بازدید 1677

سرمایه‌گذاران خصوصی در پتروشیمی‌ها جذب شوند

کد خبر: ۴۹۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 18 April 2015
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید به جای ورود دولت در صنایعی مانند پتروشیمی از سرمایه‌گذاران خصوصی استفاده کرد گفت: وزارت نفت باید برنامه‌هایی برای اعتماد سازی داشته باشد تا سرمایه گذاران خصوصی وارد کار شوند.

موسی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صنعت پتروشیمی یکی از صنایع مهم و اثرگذار است تاکید کرد: می‌توانیم از فرآورده‌ها ، میعانات نفتی و خام فروشی نفتی برای این که صنعت توسعه پیدا کند جلوگیری کنیم، اقدامی که طی چند سال گذشته در کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اخیرا در پارس جنوبی پالایشگاهها و پتروشیمی‌هایی در دستور کار راه اندازی قرار دارد اظهار کرد: مهمترین مشکلی که در کشور وجود دارد این است که به سمت خصوصی سازی حرکت نکردیم در حالی که ما باید به سمت و سوی

خصوصی سازی و دعوت از سرمایه‌گذاران حقیقی حرکت کنیم تا با سرمایه گذاری در مقوله‌ی پتروشیمی‌ها بتوانیم موانع موجود را برطرف کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر در پارس جنوبی فضای خوبی برای توسعه این صنعت فراهم شده است ابراز عقیده کرد: ورود دولت در این گونه موضوعات بسیار مضر است در حالی که بسیاری از صنایع کشور خصوصی – دولتی بوده و سازمان‌هایی که زیر مجموعه دستگاههای مختلف هستند در این عرصه‌ها ورود پیدا می‌کنند و همین مساله موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران خصوصی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این بخش نداشته باشند.

نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس با تاکید بر این که خوشبختانه موانع زیادی در پتروشیمی‌ها مشاهده نمی‌شود گفت: با توجه به فضای بسیار خوبی که وجود دارد خوراک پتروشیمی‌ها در کشور تامین و آماده می‌شود اما نقطه ضعف عدم جذب سرمایه گذاران برای توسعه این گونه سرمایه است.

وی تصریح کرد:‌خوشبختانه در کشور هم سرمایه گذار وجود دارد و هم زمینه برای فعالیت که در پارس جنوبی و یا حتی درماهشهر پتروشیمی‌های مهمی وجود دارد.

احمدی درباره‌ این که طی 10 سال گذشته صنعت پتروشیمی چند درصد پیشرفت داشته است گفت: پیشرفت‌هایی بوده اما باتوجه به ظرفیت‌هایی که در کشور و مناطق وجود دارد، از نظر بنده پیشرفت مطلوب نبوده است، لذا انتظار می‌رود وزارت نفت برنامه‌هایی را برای اعتماد سازی داشته باشد تا سرمایه گذارهای خصوصی وارد عمل شوند، گرچه سهام پتروشیمی‌ها در بورس هم مورد معامله قرار می‌گیرد اما باید تلاش کنیم تا آنجایی که می‌توانیم از سرمایه گذاران خصوصی در صنایع این چنینی بهره ببریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل