بازدید 19073
۱

90 درصد استان الانبار در اشغال داعش است

کد خبر: ۴۹۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 19 April 2015
ک مقام نظامی محلی در استان الانبار عراق اعلام کرد در حال حاضر 90 درصد از استان سنی نشسن الانبار درکنترل عناصر داعش است .

به گزارش «تابناک»، شیخ نعیم الکعود از روسای قبیله بونمر و از فرماندهان میدانی پایگاه عین الاسد در استان الانبار گفت پس از عقب نشینی نیروهای امنیتی عراق از استان الانبار ، عناصر داعش تعدادی از شهرهای این استان از جمله مرکز این استان را تحت اشغال خود درآوردند .

الکعود هشدار داد با توجه به اینکه عناصر داعش بخش وسیعی از شهر الرمادی مرکز استان الانبار را تصرف کردند ، استان الانبار در معرض نابودی کامل قرار دارد .

وی افزود هزاران خانواده عراقی در روزهای گذشته از شهر الرمادی گریختند اما شمار زیادی مردم عراق در مناطق مختلف این شهر همچنان در محاصره تروریست های داعش هستند .

شیخ نعیم الکعود تصریح کرد سرلشکر نومان الروبعی از فرماندهان بلند پایه ارتش عراق حین بازید از یگان های نظامی در شهر الرمادی بر اثر حمله انتحاری با خودروی بمب گذاری شده تروریست های داعش زخمی شد .

به گزارش پایگاه خبری موسوعه العراق ، این مسئول نظامی عراق اظهار داشت اوضاع انسانی در مناطق مختلف استان الانبار به ویژه شهر الرمادی بحرانی و وخیم است و مردم با کمبود شدید مواد غذایی ، آب آشامیدنی و دارویی مواجه هستند .

الکعود در ادامه از دولت عراق ، کشورهای عربی و نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا خواست مواد غذایی ، انواع دارو به استان الانبار ارسال ارسال کنند ، انواع سلاح در اختیار عشایر سنی قرار دهند و نیروهای کمکی برای مقابله با داعش به این استان اعزام کنند .

در همین حال هشام الهاشمی تحلیل گر مسایل نظامی و امور مربوط به گروهای افراطی در عراق گفت عناصر داعش با ادامه پیشروی های خود توانستند 90 درصد خاک استان الانبار را تحت اشغال خود درآورند .

الهاشمی افزود در پی تشدید حملات و پیشروی های داعش به شهر الرمادی بیش از 27 هزار خانواده عراقی از مناطق مختلف استان الانبار به طرف بغداد فرار کردند و بر اساس آخرین گزارش ها بیش از 123 هزار نفر وارد بغداد شدند .

این کارشناس عراقی گفت 1300 نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار حضور دارند و دسترسی عناصر داعش به این پایگاه دشوار است .

الهاشمی تاکید کرد تروریست های داعش در صدد حمله به منطقه الخالدیه هستند و تلاش خواهند کرد فرودگاه پایگاه نظامی الحبانیه را اشغال کنند چون 300 مستشار نظامی آمریکایی در این پایگاه نظامی مهم و راهبردی مستقر هستند و داعش تلاش می کند این پایگاه را تحت کنترل خود درآورد .


واحد مرکزی خبر

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل