بازدید 1444

عملکردها در حوزه صنایع الکترونیک ضعیف است

کد خبر: ۴۹۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 18 April 2015
رئیس کمیته آی‌تی مجلس، عملکردها در حوزه آی‌تی و صنایع الکترونیکی را ضعیف دانست و ابراز امیدواری کرد در سال 94 این صنعت متحول شود.

رمضانعلی سبحانی فرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توانمندی‌ها و استعدادهایی که بتوان با اتکا بر آنها بسترهای اقتصاد مقاومتی در کشور را بنیان گذاشت وجود دارد. این توانمندی‌ها و استعدادها در بخش‌های مولد به ویژه در بخش‌های کشاورزی، صنایع نفت و گاز، معادن به وفور وجود دارد.

به گفته وی، برای دستیابی به اقتصاد پویا و شکوفا باید استعدادهای بالقوه، خام‌فروشی‌ها متوقف، صنایع تبدیلی و فرآورده‌ها گسترش، صنایع خودرویی تقویت و صنایع الکترونیکی مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

رئیس کمیته آی‌تی مجلس با اشاره به آثار بنیادین صنایع الکترونیکی و آی‌تی بر سایر بخش‌های اقتصادی، گفت: مهمترین اولویت کشور در حوزه آی‌تی تحول این بخش است. امروز صنایع الکترونیکی و حوزه آی‌تی از ظرفیت بالایی برای آماده سازی زیرساخت‌های توسعه‌ای در سایر بخش‌ها برخوردار است. هرچند که در دولت یازدهم حرکت‌های خوبی در این زمینه اعمال شده است اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زایدی وجود دارد. انتظارم این است که درآمد ناخالص 2 درصدی مورد پیش‌بینی در برنامه پنجم توسعه در این بخش تحقق یابد.

سبحانی فرد متذکر شد باید در سال جاری از تولیدکنندگان داخلی از طریق رفع موانع تولید و اصلاح ساختارها و فرآیندها و به اجرا درآوردن نظام تشویق‌ها و نظامات حقوقی مناسب حمایت شود تا تولیدکنندگان علاقمند به تولید پایدار شوند؛ در این صورت به تدریج اقتصاد کشور پایدار و مقاوم خواهد شد.

به گفته رئیس کمیته آی‌تی مجلس، با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان در مذاکرات هسته‌ای حضور قوی‌تری داشت.

وی تأکید کرد: باید برای تحقق اقتصاد شکوفا و پایدار تلاش بیشتری کنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل