بازدید 93342
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

چرا همسر امام به احمدی‌نژاد رأی نداد؟ / ستایش سرلشکر ایرانی از پوتین/ ضرب‌المثل ظریف برای آمریکایی‌ها/ ارزیابی مطهری از حزب فامیلش/ راه حل آلن ایر برای مذاکره با دلواپسان امریکایی/ میهمان‌ نامتعارف در رژه امروز ارتش/ هدیه فروشنده ونزوئلایی برای احمدی‌نژاد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«جوک عراقی‌ها؛ پراید خطرناک‌تر است یا داعش!»،«شیخ قدرت: تهران واس ماست! »،«پاسخ امام به استخاره آیت‌الله امامی‌ کاشانی»، «انتشار تمبر کوروش توسط رژیم اسرائیل»،«خیرات سی‌دی مخالفان بیانیه لوزان» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 18 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سرافراز یک میلیارد و سیصد میلیون دلار پول می‌خواهد!


رسانه ملی به دلیل تعداد بسیار ‌نیروی انسانی و حجم بالای برنامه‌های تولیدی با مشکلات مالی عدیده‌ای مواجه است. برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در بهمن ماه سال گذشته، حسن روحانی با درخواست رئیس جدید رسانه برای رفع مشکلات سنگین مالی صدا و سما با پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال به این سازمان موافقت کرده بود. پارس‌نیوز با درج خبر فوق، همچنین مدعی شده است ‌در عین حال که محمد سرافراز در رایزنی با رئیس دولت یازدهم درصدد است با دریافت مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی، به مشکلات مالی این سازمان، پایان دهد. گفته می‌شود اگر این اتفاق بیفتد، گشایش جدی در کار صدا و سیما صورت می‌گیرد. ‌

سؤال روزنامه رسالت در‌باره پول‌های کثیف


با اوج‌گیری اظهارات مقامات دولتی درباره ورود پول‌های کثیف به صحنه سیاست، روزنامه رسالت نیز نوشته: هر ‌که این روز‌ها از جلوی کیوسک روزنامه فروشی‌ها عبور کند، می‌فهمد که روزنامه‌های به اصطلاح دوم خردادی و اصلاح طلب ۴ برابر روزنامه‌های اصولگرا هستند؛ هم از نظر حجم صفحات و هم از نظر تولید محتوا. هزینه عظیم این رسانه‌های مکتوب از کجا می‌آید. برخی از آن‌ها حتی کمترین آگهی هم ندارند.

اکنون جمع زیادی از روزنامه‌نگاران ایرانی در لندن، واشنگتن، پاریس و برخی کشورهای اروپایی علیه مصالح انقلاب و منافع ملی قلم می‌زنند. یک دهه پیش همه آن‌ها در روزنامه‌های اصلاح طلب قلم می‌زدند. طبیعی است امروز زندگی آن‌ها با پول‌های کثیف دشمنان انقلاب اداره می‌شود. اما دیروز که در ایران قلم می‌زدند، با چه پولی زندگی خود را اداره می‌کردند؟! اگر آن پول‌ها کثیف بود دستگاه‌های امنیتی باید به این ‌پرسش پاسخ دهند که آیا پول‌هایی که امروز آن‌ها را اداره می‌کند تمیز است یا کثیف؟!

خیرات سی‌دی مخالفان بیانیه لوزان


یک مغازه‌دار با شغل «مهرساز» سی‌دی نقد تفاهم لوزان را جلوی مغازه خود در تهران «خیرات» کرده است! این سی‌دی شامل سخنرانی برخی نمایندگان مجلس در نقد بیانیه هسته‌ای «لوزان» است.


«نه» باهنر به نظريه انتخاباتي آيت‌الله مصباح

محمد رضا باهنر در تشریح راهبرد انتخاباتی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته، «سیاست و اصول ما بر این است که آدم صالح و مقبول را در تمام شهرستان‌ها و استان‌های کشور شناسایی کنیم، آدم صالح بدون مقبولیت اجتماعی و قابلیت رای‌آوری برای انتخابات مجلس مناسب نیست‌». باهنر در تفسیر چرایی این راهبرد جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات مجلس دهم به تفاوت «رئالیسم» و «ایده‌آلیسم» اشاره کرده و گفته است: «برای انتخابات مجلس نباید ایده‌آلیسم بدون رئالیسم باشیم چرا که قابلیت رأی‌آوری و توجه به مقبولیت اجتماعی از اصول رئالیسم اجتماعی برای موفقیت در انتخابات مجلس است‌». او در ادامه با گفتن این جملات که «برای انتخابات مجلس پیش رو صالح مقبول را بر اصلح غیرمقبول ترجیح می‌دهیم» از جبهه پایداری و برخی اصولگرایان که قایل به نظریه انتخاب اصلح نامقبول هستند انتقاد کرده و گفته است: «پروژه چند نامزدی در یک شهر از سوی یک جبهه و جریان سیاسی پروژه کاملا شکست‌خورده‌ای است‌». ‌

نگرانی اصلی اوباما درباره توافق با ایران


رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید گفته: «نگرانی اصلی» او درباره توافق هسته‌ای احتمالی این است که اگر جمهوری اسلامی به آن عمل نکند، ایالات متحده «نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد تا تحریم‌ها مجددا آغاز شوند».

جوک عراقی‌ها؛ پراید خطرناک‌تر است یا داعش!


روزنامه «فایننشال تایمز» با انتشار گزارشی به امید دوستداران خودرو در ایران و فعالان صنعت خودروسازی در کشور به توافق نهایی هسته‌ای، لغو تحریم‌ها و پیامدهای مثبت آن برای این صنعت و رهایی از تبعات تحریمی سال‌های گذشته اشاره کرده است. فایننشال تایمز با اشاره به پایین‌ بودن کیفیت خودروهای ساخت داخل ایران و تبعات تحریم‌ها بر آن‌ می‌نویسد: «عراقی‌ها جوکی دارند که در آن می‌گویند پراید ایرانی از داعش برای ما خطرناک‌تر است. اشاره آنان به ناامنی این محصول ساخته شده توسط شرکت سایپاست که بیش از ۴۰ درصد از فضای جاده‌های ایران را اشغال کرده است. سال گذشته آقای مومنی معاون پلیس ملی ایران اعلام کرد که پراید باعث ایجاد خسارات‌های جاده‌ای فراوانی شده است. با این حال، بسیاری از ایرانیان امیدوارند که لغو تحریم‌های وضع شده علیه ایران سبب شود تا این جوک به فراموشی سپرده شود‌».

پاسخ امام به استخاره آیت‌الله امامی‌ کاشانی


آیت‌الله امامی کاشانی طی نامه‏‌ای به تاریخ ۱۴/ ۱۲/ ۶۷ به محضر امام خمینی (ره)، نظر ایشان را درباره چند استخاره که برای تغییر رشته تحصیلی فرزندشان از پزشکی به تحصیل در حوزه علمیه قم گرفته‌اند، جویا شد. امام خمینی در پاسخ چنین مرقوم فرمودند؛

 «بسمه تعالی

فرزند خود را آزاد گذارید تا هر راهی را می‌‏‌خواهد انتخاب کند. شما و مادرش هم دعا کنید تا در آن راه موفق گردد.

روح‏‌الله الموسوی الخمینی»


شیخ قدرت: تهران واس ماست!


قدرت الله علیخانی با اشاره به ترکیب مجلس نهم و صف بندی این مجلس در برابر دولت روحانی گفت: در مجلس اصولگرای فعلی دو بخش وجود دارند که اکثریت فراکسیون رهروان وابسته به آقای دکتر علی لاریجانی و گروه دیگر حدود ۱۰۰ نفر در فراکسیون موسوم به اصولگرایان هستند که وابسته به آقای حداد عادل بوده و جریان پایداری در مخالفت با دولت از اعضای فراکسیون حامی دکتر حداد عادل هستند، البته این جریان در مجلس ۱۰۰ نفر هستند که عدد کمی نیست اما در جامعه اقبال زیادی ندارند و تصور نمی‌کنم توفیق چندانی نیز برای ورود به مجلس بعد داشته باشند. علیخانی در خصوص ترکیب مجلس دهم تاکید کرد: تصور می‌کنم ترکیب نمایندگان تهران در دور بعدی تغییر می‌کند و اصولگرایان از تهران توفیق چندانی برای ورود به مجلس ندارند. مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ترکیب مجلس دهم در زمان حاضر قابل پیش بینی نیست گفت: با این حال طبیعی است مانند ادوار قبل حدود ۷۰ درصد نمایندگان مجلس نهم تغییر کنند اما اینکه چه چهره‌هایی جایگزین این افراد می‌شوند هنوز قابل پیش بینی نیست.

اظهار تأسف یک امام جمعه از حضور زنان در ورزشگاه‌ها


امام جمعه بابل با اظهار تأسف از حضور زنان در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: جای تعجب است چگونه معاون رئیس‌جمهور به ‌رغم داشتن مشکلات زیاد زنان‌ اظهار می‌کند که صدر مطالبات زنان حضور در ورزشگاه‌های مردان است. وی ادامه داد: انگار زنان معضلی ندارند و فقط مانده مثل مرد‌ها در ورزشگاه‌ها حاضر شوند و مردان را تماشا کرده و تشویق کنند. جای تاسف است که علی‌رغم سه دهه فریاد‌ها بر کم‌رنگ‌تر شدن مسئله حجاب و عفاف در جامعه، مسئولان غافلانه از کنار آن می‌گذرند و گوش‌های ناشنوا دارند. روحانی با اشاره به اینکه صدر مطالبات زنان و مردان جامعه ترویج عفاف و حجاب است و انتظار می‌رود بر وزنه حجاب افزوده شود، اظهار کرد: بسیاری از مراجع تقلید حرمت نگاه زن به بدن نیمه برهنه مردان را مورد تاکید قرار دادند، اما برخی می‌خواهند حیا را در جامعه کم‌رنگ کنند، آیا این مسئله در صدر مسائل زنان است یا مسأله طلاق که از بی‌تدبیری در دو دهه قبل در جامعه اتفاق افتاده و نگران‌کننده است

انتشار تمبر کوروش توسط رژیم اسرائیل


در آستانه روز یادبود هولوکاست در سرزمین‌های اشغالی، رژیم اسراییل از تمبر گرامیداشت کوروش کبیر، رونمایی کرده است. تمبر قدردانی از کوروش کبیر در چند نسخه، از جمله با اعلامیه تاریخی کوروش که به منشور کوروش مشهور است، در رنگ‌های آبی و طلایی منتشر شده است. بر روی تمبر گرامیداشت کوروش کبیر، به سه زبان عبری، انگلیسی و فارسی جملاتی نوشته شده و از جمله این عبارت به نقل از او و خطاب به یهودیان در کتاب مقدس آمده است: «خداوند با همه شما که قوم او هستید، همراه است. شما اجازه دارید که به اورشلیم بازگردید».

نام ۱۰ نماینده مجلس در بین بورسیه‌های غیرقانونی


حامد قادرمرزی٬ نایب‌ رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس گفته نام ١٠ نماینده مجلس در فهرست بورسیه‌های «غیرقانونی» وجود دارد. قادرمرزی افزوده، برخی از این نمایندگان پای نامه استیضاح وزیر علوم٬ تحقیقات و فن‌آوری را امضا نکرده‌ بودند و از وزارت علوم قول گرفته‌اند تا در صورت افشای اسامی، نامی از آن‌ها برده نشود. جنجال پرونده تخلف بورسیه‌های «غیرقانونی» با وجود استیضاح وزیر سابق علوم همچنان ادامه دارد و تاکنون نتیجه بررسی‌ نهاد‌های مسئول در این خصوص به طور رسمی منتشر نشده است. حجت‌الله درویش‌پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس هم گفته نام چند نفر از نمایندگان مجلس در بورسیه‌های «غیرقانونی» دوره دکترا وجود دارد که از رانت مستقیم استفاده کرده‌اند و بناست نام آن‌ها محرمانه باقی بماند. درویش‌پور افزوده با این اقدام هم حیثیت افراد حفظ خواهد شد و هم جلوی جوسازی‌های احتمالی گرفته می‌شود.

نخستین وزیر علوم ایران درگذشت


مجید رهنما، وزیر علوم و آموزش عالی ایران در دوره پهلوی، روز سه‌شنبه ٢۵ فروردین ماه به دلیل سکته قلبی و پاره‌شدن آئورت در شهر لیون فرانسه درگذشت. مجید رهنما، سال ۱۳۴۶ وزیر علوم و آموزش عالی شد اما مدتی پس از حضور در این وزارت‌خانه در سال ۱۳۵۱ از سمت خود استعفا داد.

میهمان نامتعارف در رژه امروز ارتش


رژه ۲۹ فروردین امسال صبح امروز با حضور رئیس جمهور، فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح و یک میهمان نامتعارف برگزار شد. اما در رژه امروز حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور نیز در جایگاه اصلی در کنار فرماندهان ایستاد؛ اتفاقی که در گذشته چندان مسبوق به سابقه نبوده است. البته حسین فریدون پیش از این هم به همراه رئیس جمهور در برخی جلسات دیگر از جمله جلسات مجلس خبرگان شرکت کرده بود که برخی رسانه نیز به این موضوع پرداخته بودند.

چرا همسر امام به احمدی نژاد رای نداد؟/ ستایش سرلشگر ایرانی از پوتین/ ضرب‌المثل ظریف برای آمریکایی ها/ ارزیابی مطهری از حزب فامیلش/ راه حل آلن ایر برای مذاکره با دلواپسان امریکایی/ میهمان نامتعارف در رژه امروز ارتش/ هدیه فروشنده ونزوئلایی برای احمدی نژاد!



هدیه فروشنده ونزوئلایی برای احمدی نژاد

یک بازرگان ایرانی که اخیرا از کاراکاس به تهران بازگشته است، در دیدار با دکتر احمدی‌نژاد، ضمن تقدیم هدیه یک فروشنده ونزوئلایی، سلام‌های گرم مردم این کشور را به وی ابلاغ کرد. این هدیه یک تی شرت سفید رنگ است که بر روی آن نوشته شده است: «ونزوئلا سرزمین صلح».

ضرب‌المثل ظریف برای آمریکایی ها

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه استرالیا در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا، مبنی بر اینکه گزینه نظامی همچنان روی میز است، گفت: ترک عادت موجب مرض است. گزینه نظامی اصلا در کار نیست، تنها راه برای آنها این است که حق ایران را به رسمیت بشناسند و بر اساس احترام متقابل عمل کنند تا استراتژی بهتری از مذاکرات داشته باشند.

ستایش سرلشکر ایرانی از پوتین


سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه رژه ۲۹ فروردین ارتش در جمع خبرنگاران آقای پوتین رئیس‌جمهور روسیه را انسانی منطقی و جهان‌شناس معرفی کرد و افزود: او به خوبی فهمید که آمریکایی‌ها و غرب به مذاکرات هسته‌ای نیاز دارند، بنابراین چرا نباید سامانه‌ای که قرارداد آن را بسته‌ به کشور دوست خود تحویل ندهد. علاوه بر آن نیز همه کار‌شناسان می‌دانند که اس ۳۰۰ یک سامانه تدافعی و نه تهاجمی است.

غایبان جلسه مجمع تشخیص

حسن روحانی، آیت الله آملی لاریجانی و محمود احمدی نژاد در جلسه امروز مجمع شرکت نکرده بودند.

بسته شنبه 29

چرا همسر امام به احمدی نژاد رأی نداد؟

غلامعلی رجایی در شرق نوشت: خانم بروجردی درباره ملاقات احمدی‌نژاد با همسر امام در سال ٨٤ هم گفت: پس از اینکه او رئیس‌جمهور شد با همسرش غروب به ملاقات خانم آمد. خانم خیلی صریح به ایشان گفت من به شما رای ندادم؛ البته من به آقای هاشمی رأی داده‌ام و شما را نمی‌شناختم. شما هم جوان هستید و ان‌شاءالله بتوانید به کشور خدمت کنید.

پاسخ رهبر انقلاب به ۱۱ پرسش درباره مسأله هسته‌ای

به مناسبت بیانات مهم رهبر انقلاب درباره مسأله هسته‌ای در روز ولادت حضرت زهرا ـ سلام‌الله‌علیها ـ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به یازده پرسش درباره مسأله‌ی هسته‌ای با استفاده از بیانات رهبر انقلاب در چندماه اخیر پاسخ داد. (متن پاسخ ها را در اینجا مشاهده کنید)

بسته شنبه 29

ارزیابی مطهری از حزب فامیلش

علی مطهری در گفت‌وگویی با روزان در پاسخ به سؤالی پیرامون اینکه آیا جمعیت رهپویان و جبهه پایداری در حزب آقای لاریجانی جایی دارد یا خیر گفت: بالاخره در سال‌های اخیر مواضع آقای لاریجانی نشان داده که اختلاف نظرهای جدی‌‌ با این گروه‌ها دارد؛ بنابراین، بعید می‌دانم این‌ها بتوانند در یک گروه قرار بگیرند.

راه حل آلن ایر برای مذاکره با دلواپسان امریکایی!


آلن ایر در گفت‌و‌گو با روزنامه آرمان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه برای رسیدن به توافق با ایران با متحدان خود که اسرائیل از جمله آنهاست، وارد مجادله می‌شوید گفت: به ‌قول معروف «صلاح مملکت خویش خسروان دانند». همه کشور‌ها در تعیین منافع و مصالح ملی‌شان مختار هستند. دولت ما سعی می‌کند به همه آنهایی که نگران وضعیت کنونی برنامه هسته‌ای ایران هستند نشان دهد، این راهی ‌که در راستای حل این مسأله طی می‌کنیم، بهترین راه ممکن است. ما با حرف منطقی، با رایزنی و مشورت سعی می‌کنیم دلواپسان خودمان را در این مورد راضی کنیم.

نظر ویژه وزیرخارجه استرالیا نسبت به ظریف


جولی بی‌شاپ وزیر خارجه استرالیا هنگامی که هدف از سفرش به تهران را تشریح می‌کرد، صفتی را برای همتای ایرانی خود به کار برد که از زبان یک مقام خارجی کمتر شنیده شده بود. جولی بی‌شاپ در پاسخ به خبرنگاری که درباره حضورش در ایران پرسید، گفت: من به دلیل دعوت وزیر خارجه فوق العاده (precious) شما به ایران سفر کردم. به گزارش ایرنا، خبرنگار پرسیده بود: دلیل حضور وزیر امور خارجه استرالیا بعد از ۱۲ - ۱۳ سال به ایران چه بوده است؟ آیا قرار است باب جدیدی از تعاملات میان دو کشور گشوده شود؟ وزیر خارجه استرالیا پاسخ داد: من به دلیل دعوت وزیر خارجه فوق العاده (precious) شما به ایران سفر کردم. ما در این سفر در مورد حضور استرالیا در عراق و مبارزه با داعش صحبت‌هایی را کردیم.

انتقاد شدید زیباکلام از ستاد حقوق بشر


صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، طی نامه‌ای به ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از بیانیه این ستاد درباره حادثه جده انتقاد کرد.

بخشی از متن نامه زیباکلام به این شرح است؛

 «بسمه تعالی

ستاد حقوق بشر قوه محترم قضاییه

با سلام و تحیات، اظهارات آن ستاد در مورد حادثه فرودگاه جده مبنی بر اینکه آن رویداد «یک برنامه سیستماتیک خطرناک بوده که از پشتوانه مذهبی یکی از علماء وهابی جده برخوردار می‌باشد»، شگفت‌آور بود.

نخست آنکه چرا ستاد حقوق بشر این معلومات مهم را در اختیار سایر مسئولین و دستگاه‌های اجرایی قرار نداده بوده؟

ثانیا، مسئولین و دستگاه‌های اجرایی به کنار، چرا ستاد قبلا به مردم هشدار و آگاهی نمی‌دهد که سعودی‌ها به دنبال اجرای چنین نقشه پلیدی هستند و زائرین یا به حج عمره نروند یا بسیار مراقب باشند؟

ثالثا، چگونه بوده که ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که هیچ ارتباط و حضوری در عربستان ندارد این «طرح سیستماتیک خطرناک» را توانسته کشف نماید اما نه سفارت ایران در ریاض، نه کنسولگری ما در جده، نه بعثه مقام معظم رهبری، نه کارکنان سازمان حج و زیارت و نه نمایندگی فرهنگی ایران در عربستان هیچکدام نتوانسته بوده‌اند این «برنامه سیستماتیک خطرناک» را کشف کنند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار