بازدید 10532

نطق نمایندگان در جلسه علنی امروز + صوت

در هر جلسه رسمى به‌جز جلسات بررسى لوایح برنامه توسعه، بودجه سالانه و استیضاح یا رأى اعتماد به وزیران، تا پنج ‏نفر از نمایندگان مى‏توانند به نوبت و طبق فهرستى که از قبل به قید قرعه توسط هیأت رئیسه تنظیم شده است، حداکثر به مدت هفت‌‌‌دقیقه نطق نمایند.
کد خبر: ۴۹۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 19 April 2015
دلایل مجلس برای الزام وزرا برای حضور در مجلسدر هر جلسه رسمى به‌جز جلسات بررسى لوایح برنامه توسعه، بودجه سالانه و استیضاح یا رأى اعتماد به وزیران، تا پنج ‏نفر از نمایندگان مى‏توانند به نوبت و طبق فهرستى که از قبل به قید قرعه توسط هیأت رئیسه تنظیم شده است، حداکثر به مدت هفت‌‌‌دقیقه نطق نمایند.

به گزارش «تابناک»، در صحن علنی مجلس امروز پنج نفر از نمایندگان مجلس نطق خود را ارائه دادند، نادر قاضی پور، موسی احمدی، حمید رضا مشهدی عباسی، محمد علیپور و شهلا میر گلوت ناطقان امروز مجلس بودند.

در زیر خلاصه ای مطالب گفته شده این نمایندگان همراه با صوت را خواهید دید.

حقوق یک مدیر 100 برابر حداقل حقوق است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تبریک روز ارتش به نیروهای زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارتش، خطاب به روحانی عنوان کرد: اعتبارات ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی را اختصاص دهید تا مطالبات بازنشستگان و کادر خود را پرداخت کنند همچنین به نیروهای نوار مرزی توجه خاص کنید.

وی در ادامه خطاب به هیأت دولت تأکید کرد: از مردم مظلوم و فقیر یمن در مقابل رژیم سعودی متجاوز و همجنس باز حمایت جدی به عمل آورید و برای ارسال هر نوع کمکی به مردم یمن دریغ نکنید؛ مجلس هم در کنار شماست.

قاضی پور در ادامه در رابطه با وضعیت دریاچه ارومیه خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: دریاچه ارومیه هنوز کاملا نمرده و در CCUاست و تمام عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه صرفا هزینه تراشی است؛ امروز طراز دریاچه ارومیه مثل سال گذشته است و تنها 1 سانتی متر افزایش یافته نه 50 سانتی متر لذا گزارش اشتباه ندهید و بدانید بعد از خداوند متعال حیات و ممات ما و پرندگان مهاجر وابسته به دریاچه ارومیه است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم در ادامه خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه هر چه سریع تر ابلاغ شود همچنین در خصوص والیبال ارومیه باید بگویم اتفاق ناگوار 27 اسفند 93 منجر به کتک خوردن جوانان ارومیه در تهران شد که بر همین اساس از وزیر کشور سوال کردم، تشریف نیاوردند و سوال به صحن علنی مجلس رفت.

تا آخرین لحظه عمرم قضییه والیبال را پیگیری خواهم کرد

وی اضافه کرد: از وزیر ورزش در این زمینه سوال کردیم که قرار شد هیأتی واقعه ننگین آخرین چهارشنبه 93 به طور جدی تحقیق و تفحص کرده و علت و معلول با هم بررسی شود؛ کاش به جای جوانان 22 بهمنی، حقیر را مورد ضرب و شتم قرار می دادند لذا تا آخرین لحظه عمر پیگیری خواهم کرد تا فدراسیون والیبال مورد توبیخ قرار گیرد چرا که ظلمی که فدراسیون والیبال به خاطر تیم تهران نسبت به تیم های تبریز و ارومیه کرده است قابل گذشت نیست و از آنجایی که آذربایجان وطن دوست مطیع قانون است، از طریق قانون احقاق حق خواهیم کرد.

قاضی پور در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: چرا قانون استخدامی پیش دبستانی ها را اجرا نکردید که در همین رابطه کارت زرد هم دریافت کردید لذا از دولت می خواهیم لایحه بیاورد تا حقوق پایه این معلمان افزوده شود و سپس رتبه بندی از اول سال 92 انجام گیرد تا بازنشستگان را نیز شامل شود همچنین کارت بیمه طلایی فرهنگیان تغییر ماهیت به آهن زنگ زده داده است که نیاز به رسیدگی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: قانون می گوید حقوق حداکثری نباید بیش از 7 برابر حداقل باشد؛ آیا وزرای حضرتعالی 7 برابر حداقل می گیرند یا بیش از 30 برابر، چرا بعضی از مدیران شرکت های شبه دولتی بالای 100 برابر حداقلی حقوق می گیرند.

وی همچنین خطاب به زنگنه، وزیر نفت گفت: استخدام نیروهای پالایش پخش که اکثرا از خانواده معظم شهدا هستند با اینکه امتحان داده و گزینش شده اند هنوز شروع به کار نکرده اند لذا لازم است علت آن مشخص شود.

قاضی پور همچنین خطاب به وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، نفت، ارتباطات و معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد: به بهانه احیای دریاچه ارومیه احداث تمام سدهای آذربایجان غربی را تعطیل شده در حالی که کار ساخت تمام سدهای استان های دیگر به اتمام رسیده است.

خلاصه نطق نادر قاضی پور

تعداد بازدید : 12

دانلود سخنان نادر قاضی پور



ملت از حق هسته‌ای خود نمی‌گذرد

حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده مردم دیر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: جامعه جهانی بداند که ملت ایران از حقوق حقه خود گذشت نخواهد کرد. ملت ایران امروز مذاکرات را به عنوان یک فرصت می‌داند تا در قالب مذاکره، حقانیت خود را به گوش جهانیان برساند و با سعه‌صدر و تحت هدایت رهبری نظام توانمندی خود را به جهانیان نشان و فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران را در هم بشکند.

وی افزود: گرچه اکنون طرفین مذاکرات در قالب بیانیه مطبوعاتی حرف های اساسی را مطرح کردند و چارچوب را برای سه ماه آینده تعیین کرده‌اند اما مطالبه جدی مردم مطرح است و طبیعی است که طرف مذاکره‌کننده علاقمند نباشد که ما استقلال سیاسی و اقتصادی خود را دنبال کنیم.

نماینده مردم دیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتراف به مشروعیت پروسه غنی‌سازی ایران از سوی طرف مذاکره‌کننده جای تامل دارد لذا مقامات و رسانه‌های آمریکایی‌ و اروپایی سند مورد توافق لوزان را در غیاب فکت‌شیت ایرانی مطابق خواست خود تفسیر می‌کنند که جا دارد وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار برگه تفسیر فکت‌شیت نسبت به شفاف‌سازی در این باره اقدام کنند.

احمدی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلات و حل آنها شد.

خلاصه نطق موسی احمدی

تعداد بازدید : 9
دانلود سخنان موسی احمدی


مجامع بین‌المللی جلوی نسل‌کشی عربستان در یمن را بگیرند

حقوق یک مدیر 100 برابر حداقل حقوق است/ ملت از حق هسته‌ای خود نمی‌گذرد/ مجامع بین‌المللی جلوی نسل‌کشی عربستان را بگیرند/ دولت رتبه‌بندی معلمان را هرچه سریعتر اجرا کند/ استان مرکزی هنوز استاندار نداردحمیدرضا مشهدی عباسی نماینده دماوند در نطق میان‌دستور خود ضمن محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن گفت: از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که از این نسل‌کشی جلوگیری و به وظیفه خود در این باره عمل کنند.

وی اضافه کرد: آیا ملتی که خواهان نبود حاکمان بی‌لیاقت و مورثی هستند و دموکراسی می‌خواهند باید سرکوب و کشته شوند و مورد تهاجم قرار گیرند؟ کشورهای استکباری که شعارشان ایجاد دموکراسی در کشورهای دنیا است چرا از عربستان وحشی جنایتکار حمایت می‌کنند؟

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ملت‌های دنیا متوجه پوشالی بودن ادعای حقوق بشر و قوانین بین‌المللی هستند و امید است تا این متجاوزین سر عقل آمده و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند.

مشهدی عباسی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 افزود: لازم است تا همه در بحث مذاکرات به فرمایشات مقام معظم رهبری که فصل‌الخطاب است توجه کنیم و امیدوارم که نتیجه زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اثرات مثبتی برای میهن اسلامی‌مان داشته باشد.

وی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر به معلمان ظلم می‌شود، همه شعار می‌دهند اما در عمل توجهی به تعلیم و تربیت نمی‌شود.

خلاصه نطق حمیدرضا مشهدی عباسی

تعداد بازدید : 13
دانلود سخنان حمید رضا عباسی


دولت رتبه‌بندی معلمان را هرچه سریعتر اجرا کند

حقوق یک مدیر 100 برابر حداقل حقوق است/ ملت از حق هسته‌ای خود نمی‌گذرد/ مجامع بین‌المللی جلوی نسل‌کشی عربستان را بگیرند/ دولت رتبه‌بندی معلمان را هرچه سریعتر اجرا کند/ استان مرکزی هنوز استاندار نداردمحمد علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با اشاره به انتظار مردم آذربایجان از رئیس‌جمهور در سفر به این استان، گفت: انتظار می‌رود در سفر آتی رئیس‌جمهور برای هر شهرستان یک پروژه متوسط تعریف و بودجه آن تأمین و برای جبران عقب‌ماندگی بودجه آن پروژه صددرصد اختصاص یابد.

وی افزود: از آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌خواهیم بودجه ویژه‌ای برای باند دوم اتوبان بازرگان که جزو پیوستی جدول بودجه 94 است اختصاص دهد. این جاده ترانزیتی نقش پررنگی در اتصال اروپا و آسیا دارد.

لیپور پیرامون حمایت از کشاورزان نیز گفت:‌ برای حمایت از کشاورزی در شهرستان شرب، احداث سد مخزنی مورد نیاز است. همچنین احداث جاده 22کیلومتری پل‌دشت مطالبه مردم آن منطقه است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه خطاب به وزیر نفت، گفت: از وزیر نفت می‌خواهیم برای حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال زیرساخت‌های لازم را فراهم و خوراک گاز پتروشیمی منطقه را تأمین کند.

وی در ادامه گفت:‌ همچنین ما از دولت و وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم رتبه‌بندی معلمان را حداقل همزمان با روز معلم به اجرا در آورد. همچنین از وزیر خارجه و راه و شهرسازی می‌خواهیم نسبت به سامان‌دهی و تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان اقدام کنند.

خلاصه نطق محمد علیپور

تعداد بازدید : 10
دانلود سخنان محمد علیپور


سه ماه است که استان مرکزی استاندار ندارد

حقوق یک مدیر 100 برابر حداقل حقوق است/ ملت از حق هسته‌ای خود نمی‌گذرد/ مجامع بین‌المللی جلوی نسل‌کشی عربستان را بگیرند/ دولت رتبه‌بندی معلمان را هرچه سریعتر اجرا کند/ استان مرکزی هنوز استاندار نداردشهلا میرگلوبیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با اشاره به حمله آل‌سعود به یمن گفت: جای تعجب است که با وجود کشتار وسیع مردم یمن سازمان‌های بین‌المللی در مقابل این اقدامات آل‌سعود سکوت کردند.

وی همچنین از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای درخواست کرد ضمن تلاش برای لغو همه تحریم‌ها از منافع ملی حمایت کنند.

نماینده مردم ساوه تصریح کرد: از آقای ظریف می‌خواهیم فکت‌شیت ایرانی را هرچه سریع‌تر منتشر کنند و همچنین با توسل به قدرت جوانان و بهره‌گیری از منابع زیرزمینی و روزمینی در راه حل مشکلات کشور گام بردارند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به هفته زن گفت: این هفته به پایان رسید و همایش‌های زیادی بدون ارائه گزارش عملکردی درباره وضعیت زنان و مشکلات ‌آنها به پایان رسید.

میرگلوبیات در ادامه با اشاره به عدم اجرای قوانین مربوط به زنان تصریح کرد: پرداختن به مسائل تبلیغاتی و کلیشه‌ای هیچ کمکی به زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست نمی‌کند و باید پرسید آیا مشکل اولویت‌دار زنان ما ورود به ورزشگاه‌هاست.

نماینده مردم ساوه ادامه داد: اگر این مسئله مشکل اصلی زنان ما نیست باید به مسائلی مانند ازدواج، اشتغال و تامینی محیطی امن برای زنان پرداخت.

خلاصه نطق شهلا میرگلوبیات

تعداد بازدید : 14
دانلود سخنان شهلا میرگلوی بیات


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل