بازدید 23614
۲

درگيريهاي شديدي ميان حوثي ها و طرفداران منصور هادي

قائد ناصر سخنگوی شورشیان هوادار هادی اعلام کرد در بحبوحه حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه شیعیان حوثی (انصارالله)، نیروهایش چندین حمله به پایگاه هوایی العند انجام دادند. حوثی ها به علت این حملات مجبور شده اند بخش هایی از پایگاه را ترک کنند.
کد خبر: ۴۹۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹ 18 April 2015
العالم لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود از وقوع درگیریهای شدید در اطراف ساختمان آموزش و پروش تعز در پی تلاش حوثی ها برای ورود به آن خبرداد.

همچنین سخنگوی شورشیان وفادار به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد این نیروها، یک پایگاه هوایی را که زمانی برای حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی علیه ستیزه جویان القاعده در آن کشور حیاتی بود، محاصره کرده اند و تلاش می کنند شیعیانی که این مجتمع را کنترل می کنند، بیرون کنند.

به گزارش اسوشیتدپرس از صنعا، قائد ناصر سخنگوی شورشیان هوادار هادی اعلام کرد در بحبوحه حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه شیعیان حوثی (انصارالله)، نیروهایش چندین حمله به پایگاه هوایی العند انجام دادند. حوثی ها به علت این حملات مجبور شده اند بخش هایی از پایگاه را ترک کنند.

حوثی ها از اظهار نظر درباره درگیری در این پایگاه واقع در فقط 60 کیلومتری شهر بندری عدن خودداری کردند.

هادی پیش از فرار از یمن، یک پایتخت موقت در عدن تشکیل داده بود.

این پایگاه برای عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی علیه القاعده در شبه جزیره عرب، حیاتی بود.

آمریکا، القاعده در شبه جزیره عرب را به عنوان خطرناک ترین شاخه القاعده قلمداد می کند. مستشاران نظامی آمریکایی و اروپایی در این پایگاه همچنین از مبارزه با القاعده پشتیبانی می کردند.

حدود 100 مستشار نظامی آمریکایی مستقر در العند ماه گذشته به علت وخامت شرایط امنیتی، از این پایگاه خارج شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار