بازدید 2638

آغاز به کار مدرسه عالی سینما در اردیبهشت ماه

کد خبر: ۴۹۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 18 April 2015
معاون پارلمانی وزارت ارشاد گفت: از چهره های شاخص سینمایی مثل مجید مجیدی، ناصر تقوایی و لیلا حاتمی می توان به عنوان اعضای هیأت مدیره مدرسه عالی سینما نام برد ضمن اینکه ریاست آن به عهده رئیس سازمان سینمایی کشور است.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتشار خبر تأسیس مدرسه عالی سینما از سوی ریاست سازمان سینمایی گفت: تقریبا از زمان تشکیل دولت یازدهم تأسیس مدرسه عالی سینما به همت سازمان سینمایی کلید خورد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به اهمیت و نقش سینما در تقویت فرهنگ عمومی اشاره کرد و یادآور شد: برنامه ریزی برای تحقق تأسیس مدرسه عالی سینما بنا بر توصیه های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در رابطه با ارتقای سطح کمی و کیفی صنعت سینمای کشور صورت گرفت.

وی در ادامه به زمان بازگشایی این مدرسه اشاره و خاطرنشان کرد: مقرر شده است در اردیبهشت ماه سال جاری، مدرسه عالی سینما آغاز به کار کند.

مدرسه عالی سینما به صورت هیأت امنایی اداره می شود

نوش آبادی در ادامه با بیان اینکه مدرسه عالی سینما به صورت هیأت امنایی اداره خواهد شد، اشاره کرد: این مدرسه مثل بنیاد سینمایی فارابی اداره خواهد شد و می تواند نقش مفید و مؤثری در حمایت فیلمسازان و اصحاب سینما داشته باشد همچنین از چهره های شاخص سینمایی که از اعضای هیأت امنای این مدرسه هستند می توان از مجید مجیدی، ناصر تقوایی و لیلا حاتمی نام برد، ضمن اینکه ریاست آن به عهده رئیس سازمان سینمایی کشور است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به اهداف تشکیل مدرسه عالی سینما اشاره و عنوان کرد: قرار است در این مدرسه دوره های تخصصی برای اهالی سینما برگزار شده و کارگروه های سینمایی شکل بگیرد همچنین آموزش های مرتبط با حوزه سینما ارائه خواهد شد که البته رویکرد آنها پرداختن به مسائل روز سینما با توجه به ضرورت هایی که امروزه سینما در کشور و در سطح دنیا دنبال می کند.

وی افزود: سینما یک پدیده بسیار جذاب و تأثیرگذار است که باعث شده محور توجه اهل فرهنگ و هنر کشور و حتی مورد توجه سیاستمداران در سطح جهان باشد، همچنین سینما یک پدیده چند وجهی است که از فرهنگ بشری تأثیر گرفته و بر فرهنگ بشری تأثیر می گذارد.

تأسیس مدرسه عالی سینما در راستای تقویت وضعیت سینمای کشور است

نوش آبادی ادامه داد: امروزه به خاطر کم توجهی در گذشته عقب ماندگی هایی نسبت به صنعت سینمایی دنیا داریم این در حالی است که در دنیا مراکز سینمایی به شکل خیلی جدی به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در حال توسعه هستند و ساختمان ها جزء لاینفک شهرها شده و مجموعه های سینمایی جزء مبلمان شهری محسوب می شوند و همپای مراکز علمی، فرهنگی و مذهبی پیش می روند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه هر ساله به طور متوسط 15 تا 30 سالن سینما در هر کشور ساخته می شود، اذعان داشت: طی سه سال گذشته 600 سینما به سینماهای کشور ژاپن اضافه شده است همچنین در کشورهای اندونزی، کره جنوبی و حتی امارات تعداد سینماها به بیش از سینماهای ایران در 10 سال اخیر رسیده است.

وی اضافه کرد: تا کنون بیش از 6 میلیارد دلار سرانه فروش فیلم در اروپا و آمریکا محاسبه شده که این امر نشان دهنده این است که کشورهای غربی دارای سلطه سینمایی شده اند لذا لازم است برای ساماندهی وضعیت سینمای کشور وقت بگذاریم که تشکیل مدرسه عالی سینما یکی از این ظرفیت هاست.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه ضوابط پذیرش در این مدرسه را سازمان سینمایی کشور و هیأت امنای آن مرکز تعیین خواهد کرد، گفت: این مدرسه می تواند همسنگ مدارس ملی سراسر دنیا برنامه های خود را در کشور ارائه دهد ضمن اینکه چگونگی جذب نیرو و پذیرش هنرجو طبق نظر هیأت امنای این مدرسه خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر