بازدید 2145

رسانه های عربی تصاویر قربانیان تجاوز عربستان به یمن را پخش نمی کنند

کد خبر: ۴۹۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 18 April 2015
روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن از رسانه ها وشبکه های تلویزیونی کشورهای عربی به دلیل شیوه پرداختن به اخبار حمله عربستان سعودی به یمن انتقاد کرد و نوشت: رسانه های عربی تصاویر قربانیان تجاوز عربستان را پخش نمی کنند گویی متجاوزان از گل و بلبل استفاده می کنند نه موشک.

'عبدالباری عطوان'، سردبیر'رای الیوم' در این مقاله نوشت: تلویزیون ها ورسانه های عربی وکشورهای حاشیه خلیج فارس اخبار حمله هوایی عربستان به یمن را در حالتی از سرمستی بی سابقه پخش می کنند، اما به ندرت امکان دارد که تصاویر غیر نظامیان بی گناهی را که در حملات هوایی عربستان به یمن کشته وزخمی شده اند نشان دهند؛ این در حالیست که خود سازمان ملل متحد تاکید کرده است در این جنگ تاکنون نزدیک به یک هزار یمنی در این تجاوز کشته وسه هزار زخمی شده اند. 

این شبکه ها که ادعای حرفه ای گری وواقع گرایی دارند تنها تصاویر اجساد کشته شدگان در سوریه و قربانیان داعش در عراق را نشان می دهند؛ اما دریغ از تصویر یک کودک یمنی که در بمباران عربستان کشته و یا حتی زخمی شده باشد؛ گویی در جنگ یمن متجاوزان از گل وبلبل استفاده می کنند! ونه موشک های ساخت امریکا با کلاهک های به شدت آسیب رسان که انسان و طبیعت را همزمان نابود می کند.

وضعیت انسانی در یمن در اوج نابسامانی است بطوری که بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز خواستار آتش بس فوری برای تحویل فوری کمک های بشردوستانه و مواد غذایی به بیش از 25 میلیون یمنی شده است که به دلیل جنگ رابطه شان با جهان خارج قطع شده است اما ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد.

اغلب شهرهای یمنی از قطع برق، آب و سوخت و کمبود مواد اولیه، محصولات غذایی و دارویی رنج می برند ، فرودگاه ها ویران، بنادر تعطیل و کشور در حالت انزوای مطلق با جهان خارج به سر می برد ، و شهروندان یمنی، بدون در نظر گرفتن مذهبشان حتی قادر به فرار ومهاجرت به کشورهای همسایه نیستند. وجالب است که کشورهای همسایه یمن ادعا می کنند این جنگ را برای دفاع از خود ومنع خونریزی براه انداخته اند!

نمی دانیم چرا تاکنون آتش بس در یمن اعلام نشده است تا سازمان های خیریه وبشردوستانه بتوانند کمک های خود را به شهروندان یمنی برسانند وپزشکان به مداوای هزاران زخمی یمنی بپردازند؟ کجا هستند ارزش های انسانی .چرا رحمت وشفقت از قلب های طرفهای درگیر رخت بربسته است ؟

این روزها اخبار نابودی اهداف ومخازن سلاح در یمن وتمرینات هوایی نظامی، زمینی دریایی و مشارکت هواپیماهای ائتلاف در حملات هوایی به این کشور می شنویم ، گویی آنها در مسابقه ای شرکت کرده اند وصنعا پایتخت یمن، شهر برلین در اوج جنگ جهانی دوم را تداعی می کند!! وعدن شهر پترزبورگ یا لنینگراد در روسیه است.

سه هفته از زمان شروع جنگ در یمن می گذرد وهیچ تلاشی برای نشاندن طرفهای درگیر بر سر میز مذاکره برای یافتن راه حل سیاسی وتوقف خونریزی شاهد نیستیم. گویی یمنی هایی که در این جنگ کشته می شوند انسان نیستند.

از خدا می خواهیم که شمار قربانیان جنگ یمن همین یک هزار نفر بماند وبیشتر نشود زیرا این ملت عربی اصیل ومهمان نواز به اندازه کافی از گرسنگی، محرومیت و فقر رنج می برد . کشوری که از فقیرترین کشورهای جهان بشمار می رود در حالی که کشورهای همسایه اش نمی دانند با صدها میلیارد درآمد اضافه ای که دارند چه باید بکنند وچگونه آن را خرج نمایند!

شنیده ایم که الجزایر طرحی برای توقف جنگ در یمن ارائه کرده است؛ امیدواریم که این ابتکار عمل به آتش بس، ونشستن تمام طرفای درگیر بر سرمیز مذاکره بدون پیش شرط منجر شود . 

مردم یمن هر چند مظهر والای عزت نفس وقدرت هستند واصالت و اخلاق والایی دارند اما متجاوزان را فراموش نخواهند کرد. بترسید از خشم این مردم که در طول تاریخ همه متجاوزان را شکست داده اند وهمچنان چون کوهی پر صلابت واستوار ایستاده اند.

*سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این اعلام کرده بود، از آغاز تجاوز جنگنده های عربستان و متحدانش به این کشور تاکنون 2 هزار 571 غیرنظامی کشته و3 هزار 897 تن از جمله 618 کودک و 455 زن نیز زخمی شدند.

ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی