بازدید 1813

بمباران کاخ ریاست جمهوری یمن

رامی ابوجباره گزارشگر این شبکه در یمن در گزارشی در این باره گفت انفجارها در مواضع حوثی ها نه شب و نه روز متوقف نمی شود. این وضع در انبارهای سلاح و مهمات تیپ موشکی در کوههای فج عطان در نزدیکی صنعاء نیز صدق می کند. انفجاری بزرگ بامداد امروز مقر این تیپ را لرزاند و پس از آن صدای چندین انفجار به گوش رسید.
کد خبر: ۴۹۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 18 April 2015
منابع اسکای نیوز در یمن از کشته شدن 19 تن از نیروهای مسلح طرفدار علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق این کشور در بمباران پادگان الضیافه و کاخ ریاست جمهوری در تعز خبر دادند؛ اقدامی که نشان می‌دهد عربستان در پی تخریب تمامی زیرساخت‌های یمن و نه مقابله است.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، این منابع همچنین از کشته شدن حدود 30 نیروی مسلح حوثی در نبردها با نیروهای مقاومت مردمی(طرفداران منصور هادی) در تعز خبر دادند. خبرنگار این شبکه در عدن نیز گزارش داد یکی از رهبران حوثی ها کشته شد.

رامی ابوجباره گزارشگر این شبکه در یمن در گزارشی در این باره گفت انفجارها در مواضع حوثی ها نه شب و نه روز متوقف نمی شود. این وضع در انبارهای سلاح و مهمات تیپ موشکی در کوههای فج عطان در نزدیکی صنعاء نیز صدق می کند. انفجاری بزرگ بامداد امروز مقر این تیپ را لرزاند و پس از آن صدای چندین انفجار به گوش رسید.

اوضاع در مواضع دیگر نیز تفاوت چندانی ندارد و جنگنده های ائتلاف طوفان قاطعیت، بدون وقفه به بمباران آنها ادامه می دهند. در تعز، 16 فرد مسلح از طرفداران علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن در حملات جنگنده های ائتلاف به پادگان الضیافه و کاخ ریاست جمهوری در این شهر کشته شدند.

در شهر عدن در جنوب یمن هم، یکی از رهبران حوثی ها با همراهانش براثر حمله هوایی به منطقه خور مکسر کشته شدند. این رهبر حوثی ها همان طور که منابع آگاه گزارش دادند یکی از فرماندهان عملیات این گروه در عدن بود. کشته شدن این فرمانده حوثی در عدن ماهیت مرحله جدید عملیات طوفان قاطعیت را نشان می دهد که به گفته سخنگوی این عملیات، مرحله حمله به اهداف گزینشی است.

احمد عسیری سخنگوی عملیات طوفان قاطعیت گفت: «ظرف 24 ساعت گذشته، همان طور که به شما گفتم، مرحله جدید حمله به اهداف گزینشی آغاز شده است. هدف این مرحله، آن است که این شبه نظامیان حوثی به بن بست کشانیده شوند به گونه ای که هیچ گزینه ای پیش روی آنها نباشد. اکنون در محورهای موازی نبرد ادامه دارد. اکنون عملیات به شکل حمله به محل های تجمع ثابت آنها ادامه دارد. توضیح دادم که اجازه سازماندهای مجدد و بازسازی توان دفاعی به آنها داده نمی شود.»

گزارشگر شبکه در ادامه افزود، با ادامه بمباران های هوایی، مقاومت مردمی نیز در روی زمین به پیشروی خود ادامه می دهد. در تعز بیش از 30 تن از افراد مسلح حوثی و نیروهای طرفدار آنها در جریان نبرد با طرفداران منصور هادی در غرب و جنوب این شهر کشته شدند. منابع آگاه گزارش دادند نیروهای مقاومت مردمی، چندین منطقه تعز را از کنترل حوثی ها خارج کرده اند.

اما در دورترین مناطق جنوب یمن، تحولات به گونه دیگری است. گروه القاعده در اینجا در حال پیشروی است. افراد مسلح القاعده توانستند پادگان تیپ 27 مکانیزه ارتش در شهر المکلا مرکز حضرموت را بدون هیچ درگیری به تصرف خود در بیاورند. سلطه افراد مسلح القاعده بر مقر این تیپ یک روز پس از محاصره آن و تصرف فرودگاه بین المللی ریان در مجاورت آن صورت گرفت. به رغم منشعب و چند شاخه شدن درگیریها، عقب نشینی حوثی ها مسئله ای آشکار است. یمنی ها امیدوارند این مسئله موجب پایان یافتن جنگ در کشورشان بشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی