بازدید 1313

گفت‌وگوهای «سوری»، اوایل ماه آینده میلادی در «ژنو»

کد خبر: ۴۹۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 18 April 2015
منابع خبری اعلام کردند که قرار است در اوایل ماه میلادی حدود 30 شخصیت به نمایندگی از دولت و معارضان سوریه و 20 نماینده از کشورهای مرتبط با بحران دمشق، در ژنو با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

به گزارش «تابناک»، قرار است که نشست معارضان و دولت سوریه در آغاز ماه «می» در «ژنو» برگزار شود.

شبکه خبری «المیادین» گزارش داد، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه هفته آینده برای شرکت در گفت‌وگو‌های مشورتی،‌ از معارضان و دولت سوریه و همه طرف‌هایی که مستقیما بر بحران سوریه تأثیر مستقیم دارند، دعوت خواهد کرد.

به گزارش این شبکه، این نشست قرار است اوایل ماه «می» در ژنو برگزار شود و از ایران، روسیه، ترکیه، قطر، آمریکا و عربستان دعوت به عمل خواهد آمد.

بر اساس این گزارش، این رایزنی‌ها که در مراحل نخست آن حدود 30 شخصیت به نمایندگی از دولت و معارضان سوری و 20 نماینده از کشورهای فوق شرکت خواهند داشت، قرار است که چند هفته به طول بیانجامد.

المیادین در ادامه خبر می‌دهد که رایزنی‌ها در مرحله نخست به صورت دوجانبه و میان دی میستورا و هر طرف به صورت جداگانه خواهد بود تا از این طریق موضع هر یک از شرکت‌کنندگان برای حل بحران سوریه مشخص شود و پس از آن مذاکراتی در سطوح بالاتر تحت عنوان «ژنو-3» آغاز شود.

به گزارش این شبکه، محافل دیپلماسی پیش‌بینی کردند که همه کشورهای دعوت شده در سطح نمایندگان دائمی سازمان ملل در این گفت‌وگوها شرکت خواهند کرد؛ خاصه اینکه قرار نیست نمایندگان این کشورها با یکدیگر دیدار کنند.

بنا بر این گزارش، طرح دی‌میستورا برای آغاز «کارگاه گفت‌وگوی مشورتی ژنو» پس از فشارهای بین الملل صورت گرفت که کشورهای عضو شورای امنیت در هفته‌های گذشته بر دی میستورا اعمال کردند تا از این طریق شاید سازمان ملل بتواند زمام امور بحران سوریه را به دست گیرد.


فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس