بازدید 10821

پیشنهاد تغییر نام سازمان تامین اجتماعی

مشاور فرهنگی رئیس جمهور، گفت: اگر نام سازمان تأمین اجتماعی به نام نظام امنیت اجتماعی تغییر پیدا می‌کرد قطعاً آن را جدی‌تر می‌گرفتیم، چرا که نظام امنیت اجتماعی فراتر از یک سازمان و نهاد در اذهان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۹۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 19 April 2015
مشاور فرهنگی رئیس جمهور، گفت: اگر نام سازمان تأمین اجتماعی به نام نظام امنیت اجتماعی تغییر پیدا می‌کرد قطعاً آن را جدی‌تر می‌گرفتیم، چرا که نظام امنیت اجتماعی فراتر از یک سازمان و نهاد در اذهان قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، حسام‌الدین آشنا در نخستین نشست دانشگاه و سازمان تأمین اجتماعی که با حضور سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و مدیران تأمین اجتماعی برگزار شد، به تعریف سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: بر اساس تعریف ILO از سازمان تأمین اجتماعی این سازمان باید حمایت‌هایی را از اقشار مختلف در زمان سالمندی، کارافتادگی، مرگ و مراقبت‌های پزشکی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر نام سازمان تأمین اجتماعی به نام نظام امنیت اجتماعی تغییر پیدا می‌کرد قطعاً آن را جدی‌تر می‌گرفتیم و حمایت‌های بیشتری نیز از آن انجام می‌دادیم چرا که نظام امنیت اجتماعی فراتر از یک سازمان و نهاد در اذهان قرار می‌گیرد.

آشنا افزود: ثبات سیاسی و آرامش درون جامعه را قطعاً امنیت اجتماعی در یک کشور تضمین می‌کند و کشورهایی که بازنده و شکست خورده بوده‌اند وضعیت ثبات سیاسی را به امنیت اجتماعی ارجحیت دادند و دولت ناکارآمد دولتی است که نمی‌تواند به حداقل وظایفی که در برابر جامعه بر عهده دارد عمل کند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولتی که نمی‌تواند امنیت اجتماعی را مهیا کند قطعاً سرنگون خواهد شد.

آشنا با اشاره به اینکه ما نیز در جامعه خود با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: ما دانش لازم و مناسب را در خصوص بحران‌های نظام امنیت اجتماعی نداریم و چون مشکلات کلان جهانی را نمی‌شناسیم راه‌حل‌ها نیز مقطعی، موردی، موقت و ناکارآمد است.

وی تصریح کرد: چه مکانیزمی در دولت سابق اجازه داد که فردی را از حوزه قوه قضاییه خارج و در مسئولیت تأمین اجتماعی قرار دهد. بنده به خوب و بد آن کاری ندارم ولی این عدم تدبیر سیاست‌گذارانه است.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور ادامه داد: فشارهای سیاسی باعث می‌شود که پاداش دادن به یک مدیر بابت خدماتی که ارائه داده است در نصب آن به عنوان مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی باشد. آیا موضوع تأمین اجتماعی برای قدردانی از یک مدیر است؟

وی ادامه داد: اگر آدمی در زد و بند سیاسی در مسئولیت مدیریت تأمین اجتماعی قرار بگیرد آیا می‌تواند در برابر فشارهای سیاسی مقاومت کند و بر این اساس اگر بگوید مدیر شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) را فلانی بگذار به دلیل اینکه با زد و بند سیاسی آمده است این کار را انجام می‌دهد.

وی گفت: ما با بده و بستان‌های سیاسی نباید منافع بیش از 40 میلیون نفر را که تحت پوشش این سازمان هستند را فراموش کرد.

وی به دست‌اندازی دولت‌ها به منابع صندوق تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر سازوکاری برای فرآیند حفظ صندوق‌ها نداشته باشیم چطور انتظار امنیت مردم را داریم. سازمان تأمین اجتماعی حدود 60 هزار میلیارد تومان بودجه دارد و قطعاً مورد طمع دولت‌های مختلف است.

آشنا با بیان اینکه باید وظایف سازمان تأمین اجتماعی هدفمند باشد، گفت: باید وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک هماهنگی واحد نسبت به اقدامات تأمین اجتماعی تأثیرگذار باشند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور افزود: افتتاح مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی پس از چند سال وقفه بسیار اقدام خوبی بوده است ولی مسائل امنیت اجتماعی بسیار فراتر از یک پژوهشکده است.

وی گفت: تأمین اجتماعی به یک بلوغ فکری و ظرفیت گفت‌وگو رسیده است که به دانشگاه‌ها برود و تقاضا کند که دانشجویان و پژوهشگران وارد مسائل مرتبط با تأمین اجتماعی شوند.

آشنا خاطرنشان کرد: ما نیز آمادگی آن را داریم که مسائل مورد نظر در تأمین اجتماعی را با عقد قرارداد مابین دانشگاه‌ها و تأمین اجتماعی در اسرع وقت انجام دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار