بازدید 1580

نتانیاهو برای تشکیل کابینه مهلت درخواست می‌کند

کد خبر: ۴۹۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 19 April 2015
نتانیاهو به دلیل طولانی‌تر شدن موعد انتخاب اعضای کابینه جدید و معرفی دولت به زمان بیشتری نیاز دارد و در خواست مهلت خواهد کرد. 

به گزارش «تابناک»، منابع آگاه اسرائیلی پیش بینی کردند حزب لیکود به سرکردگی بنیامین نتانیاهو سرانجام برای خود 10 یا شاید 12 وزارتخانه مهم را اختصاص دهد، که در راس آنها وزارتخانه های جنگ و دادگستری و امنیت داخلی و اطلاع رسانی هستند.

کارشناسان اسرائیلی در این باره همچنین اعلام کردند: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مامور تشکیل کابینه به دلیل ناموفق بودن در انتخاب اعضای کابینه خود در مهلت قانونی از ریوولین رولین رئیس رژیم صهیونیستی در خواست مهلت بیشتر خواهد کرد، و برای این مهم 14 روز دیگر مهلت درخواست خواهد کرد.

این منابع صهیونیست افزودند: هم اکنون مهلت 28 روز قانونی انتخاب اعضای کابینه از سوی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه در حال سپری شدن است و نتانیاهو برای رسیدن به یک توافق و ابلاغ رئیس رژیم صهیونیستی بر این مساله و تشکیل کابینه ائتلافی نیاز به زمان بیشتری دارد.

کارشناسان صهیونیست در این باره تاکید کردند: تشویق برای ادامه مذاکرات بین حزب لیکود و دیگر شرکای معمولی این حزب از میان باقی احزاب اسرائیلی بعد از آن صورت می گیرد، که نتانیاهو در نخستین دور از این مذاکرات متحمل شکست سنگین شد.

این کارشناسان معتقدند: هم اکنون نتانیاهو ناگزیر است تمام معادلات ممکن را با در نظر گرفتن چشم پوشی های احتمالی انجام دهد، که از بین این امتیازهای واگذار شده می توان به واگذاری سمت وزارتخانه های امور داخلی و ادیان به آرییه درعی رئیس حزب شاس است، این درحالی است که ریاست بخش برنامه ریزی و سازندگی در وزارت امور داخله به موشه کحلون واگذار می شود، وی رئیس حزب کولانو است و باید در کنار وزارتخانه های دارایی و سازندگی و محیط زیست به دلیل فشارهایی که به کار برده این سمت ها را هم یدک بکشد.

پایگاه اسرائیل الیوم در این باره می افزاید: منابعی در حزب شاس حریدی که نماینده یهودیان اروپای شرقی است ضمن رد احتمال حذف وزارتخانه امور داخلی از این حزب و جایگزین شدن آن با وزارتخانه راه و ترابری تاکید کردند وزارت امور داخلی به درعی بسیار نزدیک شده است و رئیس این حزب علاوه بر این سمت وزارت ادیان را هم می خواهد.

هم اکنون ناظران اسرائیلی در داخل تل آویو بر این باورند که برای حل اختلافات ایدئولوژیک میان شاس حریدی و بین خانه یهودی صهیونیستی دینی که نفتالی بینیت سرکردگی آن را برعهده دارد تصمیم بر آن شده است تا یک مذاکره سیاسی بین این دو حزب صورت گیرد و باید ماحصل این مذاکرات این باشد که شاس براساس صهیونیستی و دینی وزارت ادیان را به دست گیرد، و گرایش های طایفه ای در این مساله تاثیری نگذارد.

حتی گفته شده است یکی از اعضای کنیست از حزب خانه یهودی قرار است سمت معاونت وزارت ادیان را هم عهده دار باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل