بازدید 3128

پیشمرگ ها روستای العزیزیه کرکوک را آزاد کردند

کد خبر: ۴۹۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 18 April 2015
نیروهای پیشمرگ کرد امروز شنبه روستای العزیزیه در کرکوک را از چنگ داعش آزاد ساخته و به سمت روستای العطشانه در استان کرکوک شمال عراق پیشروی کردند.

به گزارش «تابناک»، در درگیری نیروهای پیشمرگ کرد با تروریست های داعش سه نظامی کرد بر اثر انفجار بمب در مسیر خودروی آنها در محور جنوب غربی کرکوک کشته شدند.

منابع کرد اعلام کردند، نیروهای پیشمرگ به محور جدیدیه واقع در جنوب غربی شهر کرکوک حمله کردند ودر این میان چند بمب که توسط داعش در دو طرف بزرگراه کار گذاشته شده بود هنگام ورود نیروهای پیشمرگ کرد به اطراف دو روستای العطشانه والعزیزیه منفجر شد که انفجار یکی از آنها در العطشانه منجر به کشته شدن یک افسر کرد ودو تن از همراهانش شد.

این منابع افزودند: حمله نیروهای کرد صبح امروز به مواضع داعش با هدف بازپس گرفتن دو روستای العزیزیه والعطشانه که از مارس گذشته در چنگ داعش بود به علاوه فشار بر داعش در مناطق اطراق روستای البشیر در جنوب غرب کرکوک آغاز شد.

نیروهای پیشمرگ کرد نیمه های مارس گذشته کنترل محور داقوق در روستاهای سعد، خالد والوحده را به دست گرفته وبه منطقه وادی النفط رسیدند ودر محور جنوب منطقه السده را باز پس گرفتند وحمله های داعش به شهرک اسماعیلاوا را دفع کردند.

در همین راستا ریاست اقلیم کردستان انفجار در عینکاوا در اربیل در نزدیکی کنسولگری آمریکا را که سه کشته وچند زخمی به جا گذاشت عملی غیر انسانی و دلیل آشکار شکست تروریست ها در مقابله با نیروهای پیشمرگ دانست.

بیانیه ریاست اقلیم کردستان حاکی است، هدف از این انفجار تروریستی ایجاد ناامنی میان شهروندان است .

این بیانیه خاطر نشان ساخت: نیروهای امنیتی به زودی عوامل انفجار را دستگیر ومحاکمه خواهند کرد.

گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجار روز جمعه یک خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل عراق را به عهده گرفت و اعلام کرد که ساختمان نمایندگی دیپلماتیک واشنگتن در آن شهر هدف عملیات بوده است.

گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای کوتاه در شبکه های اجتماعی از دخالت مستقیم خود در انفجار خودرو در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق خبر داد.

برخی گزارش ها از سه و یا چهار کشته در این انفجار خبر می دهند این در حالی است که سی ان ان تعداد تلفات این حادثه را 2 نفر اعلام کرده است.

یک مسوول در پلیس اربیل کردستان عراق در این ارتباط گفته است که چند فرد ناشناس تلاش کردند خودرو را وارد ساختمان کنسولگری آمریکا کنند، اما پیش از رسیدن خودروی بمب گذاری شده نیروهای امنیتی به سوی این ماشین شلیک و آن را منفجر کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل