بازدید 1651
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

‌مصوبه ‌‌پارلمان ‌‌آمریکا ‌برای رؤیت توافق حکایتگر فریبکاری جدیدی است

رئیس مجلس شورای اسلامی در مجلس خطاب به جنگ افروزان سعودی گفت: حتی در زمان جاهلیت، اعراب برای ماه رجب حرمت قائل بودند، شما که مسلمان هستید باید حرمت این ماه را حفظ کنید و دست از خون ریزی مسلمانان بردارید.
کد خبر: ۴۹۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 19 April 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی در مجلس خطاب به جنگ افروزان سعودی گفت: حتی در زمان جاهلیت، اعراب برای ماه رجب حرمت قائل بودند، شما که مسلمان هستید باید حرمت این ماه را حفظ کنید و دست از خون ریزی مسلمانان بردارید.

به گزارش تابناک، دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (یکشنبه، 30 فروردین ماه) در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض تبریک و تهنیت به ملت عزیز و مؤمنان به مناسبت ورود به ماه مبارک رجب، گفت: این ماه ماهی است که بر حسب حدیث "ملک داعی"، خداوند آن را چونان ریسمانی بین خود و بندگان قرار داده تا هر کسی این ریسمان را بگیرد به او می رسد و شب اول این ماه یکی از 4 شبی است که بیدار ماندن برای عبادت و احیا گرفتن آن تأکید شده است و روز پانزدهم این ماه محبوب ترین روزها نزد خداوند است و بیست و هفتم این ماه پیامبر خدا محمد مصطفی(ص) به پیامبری برانگیخته شد و روز آشکار شدن رحمت خداوند رحیم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امیدواریم همه مؤمنان از این ماه که بر حسب روایتی خداوند آن را ماه خود نامیده است  در بعضی روایات ماه رجب ماه حضرت امیر مؤمنان امام علی(ع) نامیده شده، با توجه کامل و بهره جستن از لحظات آن توفیق تمسک به ریسمان الهی که در حدیث آمده است پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در روایات است که این ماه جزء ماه های حرام است که غفلت و معصیت در آن عقوبت شدیدتری نسبت به ماه های دیگر دارد و دعا و راز و نیاز و مخصوصا روزه داری باعث قرب بیشتر به حضرت حق می شود و امید است همه مؤمنان در راه بندگی خدا در این ماه موفق باشند.

لزوم خاتمه به جنگ افروزی کثیف علیه مسلمانان یمن که فایده آن تنها شامل حال رژیم صهیونیستی خواهد شد

دکتر لاریجانی در ادامه با اشاره به هجوم وحشیانه نظامی به کشور مسلمان یمن که دل همه مسلمانان را با توسل به توهمات و رقابت های کودکانه در منزلت منطقه ای آزرده است، اذعان داشت: دولت سعودی مدعی دولت اسلامی است، کجای اسلام اجازه ریختن خون بی گناهان را با تخیلات واهی می دهد، کجای اسلام تخریب خانه های مسلمانان را به دلیل رقابت های ناشیانه می دهد، کجای اسلام اختلاف افکنی بین مسلمانان را به دلایل واهی می دهد، مگر در روایات نیامده است کسانی که حتی با تمسک به دین بین مؤمنان اختلاف ایجاد می کنند ملعون هستند، اگر دولت سعودی ادعای اسلامیت دارد باید بفهمد که این مسیر جنگ طلبی که انتخاب کرده اند جز لعنت خدا و بندگان خدا چیزی در کارنامه آنها ندارد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: مخصوصا که در ماه رجب که ماه حرام است و حتی در زمان جاهلیت، اعراب برای آن حرمت قائل بودند شما که مسلمان هستید باید حرمت این ماه را حفظ کنید و دست از خون ریزی مسلمانان بردارید و خود می دانید که با این جنگ افروزی به مقاصد سبک خود نمی رسید بلکه شأن و جایگاه شما در بین مسلمانان مخدوش تر خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران طرحی را برای ایجاد آرامش و حل و فصل مسائل یمن ارائه کرده است، تأکید کرد: لازم است اطراف یمنی با گفتگوی ملی مسائل اختلافی را حل کنند، از این رو قبل از اینکه بیشتر در باتلاق بدنامی و شکست گرفتار شوید از این فرصت استفاده کنید، مجلس شورای اسلامی مجددا اقدام جنگ طلبانه سعودی را محکوم می کند و انتظار دارد در فرصت ماه مبارک رجب به این جنگ افروزی کثیف که فایده آن را رژیم صهیونیستی می برد خاتمه داده شود.

دکتر لاریجانی در ادامه با اشاره به اقدام پارلمان آمریکا در تصویب قانونی برای رؤیت توافق بین ایران و 1+5 و اظهار نظر در آن، عنوان کرد: تحلیل های مختلفی در این باره در صحنه بین المللی ارائه شده که بعضی آن را دال بر ناتوانی رئیس جمهور آمریکا و برخی آن را حکایت گر نوعی فریبکاری جدید و بعضی آن را مسیری برای به هم زدن زمین های توافق دانسته اند.

آمریکا به دنبال برهم زدن میز مذاکرات است

دکتر لاریجانی در ادامه نطق پیش از دستور خود تاکید کرد: هر یک از این تحلیل‌ها مورد توجه باشد ثمری برای دولت آمریکا نخواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط جدید به وجود آمده مسیر مذاکرات را ادامه می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبعا آنها باید تضمین‌های روشنتری برای نتیجه بخش بودن ادامه مذاکرات ارائه کنند، قطعا این مسئله واضح تر شده است که  بازی‌ آمریکا این است که به دنبال به هم زدن میز مذاکرات است. البته  بعید است که این تصور خام برای مذاکره کننده آمریکا به وجود آمده باشد که با این شگرد می‌توانند قدرت چانه‌زنی بیشتری برای خود فراهم کنند.

وی اظهار داشت: بلکه به عکس باید شرایط متفاوت و سخت تری را در تضمین توافق تحمل نمایند. مذاکره کنندگان ایران نیز باید با توجه بیشتر ، صحنه مذاکرات را مدیریت و برای هر شرایطی سناریوهای بی‌بدیلی را مدنظر قرار دهد. جمهوری اسلامی ایران تا نتیجه تصمیم طرف مقابل قطعی نگردد اقدامی نخواهد کرد.

دکتر لاریجانی ضمن تبریک روز ارتش گفت: روز ارتش را به عزیزان نیروهای سه‌گانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدواریم با همت بلند مسیر اقتدار و سرافرازی را برای ملت رقم بزنند.

رئیس مجلس در انتها ولادت امام محمد باقر (ع) را یادآور شد و گفت: ولادت امام محمد باقر (ع) پایه‌گذار فقه اسلامی را به رهبر، مراجع اعظام، علما و روحانیت جلیل القدر و مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدواریم از انفاس قدسی آن امام هما برکات خداوند بر ملت عزیز نازل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل