهران و علامه بوده است.
بنده فارغ التحصیل ام.بی.ای دانشگاه علوم اقتصادی هستم. سال 90 بود که همه اقدامات لازم برای ادغام داشکده علوم اقتصادی با دانشگاه علامه طباطبایی انجام شده بود. حتی چندین جلسه از سوی مسئولین علامه با دانشجویان علوم اقتصادی چه در دانشگاه چه در خوابگاه انجام شد. تقریبا همه چیز نهایی شده بود که رئیس دانشکده وقت به علت اینکه قدرتش از ریاست به مرتبه پایین تر تضعیف نشه و با لابی هایی که در دولت وقت داشت توانست دانشکده علوم اقتصادی را از یک دانشکده به یک دانشگاه ارتقا دهد. آن هم در یک اقدامی یک شبه. طوری که همه دانشجویان انگشت به دهان مانده بودند. حالا هم احتمالا با زد و بند هایی که ریاست دانشگاه انجام داده با داشگاه خوارزمی به این توافق رسیدند.
از سال 89 تا 93 به هیچ وجه بحث ادغام دانشکده با خوارزمی وجود نداشت. و جدی ترین بحث مربوط به ادغام با دانشگاه تهران و علامه بوده است.
درود بر شرفت
درود بر شرفت
سایت محترم تابناک
با سلام من یکبار از طرف جمعی از دانشجویان مرتبط مطلب را برای شما فرستادم اما متاسفانه در سایت شما انعکاس پیدا نکرد.مجددا این مطلب را بشرح ذیل می فرستم .امیدوارم انرا انعکاس دهید تا نگرانی دو هزار دانشجو و خانواده هایشان مرتفع شود.






با سلام

فعالیتهای دانشگاه علوم اقتصادی پس ازتعطیلات نوروزی تا کنون متوقف مانده است. آن هم بخاطر آنست که درست در روزهای پایانی سال در اقدامی عجیب ودر حالیکه دانشجویان در دانشگاه حضور نداشتند، تابلوهای دانشگاه و دانشکده های آنرا تعویض و بجای آن تابلوهای دانشگاه خوارزمی را نصب نمودند.این عملکرد برای دانشجویان بسیار غیر منتظره و آنانرا به نرفتن به کلاسهای درس ترغیب نمود.تا کنون هیچ پاسخی از سوی مسئولین دانشگاه دریافت نشده و مسئولان وزارت علوم هم بدان بی توجهی نشان داده اند.این در حالیست که امسال از سوی مقام معظم رهبری سال همزبانی و همدلی دولت وملت نامیده شده است.براستی این رخداد چگونه می تواند پنهان کاری و توجیه این عملکرد رادراین سال همدلی در بر داشته باشد.دانشجویانی در انتخاب رشته خود دانشگاه علوم اقتصادی را بعنوان یک دانشگاه تخصصی در حوزه های علوم اقتصادی و مدیریت برگزیدند و اکنون باید در دانشگاه دیگری که از لحاظ علمی دراین حوزه ها در مراتب پایینتری قرار دارد، مجبور به ادامه تحصیل باشند و بنوعی این حرکت بر آنها تحمیل شود.اگر این کار توجیه داشت نباید دور از چشم دانشجویان بدان مبادرت می شد و باید با طرح موضوع و شفافیت تمام اقدام می گردید.آیا این کار در نوع خود یک بدعت و بد عهدی نیست.آنهم برای خانواده هایی که با مشقت فراوان فرزندان درسخوان خود را رهسپار دانشگاه دولتی نموده و اکنون در نیمسال دوم تحصیلی جگر گوشه های خود را بلا تکلیف می دانند.خواهشمند است به این موضوع با مسئولیت رسانه ای خود برخورد فرمایید تا با انعکاس آن ،مسئولان امر،نگرانیهای جامعه را مرتفع نمایند



با احترام

برخی از خانواده های دانشجویان
ای کاش مشکل این دانشجویان حل شود وادغام لغو گردد...
ای کاش مشکل این دانشجویان حل شود وادغام لغو گردد...
واقعا متاسفم واسه وزارت عالوم
نه..بهتر بگم براي سيستم اموزشي كشور متاسفم
از اول ابتدايي مشكل داره تا....
همه چيز رو از كشورهاي مختلف ميگيرن به علم كه ميرسه از خودشون توليد ميكنن راهكار هارو
حرف دروغيه كه 10ساله شده مصوبه ادغام
من فارغ التحصيل سال 89 هستم ..وقتي دانشكده تبديل شد به دانشگاه به عنوان اولين دانشگاه اقتصادي ايران سرو صدا كرد و حرفي از ادغام نبود
لطفا پايه هاي علم رو خرابتر از ايني كه هست نكنيد
باهوش ترين انسانها تو ايران هستن اما به دليل نادوني يه عده از روي غرض يا ...ايران رو به سمت بدتراز جهان سوم ميكشونن
خواهشا يه كوچولو از خدا بترسيد..
هنوز جوانی و دانشجویی و البته داغ... برای گذاشتن در کنار کوزه هیچ کدام فرقی ندارد.
چند سال قبل دانشگاه علوم پزشکی ایران با تهران در طی یک شب ادغام شد! یعنی دانشجویان دانشگاه ایران یه روز صبح که رفتن دانشگاه دیدن سردر دانشگاه عوض شده و نوشته دانشگاه تهران! دانشجویانی که روز قبل دفاع کرده بودند مدرک ایرانو گرفتن و دانشجویانی که اون روز دفاع کردن مدرک تهران گرفتن!!! کلی اعتراض شد ولی به جایی نرسید. 2 سال بعد وزیر که عوض شد این دانشگاه رو در عرض چند ساعت دوباره احیا کرد!!! یعنی دوباره جدا شدن! ولی خب صدماتی به پیکر دانشگاه ایران وارد شده بود مثلا دانشگاه تهران بسیاری از ساختمان های ایران رو فروخته بود و پولشو به جیب خودش زده بود و ...
تو این چند سال خیلی از دانشگاه ها با هم ادغام شدن مثلا دانشگاه صنعت برق و آب شهید عباسپور در دانشگاه بهشتی ادغام شد.
حالا از این مسائل بگذریم دوست عزیز بگذار 2 سال از فارغ التحصیلیت بگذره وقتی مدرکتو قاب کردی زدی رو دیوار اتاق خوابت و هیچ جا بهت کاری ندادن تازه می فهمی که هیچ فرقی بین خوارزمی و علوم اقتصادی و شریف و تهران نیست! امیدوارم ناراحت نشده باشی ولی حقیقت تلخه. این دوره زمونه هرکی رفت سمت رشته های پزشکی سود کرد و هرکی رفت سمت سایر رشته ها سرش کلاه رفت. از همه بیشتر اونایی که کارشناسی فنی خوندن ارشد رفتن سراغ رشته های جدیدی مثل MBA سرشون کلاه رفتست...
کاش وزارت علوم و مخصوصاً آقای حسینی کمی به نگرانی های این دانشجویان و خانواده هایشان فکر می کرد، دانشجویانی که این روزها به خاطر تصمیم نسنجیده وزارت علوم روزهای دشواری رو سپری می کنند و تنها خواسته شان احترام به حقوق دانشجویی و شهروندی شونه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان