بازدید 7028

تجمع دانشجویان علوم اقتصادی مقابل وزارت علوم

پس از تجمعات پی در پی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی به ادغام دانشگاه‌شان با دانشگاه خوارزمی، این بار مقابل ساختمان وزارت علوم تجمع کردند.
کد خبر: ۴۹۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 18 April 2015
پس از تجمعات پی در پی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی به ادغام دانشگاه‌شان با دانشگاه خوارزمی، این بار مقابل ساختمان وزارت علوم تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این تجمع حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان حضور دارند و تعدادشان در حال افزایش است. دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی با تجمعات پی در پی سعی در متقاعدکردن مسئولان برای تجدیدنظر در تصمیم‌شان دارند. این دانشجویان با پلاکاردهایی با عنوان «منتظر پاسخ قانع‌کننده مسئولان هستیم»، «خواستار احترام به انتخابمان که علوم اقتصادیست، هستیم» و جمله‌ای از رهبر انقلاب با عنوان «با خوشبینی کامل به تاسیس این دانشگاه (دانشگاه علوم اقتصادی) نگاه می‌کنم» در تجمع حضور دارند.

ذکر این نکته ضروری است که با وجود اینکه مسئولان وزارت علوم از مصوبه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی سخن گفتند، اما چند روز گذشته شورایعالی انقلاب فرهنگی اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن بر این موضوع تاکید کرده بود که این شورا مصوبه‌ای در زمینه ادغام این دو دانشگاه ندارد و به نوعی ادعای مطروحه را تکذیب کرد.

این تجمع در حالی صورت می‌گیرد که سبحان‌اللهی سرپرست دانشگاه خوارزمی در نشست خبری که ۲۳ فروردین برگزار شد، گفته بود که پیشنهاد الحاق این دانشگاه به دانشگاه‌های تهران اوایل اسفند در شورای گسترش مطرح شد و در ۲۴ اسفند ماه سال ۹۳ تأیید و ۱۶ فروردین ماه ۹۴ به دانشگاه خوارزمی منتقل شد.

این مقام مسئول درباره وضعیت دانشجویان دانشگاه خوارزمی این را هم اعلام کرده بود که دانشجویان فعلی این دانشگاه در صورت تمایل می‌توانند با مدرک دانشگاه علوم اقتصادی و یا دانشگاه خوارزمی فارغ التحصیل شوند و برای سال ۹۴-۹۵ تحصیلی پذیرش دانشجویان این دانشکده از طریق دانشگاه خوارزمی صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر حسینی رییس شورای گسترش آموزش عالی ادغام این دو دانشگاه را کار‌شناسی شده عنوان کرده بود و بر این موضوع تاکید کرده که دانشجویان علوم اقتصادی با همین عنوان می‌توانند فارغ التحصیل می‌شوند.

وی همچنین تاکید کرده بود که دانشجو می‌تواند حق خود را از مراجع قانونی بگیرد، اما دانشجویان علوم اقتصادی نباید دانشگاه خورازمی را زیر سوال ببرند.

حال باید منتظر واکنش مسئولان وزارت علوم بود که آیا با وجود نارضایتی دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی این ادغام منحل می‌شود یا دانشجویان در نهایت باید تسلیم تصمیم مسئولان شوند؟!
تجمع دانشجویی ادغام دانشگاه خوارزمی و علوم اقتصادی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار