بازدید 1406

کمبود منبع مالی؛ علت اجرایی نشدن قانون

کد خبر: ۴۹۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 18 April 2015
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری جزو اولویت‌های وزارت بهداشت نیست، گفت: این قانون منبع مالی مشخصی ندارد و تا زمان تامین اعتبارات امکان اجرای آن وجود ندارد.

شهلا میرگلوی بیات در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، افزود: با توجه به اینکه قانون مذکور در سال 86 به تصویب رسید اما همچنان شاهد بلاتکلیفی در اجرای این قانون هستیم چراکه مسئولان وزارت بهداشت هنوز تصمیمی برای اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اتخاذ نکرده‌اند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود آنکه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری قانون 7 ساله است اما هنوز اجرایی نشده که علت اصلی اجرا نشدن آن نیز نبود منابع مالی است؛ اگرچه مجلس اعتبارات خوبی برای حوزه سلامت در بودجه 93 و 94 درنظر گرفت که باید این اعتبارات در محل خود هزینه شود اما متاسفانه باید اذعان داشت که حوزه بهداشت و درمان به جهت وجود معضلات فراوان، نیازمند اعتباراتی بیش از این‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: زمانی که قانونی مصوب می‌شود باید منابع مالی آن نیز دیده شود و باید براساس ظرفیت وزارتخانه توقع اجرایی شدن طرح ها و قوانین را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه‌های درمان سیل مراجعه بیماران به بخش دولتی افزایش پیدا کرده این درحالی است که وزارت بهداشت هنوز نتوانسته نیروی انسانی مناسب را برای ارایه خدمت به این مراکز تامین کند که البته بخش اعظمی از این ناتوانی وزارت بهداشت نیز به جهت کمبود منابع مالی است.

میرگلوی‌بیات با بیان اینکه اکنون اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری جزو اولویت‌های وزارت بهداشت نیست، افزود:‌ زمانی که منابع مالی برای اجرای این قانون دیده نشده چگونه این وزارتخانه می‌تواند آیین‌نامه‌ای برای آن ابلاغ کرده و دستگاه‌ها را ملزم به اجرای آن کند؟

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نهم، ادامه داد: بودجه عمومی وزارت بهداشت تنها 3درصد افزایش یافته است و این وزارتخانه نسبت به بودجه‌های اختصاصی هر مرکز درمانی حساب باز کرده است که این نشان‌دهنده محدودیت منابع مالی در این وزارتخانه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: البته طی آخرین جلسه‌ این کمیسیون با معاونان وزارت بهداشت، تلاش برای اجرای این قانون احساس می‌شود و معاونان این وزارتخانه به دنبال تامین منابع مالی برای اجرای این قانون است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر