بازدید 69907
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

انتقاد جدید هاشمی از عملکرد احمدی نژاد/ ورزشگاه حافظیه حرام، کاخ سعدآباد حلال/ علت عدم مجوز حضور زنان در ورزشگاه از زبان مطهری/ چه جریانی پشت ائتلاف «۱۰+۲۰» قرار دارد؟ / علت حجاب وزیر خارجه استرالیا از زبان خودش

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «معاون گیلانی ضرغامی به نوبخت می‌پیوندد»، «چه جریانی پشت ائتلاف «۱۰+۲۰» قرار دارد؟»، «موج جدید خاطره گویی علیه هاشمی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 19 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جنجالی‌ترین خاطرات هاشمی رفسنجانی


۱ـ هاشمی رفسنجانی هفته گذشته در مراسم اختتامیه «همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی، خانم خدیجه ثقفی» خاطره‌ای را از همسر امام (ره) نقل کرد که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ این انتخابات را از مصادیق آینده‌نگری همسر امام خواند و با اشاره به ملاقات خویش با ایشان گفت: «واقعاً یک موی بدنم راضی نبود که وارد انتخابات شوم و همه می‌دانستند نمی‌آیم. یکبار همسر امام مرا خواستند و گفتند که امام این انقلاب را به دست شما داد و شما می‌خواهید به دست چه کسانی بدهید و اصلاً می‌دانید این‌ها کی هستند. پس از اظهارات همسر امام تکان خوردم و قبول کردم. پس از آن بود که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردم‌».

۲ـ شورایی شدن رهبری از دیگر اظهارات هاشمی رفسنجانی بود که جنجال زیادی بر سر آن به راه افتاد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۹ اسفند ۹۳ در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفت: «در اولین جلسه‌ای که بعد از رحلت امام (ره) برای تعیین جانشینی ایشان داشتیم، اولین بحث ما این بود که شورا باشد یا فرد. ما که جزو هیأت رئیسه خبرگان بودیم و باید برنامه‌ها را تنظیم می‌کردیم، نظر ما این بود که شورایی باشد و شورای سه‌نفره را در نظر گرفتیم که آیت‌الله‌ خامنه‌ای، ‌ آیت‌الله‌ مشکینی و‌ آیت‌الله‌ موسوی ‌اردبیلی بودند‌».

۳ـ هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با فصلنامه ارتباطات که در آن به خاطره‌گویی درباره رابطه با آمریکا پرداخته بود نیز واکنش‌هایی به دنبال داشت. وی گفته بود در سال‌های آخر حیات امام (ره) نامه‌ای به ایشان نوشته و گفته: «اینکه با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست. اگر شما ما را از این گردنه عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود. آمریکا قدرت بر‌تر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آن‌ها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آن‌ها شویم. مذاکره می‌کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند یا ما مواضع آن‌ها را پذیرفتیم، تمام است‌».

۴ـ هاشمی در مصاحبه‌ای که بعد‌ها به کتاب تبدیل می‌شود، گفته بود: «موافق نبودیم که در مجامع عمومی مرگ کسی را شعار دهیم؛ مثلاً در اجتماعات ما «مرگ بر بنی‌صدر» شعار داغ مردم بود که در نماز جمعه خواهش کردم که نگویند. «مرگ بر بازرگان» بود که خواهش کردم، نگویند. «مرگ بر شوروی» بود که گفتم الان با شوروی مشکل آن‌چنانی نداریم. درباره آمریکا هم گفته بودم‌».

سه فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ایران در فهرست وزرای جدید افغانستان


از شانزده وزیر دولت افغانستان که موفق شدند روز شنبه از مجلس این کشور رأی اعتماد بگیرند، سه وزیر فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ایران هستند.

عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و فن‌آوری معلوماتی متولد سال ۱۳۵۵ ولایت کابل است. او از شش سالگی به همراه خانواده‌اش به ایران مهاجرت کرد و در سال ۱۳۷۳ با اتمام دروه مدرسه به دانشگاه دولتی اصفهان راه یافت و از این دانشگاه مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را گرفت. آقای وحیدی بعد از آن در دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد ایران به عنوان استاد کار کرده است و سال ۱۳۸۱ دوباره به افغانستان برگشت و به عنوان استاد در دانشگاه کابل استخدام شد.

محمود بلیغ وزیر فوائد عامه متولد سال ۱۳۵۰ در ولایت دایکندی است. او مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی/ ماستری خود را در رشته ژئوتکنیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گرفته است. رساله‌ای او درباره «طراحی و تحلیل پایداری تونل‌ها با استفاده از داده‌های ابزار دقیق» بوده است. او بعد از پایان تحصیل در طراحی و ساخت تونل در آزاد راه تهران ـ شمال و در بخش انجینری ژئوتکنیک در یکی از شرکت‌های ایرانی کار کرده است. او در سال ۱۳۸۱ به افغانستان بازگشت و در سال ۱۳۸۲ به عنوان استاد پلی‌تخنیک کابل استخدام شد.

علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب متولد سال ۱۹۷۲ در ولایت هرات است. او مدرسه را در کشور ایران خوانده ‌و در سال ۲۰۰۰ وارد دانشکده مهندسی هرات شده است. در سال ۲۰۰۷ نیز مدرک کار‌شناسی ارشد خود را از دانشگاه فردوسی در مشهد ایران در رشته مهندسی هیدرولیک دریافت کرده است.

معاون گیلانی ضرغامی به نوبخت می‌پیوندد


معاون سابق اداری مالی سازمان صدا و سیما، معاون اداری مالی سازمان جدیدالتأسیس مدیریت و برنامه ریزی کشور خواهد شد. به نوشته پارس‌نیوز حسن تقدس‌نژاد که در دوران ده ساله ریاست عزت الله ضرغامی بر صدا و سیما، معاونت مالی و اداری این سازمان را به عهده داشت (از اول تیر ۸۳ تا ۱۰ آذر ۹۳) چندی بعد از حضور سرافراز، با دستور ریاست جدید رسانه ملی در دهم آذر، از این سازمان خارج شد. تقدس‌نژاد پیش از ورود به صدا و سیما، سال‌ها معاون اداریـ مالی سازمان تربیت بدنی بود. وی در دوران مدیریت حسین شاه حسینی، احمد درگاهی، حسن غفوری فرد، مصطفی هاشمی طبا، محسن مهرعلیزاده در این سازمان امور مالی و اداری را مدیریت می‌کرد. در عین حال که تقدس‌نژاد کارمند سازمان تربیت بدنی بوده از تیرماه ۱۳۸۲ بازنشسته گردیده است. لازم به ذکر است محمدباقر نوبخت و حسن تقدس‌نژاد فومنی در تمام ‌سال‌های گذشته، روابط نزدیکی مخصوصا در سطح استان گیلان داشته‌اند.

کشته و زخمی شدن هشتاد افغانستانی در جاده‌های ایران در یک روز


یک روز پس از آنکه یکی از فرماندهان پلیس راه از کشته شدن دست‌کم ۹ تن از اتباع غیرمجاز افغان طی تصادفی در جاده رستم آباد ـ بم خبر داد، مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، اعلام کرد که بر اثر چهار تصادف در جاده سراوان و جاده‌های داراب ـ بندرعباس، لار به جهرم، و میناب به بندرعباس تنها طی ۲۴ ساعت دستکم ۲۴ تن از اتباع غیرمجاز افغانستانی کشته و ۴۲ تن از آن‌ها مجروح شده‌اند. به این ترتیب از بامداد تا شامگاه شنبه طی ۲۴ ساعت دستکم ۳۳ تن از اتباع غیرمجاز افغانستانی در پنج تصادف رانندگی کشته و ۴۷ تن از آن‌ها نیز مجروح شده‌اند.

لغو تحریم‌ها فورا ۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد ایران تزریق می‌کند


دولت آمریکا به مقام‌های کنگره اطلاع داده است که لغو تحریم‌ها می‌تواند فورا ۵۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده را در اختیار ایران قرار دهد. به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، مقام‌های رسمی تأکید کردند که اگر مذاکره کنندگان در دستیابی به یک توافق نهایی هسته‌ای با ایران تا تابستان موفق شوند، ایران پس از امضای توافقنامه بیش از ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده خود را به دست خواهد آورد. در شرایط کنونی بیش از ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران در حساب‌های خارجی بلوکه شده است که علت اصلی این مسأله، تحریم‌های اعمال شده علیه برنامه هسته‌ای تهران بوده است. البته هنوز باید در خصوص جزئیات این مساله مذاکره شود ولی مسأله‌ای که قطعی به نظر می‌رسد، افزایش منابع مالی و نقدینگی است که پس از امضای توافقنامه در اختیار ایران قرار می‌گیرد.

اصلاح طلبانی که برای مجلس دهم نمی‌آیند

ابراهیم اصغرزاده در‌باره نحوه شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده گفته: رکن اصلی استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان راه یافتن نمایندگان معتدل و آزادیخواهی به دو مجلس شورا و خبرگان است که درک صحیحی از منافع ملی کشور و تحولات بین‌المللی داشته باشند. در شرایط حساسی که ایران می‌خواهد از انزوا و تحریم خارج شود لزوما مجلس مقتدر مجلس یکدست نیست بلکه مجلسی است که تمامی طبقات و اقشار جامعه را نمایندگی کند و مظهر آشتی و وحدت ملی بحساب آید و برنامه‌های اصلاحی دولت را تقویت کند. تصور من این است که رفاقت جریان اصلاحات با دولت منطقا بیشتر به پیشبرد برنامه‌های دولت کمک می‌کند تا دوستی نیم بند اصولگرایان با دولت.

ورزشگاه حافظیه حرام، کاخ سعدآباد حلال


خبرگزاری دولتی ایرنا با درج این خبر که حدود ۶۰ نفر از مدیران دولت سابق با حضور در محل هیات سوارکاری استان فارس واقع در مجموعه ورزشی حافظیه شیراز تشکیل جلسه داده‌اند، به نقل از یک مقام آگاه نوشته برگزاری این جلسه که می‌تواند جنبه هماهنگی انتخاباتی داشته باشد در یک مکان دولتی خلاف قانون است و موضوع از طریق اداره کل ورزش و جوانان فارس در حال پیگیری است. این در حالی است که روز شنبه اعضای حزب کارگزاران در دیداری انتخاباتی در کاخ سعدآباد به دیدن جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور رفتند.

براداران معاون اول خریدار پرسپولیس نیستند


خبرگزاری مهر در بخشی از گزارشی در‌باره خریداران احتمالی دو یاشگاه پایتخت نوشته: این روز‌ها شایعه ورود یک جریان دیگر به چنین رقابت مهمی نیز مطرح است؛ آنهم ورود برادران جهانگیری در بحث خرید سهام باشگاه پرسپولیس، یکی به عنوان عضو هیات مدیره و دیگر به عنوان حامی مالی. در این بین امیر عابدینی در مصاحبه‌ای اعلام کرد حضور ابراهیم جهانگیری در هیات مدیره پرسپولیس به سود این باشگاه بوده زیرا فردی موجه و کاربلد است اما خودش بحث ورودش به هیات مدیره این باشگاه را رد کرد. همچنین روابط عمومی گروه مالی گردشگری اعلام کرد مهدی جهانگیری هیچ انگیزه‌ یا برنامه‌ای برای حضور در باشگاه پرسپولیس را ندارد.

چه جریانی پشت ائتلاف «۱۰+۲۰» قرار دارد؟


با پای گذاشتن به سال انتخاباتی ۹۴، تحرکات انتخاباتی تشکل‌ها و احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است و هر روز مدل‌هایی از وحدت و ائتلاف از درون جریانات سیاسی سر بر می‌آورد. در جدید‌ترین اخبار عنوان می‌شود طیفی از اصولگرایان مدل ائتلافی «۱۰+۲۰» را به عنوان راهبرد انتخاباتی در انتخابات مجلس دهم مطرح کرده‌اند. قائم مقام جمعیت رهپویان منتسب کردن طرح ائتلافی «۲۰+۱۰» به تشکل متبوعش را رد کرده و معتقد است باید روند انسجام و وحدت بین اصولگرایان دنبال شود و اصولگرایان در ‌‌نهایت از درون آن به یک مدل نهایی برسند.

پدر رضا ضراب در دولت قبل چه می‌کرد؟


مدیر عامل این کارخانه حسین ضراب و رئیس هیأت مدیره کارخانه نیز رضا ضراب است. آگهی تاسیس کارخانه کلا به نام خانواده ضراب است. خانواده رضا ضراب یک خانواده کاملا مذهبی هستند و کل اعضای خانواده پیرامون شغل تجارت کم و بیش فعالیت داشته‌اند که از جمله فعالیت‌های‌ پدر رضا ضراب می‌توان به تاسیس و اداره شرکت بین‌المللی واردات و صادرات، تاسیس و فعالیت کشتیرانی (در استانبول ترکیه)، کارخانه فولادسازی (در تیکمه داش آذربایجان شرقی)، صرافی (در دوبی) و … اشاره کرد که همین امر باعث می‌شود از رضا ضراب هم یک تاجر ساخته شود. در سال ۱۳۸۶ طرح توجیهی ساخت کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش در سفر استانی هیئت دولت مستقیما از طرف خود ضراب در جلسه تقدیر رئیس‌جمهور از کار آفرینان تبریزی به وی داده شد و در پایان جلسه دستور موافقت احمدی‌نژاد صادر شد. سرانجام در مدت کوتاهی کلنگ افتتاح کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش با حضور مقامات کشوری و استانی به زمین زده شد. رضا ضراب تاجر ایرانی‌الاصل مقیم ترکیه است که در جریان افشای فساد گسترده مالی دولت ترکیه بازداشت و پس از مدتی آزاد شد. او همسر ابرو گوندش خواننده مشهور ترک است.

چهارسال از خانه‌نشینی احمدی‌نژاد گذشت


آن فرد که مقابل نظر رهبری؛ آن فرد که در مخالفت به نظر ولی فقیه؛ خانه نشینی می‌کرد؛ رفته است. ۴ سال از خانه نشینی ۱۱ روزهٔ محمود احمدی‌نژاد که نورچشمی خیلی‌ها بود گذشت.

رفع پلمب بی‌سر و صدای پدیده شاندیز


در حالی که اخبار نگران کننده‌ای از سوی منابع رسمی درباره پدیده شاندیز در طول سال ۹۳ منتشر شده بود و بسیار از دفا‌تر این شرکت پلمب شده بود، برخی از دفا‌تر این مجموعه به صورت چراغ خاموش بازگشایی شده است. روابط عمومی این شرکت از بازگشایی دو دفتر خدمات سهامداری پدیده خبر داده‌است. بنا بر این اطلاعیه، دو دفتر از دفا‌تر خدمات سهامداری پدیده در سبزوار و تربت حیدریه به منظور ارائه خدمات سهامداری به سهامداران بازگشایی شده‌است. مشخص نیست سرنوشت اتهامات مطرح شده و برخوردهای نهادهای قضایی با این مجموعه به کجا ختم شده است.

ائتلاف اصولگرایان چند درصد پیشرفت داشته است؟


محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، درباره انتشار سند منشور جامع وحدت اصولگرایی اظهار داشت: ما در این جلسات بیش از ۸۰ درصد درباره ائتلاف اصولگرایان پیش‌روی داشته‌ایم، گفت: اصولگرایان باید یکصدا و با یک لیست در انتخابات ورود کنند. وی در خصوص دیدار حزب موتلفه با ناطق‌نوری نیز گفت: ما هرچند وقت یک بار با آقای ناطق ملاقات داریم و این دیدار‌ها الزاماً محدود به انتخابات نیست.

موج جدید خاطره گویی علیه هاشمی


محمدحسن قدیری ابیانه معاون دفتر هاشمی ‌رفسنجانی در دولت دوم کارگزاران و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در سایت شخصی خود خاطره‌ای از مرحوم سیداحمد خمینی منتشر کرد که در ادامه‌ می‌آید: در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ معاون دفتر رئیس‌جمهور در امور ارتباطات و تبلیغات دولت بودم و در همه برنامه‌ها، سفر‌ها و دیدار‌ها، آیت الله هاشمی رفسنجانی را همراهی می‌کردم، در مراسم افتتاح سد ۱۵ خرداد قم مرحوم حاج احمد آقا خمینی فرزند رشید امام خمینی (ره) هم شرکت کردند. در نوفل لوشاتو در فرانسه حضوری او را دیده بودم و چند بار هم در جماران به دیدار ایشان رفته بودم. با دیدن او در مراسم افتتاحیه به وی پیوستم؛ دو سه نفری کنار او بودند و او داشت از بیماری خود می‌گفت؛ ایشان گفت: حالم مساعد نیست می‌دانم مشکلی دارم ولی آزمایشات چیزی نشان نداده است، بحث رفت روی مسائل سیاسی که حاج احمدآقا با اشاره به سیاست‌ها و عملکرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: «من تعجب می‌کنم چرا کسی جلو او نمی‌ایستد، اعتراض نمی‌کند و این سیاست‌ها را متوقف نمی‌کند‌».. معلوم بود که حسابی از عملکرد و سیاست‌های وی ناراضی بود. البته فرصت نشد از او در این رابطه بپرسم. آخرین باری که او را دیدم روی تخت بیمارستان بود در حالی که دچار مرگ مغزی شده بود ولی قلبش هنوز می‌تپید، خدا رحمتش کند. حاج احمد آقا مکرراً بر حمایت از ولی فقیه و شخص آیت‌الله خامنه‌ای تأکید داشت و اطاعت از ایشان را شاخصه پیروی از امام خمینی (ره) عنوان می‌کرد.

همچنین منوچهر محمدی در خاطره‌ای دیگر با بیان اینکه مجلس خبرگان آقای منتظری را به عنوان قائم مقام رهبری معرفی کرد، گفت: امام (ره) از طریق محمد گیلانی به مجلس خبرگان پیغام می‌دهند که این کار را نکنید ولی آقای هاشمی تمکین نمی‌کند و موضوع را مطرح می‌کند و مجلس خبرگان هم به جانشینی منتظری به عنوان جانشین رهبری رأی موافق می‌دهد و سرانجام منتظری قائم مقام رهبری می‌شود. محمدی اظهار داشت: امام (ره) علیرغم مخالفت، قائم مقامی منتظری را می‌پذیرد و اختیارات وسیعی به وی می‌دهد تا زمانی که ماجرای سید مهدی هاشمی و خانه تیمی و جنایت‌هایی که قبل و بعد از انقلاب کرده بود برای وزارت اطلاعات برملا می‌شود.

علت حجاب وزیر خارجه استرالیا از زبان خودش


سیدنی مورنینگ هرالد پیرامون انتقاد‌ها نسبت به پوشش و حجابش در تهران را بی‌جا خواند و گفت: این نخستین سفرم به تهران پس از ۱۲ سال بود و نمی‌خواهم اخرین بار باشد. بنابراین اگز کسی از من بپرسد که حاضری برای دیدار با روحانی روسری پوشی می‌گویم بله و خواهم پوشید، چراکه می‌خواهم به این کشور بازگردم.

کدام وزارت خانه یارانه نقدی مردم را می‌پردازد؟


منصور معظمی معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت گفت: پرداخت حجم عظیم یارانه‌ها امان صنعت نفت را بریده است لذا باید راهکاری اتخاذ شود، همانطور که بار‌ها عنوان شده صنعت نفت هم اکنون ماهانه سه هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند که پرداخت این حجم از یارانه سبب شده همه پروژه‌های این صنعت روی زمین بماند.

انتقاد جدید هاشمی از عملکرد احمدی‌نژاد


هاشمی رفسنجانی در بخشی از گفتگوی خود در شماره بهار ۱۳۹۴ فصلنامه مطالعات بین‌الملل منتشر شده در خصوص سیاست‌های جمهوری اسلامی در کمک به انزئای رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در چند سال قبل در افکار عمومی غربی‌ها که پشتیبان اصلی آن‌ها هستند، سقوط کرده بود. به خاطر ظلم‌هایی که کرده بود و به خاطر مانورهایی که فلسطینی‌های عاقل‌تر داده بودند، سقوط کرده بود. این قضیه هلوکاستی که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، این را به نفع اسرائیل تغییر داد. قضیه‌ای هست که در اروپا بسیار روی آن حساس هستند و یک مسئله محوری برای اروپایی‌ها و به طور کلی غربی‌ها شده است. یعنی وقتی که انسان یک قطعه تاریخی به آن مهمی را منکر می‌شود و همه می‌دانند که بوده و خانواده‌هایی که در آنجا قربانی داده بودند، همه هستند و به علاوه قساوت هیتلر، این یک نوع دفاع از هیتلر و نازی‌های آلمان بود که اصلاً این‌ها چنین جرمی را مرتکب نشدند. این مسئله خیلی به مسئله فلسطین صدمه زد. آن‌ها هم یک مقدار پایشان را جلو گذاشتند و گفتند که ایران می‌خواهد‌‌ همان کار‌ها را انجام بدهد و در حال فراهم کردن زمینه کار خودش می‌باشد. واقعاً این اشتباه بود.

علت عدم مجوز حضور زنان در ورزشگاه از زبان مطهری

علی مطهری درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: باید برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها،‌ ضوابط شرعی رعایت شود؛ مثلا اگر حضور خانم‌ها برای بازی خاصی اشکالی نداشته باشد، لازم است تمهیداتی همچون جداکردن راه ورود و خروج خانم‌ها از آقایان یا جداکردن جایگاه آن‌ها در ورزشگاه از آقایان و نظیر این قبیل موارد در نظر گرفته شود. نماینده مردم تهران، ری، ‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص این موضوع بیشتر مسائل شرعی مطرح است و باید برای تدوین هر آیین‌نامه‌ای در این باره، نظر مراجع تقلید جلب شود زیرا احتمال دارد آن‌ها با این کار مخالفت کنند. وی در پاسخ به این سوال که پیش از این زنان اجازه حضور در مسابقات والیبال را داشتند و دردسری تولید نمی‌شد، توضیح داد: حضور زنان در ورزشگاه‌ها از نظر امنیتی دردسرساز نیست و صرفا بحث شرعی مطرح است.

ماجرای گریه آیت‌الله حکیم و آیت الله شاهرودی در سال ۶۵


صادق حسینی روزنامه‌نگار فیلم زیر را در صفحه فیس‌بوک خود همخوان کرده و در شرح آن نوشته است: تصاویر فوق العاده از شهید حکیم و آقای شاهرودی که مثل ابر بهاری در فراق وطن گریه می‌کنند و آقای هاشمی رفسنجانی فرمانده جنگ آن‌ها را نظاره می‌کند. تصاویر، مربوط به کنفرانس کمک به مردم عراق است که سال ۶۵ در تهران برگزار شد.

تعداد بازدید : 25
دانلود


وعده کیهان برای افشاگری درباره جریان «کوروش زنده کن»

روزنامه کیهان نوشت: همسو با جریان‌هایی که تلاش می‌کنند تاریخ شاهنشاهی را در ایران زنده نگه دارند رژیم اسرائیل هم از تمبر کورش رونمایی کرد. این رژیم کودک‌کش از سر ناچاری تلاش می‌کند با استفاده از تاریخ دو هزار و ۵۰۰ سال پیش برای خود مشروعیت دست و پا کند.

کیهان در ادامه نوشته است: این جریان پس از روی کار آمدن رضاخان قلدر توسط افرادی همچون احمد کسروی شدت گرفت تا آنجا که در دهه پنجاه مبدا تاریخ رسمی ایران از تاریخ هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی تغییر کرد. هر چند این جریان بعد از انقلاب به گوشه‌ای خزید ‌طی چند سال گذشته با سهل‌انگاری و حتی حمایت برخی ‌دولتمردان، در سایه عناوینی همچون «اسلام ایرانی» جریان مذکور هم از عزلت بیرون آمد و به مدد رسانه‌های فراگیر مجازی ظهور و بروز یافت. در این باره ناگفتنی‌های زیادی وجود دارد که کیهان در فرصت مقتضی بدان خواهد پرداخت.

مصرف ارز دولتی واردات شکر برای برج سازی در تهران!


سرهنگ داو‌د اصغری فرمانده سپاه ورامین در گفت‌و‌گو با راه دانا در خصوص جزئیات دستگیری سه تن از مفسدان بزرگ اقتصادی در هفته‌های گذشته توسط اطلاعات سپاه اظهار داشت: آنچه در این رابطه به ما مربوط می‌شود این است که یکی از این افراد به نام (ح-الف) در شهر ورامین سکونت داشته است. وی در ادامه افزود: فرد دستگیر شده در زمینه واردات شکر فعالیت داشته و مقادیر زیادی از این محصول را انبار کرده و دست به احتکار زده بود. همین اقدام وی موجب شد تا کارخانه‌ای با بیش از ۲۰۰ نیروی کار، تعطیل شده و کارگران این کارخانه که در زمینه تولید شکر فعالیت داشتند، از کار بیکار شوند. سرهنگ داود اصغری تاکید کرد: یکی دیگر از جرم‌های مهم (ح-الف) این است که ارز دولتی را به بهانه واردات شکر دریافت کرده اما این ارز دریافتی را برای برج سازی در تهران هزینه کرده است.

ارتباط بزرگ‌ترین حامی مالی کلینتون با تهران


بر اساس ادعای یک هفته نامه، «ویکتور پینچوک» یکی از سرمایه‌داران انرژی در اوکراین ـ که از ده سال گذشته تاکنون با خانواده کلینتون در ارتباط است و بزرگ‌ترین حامی مالی وی نیز به شمار می‌رود ـ با تهران روابط اقتصادی دارد و ممکن است تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده باشد. پینچوک، که چهارمین مرد ثروتمند اوکراین است، مالک کمپانی اینترپایپ است که لوله‌های مورد استفاده در بخش نفت و گاز و ریل را تولید می‌کند. نیوزویک اعلام کرد که مدارکی‌ دارد که نشان می‌دهد چندین محموله تجاری از طریق کشتی میان اوکراین و ایران در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ منتقل شده است و طی آن لوازم مورد استفاده در بخش‌های نفت و گاز به تهران منتقل شده است. بر اساس این ادعا، یکی از این محموله‌ها به ارزش ۱.‌۸ میلیون دلار در ماه می ‌سال ۲۰۱۲ شامل فولادهای گرم برای استفاده در لوله بوده است که به شهری در نزدیکی دریای خزر منتقل شده است. هر سه بخش نفت و گاز و ریل در ایران از سوی آمریکا تحریم شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل