بازدید 1839

فعالیت سفارت‌خانه‌های کشورمان را رصد می‌کنیم

کد خبر: ۴۹۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 18 April 2015
دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از رصد و بررسی اقدامات وزارت خارجه در پیگیری حقوق اتباع ایرانی در خارج از کشور بخصوص «زندانیان ایرانی خارج از کشور» در این کمیسیون خبر داد.

مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: برنامه‌ها و اقدامات وزارت امور خارجه در پیگیری حقوق اتباع ایرانی خارج از کشور و به ویژه زندانیان ایرانی در سایر کشورها در کمیته سیاسی نظامی کمیسیون اصل 90 مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا تلاش و پیگیری‌ها برای هماهنگی با قوه قضاییه و وزارت امور خارجه صورت می‌گیرد تا این زندانیان به داخل کشور منتقل شوند.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین اظهار داشت: خانواده‌های زندانیان ایرانی خارج از کشور نامه‌های زیادی را به کمیسیون نوشته و از طرز کار وزارت امور خارجه در پیگیری حقوق زندانیان خود گله‌مند بودند.

افضلی‌فرد اضافه کرد: بناست تا وضعیت اتباع ایرانی که به استرالیا مهاجرت کرده و به جزایر دور دست تبعید شده‌اند از سوی کمیسیون اصل 90 مورد پیگیری قرار گیرد و در این راستا تلاش می‌شود تا زمینه بازگشت این افراد به کشور فراهم شود.

وی در پایان گفت: همچنین رصد اقدامات و برنامه‌های کاری سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف از دیگر برنامه‌های کمیسیون اصل 90 در سال جاری خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر